3428 zenekar 12453 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Lemezkritika

2013. március 11. | Bea

A hét minden napjára David Bowie

Copyright:

David Bowie The Next Day | Március 8-án végre letölthettük David Bowie új albumát. Az elmúlt 20 év leginkább várt lemeze, a The Next Day, ahelyett, hogy teljes újdonságot nyújtana, Bowie múltjából merítve frissül jelenbeli alkotássá. Volt miből újrafeldolgoznia az énekesnek: az albummal szépen illusztrálja a (most már viszonylag) öregúr, hogy még bizony nem kíván nyugdíjba menni!

Ahelyett, hogy újra feltalálná magát és zenei stílusát, az egész lemez során régebbi hangzásokat emel át modern verzióba. Bowie felidézi bennünk a berlini korszakot - a borító, a dalszövegek és a dalok felépítése is azt mutatja: Közép-Európa újra divatba jött. Bowie-n kívül az új korong a legendás producer, Tony Visconti munkáját is dicséri, aki Bowie klasszikus albumai, mint például a Space Oddity, The Man Who Sold the World és a híres Berlin-trilógia készítéséből is kivette a részét.

A The Next Day 14 számból áll, amelyek közül rögtön az első egy vagány, szexi dal, jól meghozza a kedvet ahhoz, hogy továbbhallgassuk az albumot. Utána kicsit lassul a tempó, de a táncikálós hangulat megmarad. El is feledkeztem arról, hogy van, amit már hallottam a lemezről, így nem is számítottam arra, hogy egyszer csak az ötödik számnál ismerős dallamokat hallok. A Where Are We Now egyelőre  a kedvencem az albumról, persze lehet, hogy csak a sokszori hallgatás miatt. Bár a többi dal mind teljesen más érzést közvetít, és először nem is értetem, mit keres a többi között és miért pont ez lett az összes dal közül a legkiforrottabb, legimpulzívabb. Többszöri lejátszással is mindig újat tud nyújtani, más oldalát mutatja meg, legalábbis nekem.

Kisebb szünetet jelent a korongon a Where Are We Now, míg ez szól a hangszóróból, egy rövid időre hátradőlhetünk pihenni. A pont kellemes adag melankólia után viszont újra jöhet az ébresztő a finom, de élénkebb Valentine’s Day-jel. Az If You Can See Me pedig már határozottan agresszívabb hangzásvilágot hoz. A következő dalok frissessége nem engedi megunni az albumot, a lendület végigvisz a lemez második felén is.

A Heat az utolsó a korongon; méltó befejezése a The Next Day-nek, hangszereket, érzelmeket, gondolatokat nem spórolva válik teljessé. És kelti fel a meghallgatása során érdeklődésünket, hogy az itt énekelt I don’t know who I am kérdésre vajon a zenész következő albuma fogja-e meghozni a választ...

 

Bea

MyMusic értékelés: 9/10

David Bowie The Next Day (2013, Iso Records / Columbia Records)

 

Tracklista:

01. “The Next Day”
02. “Dirty Boys”
03. “The Stars (Are Out Tonight)”
04. “Love Is Lost”
05. “Where Are We Now?”
06. “Valentine’s Day”
07. “If You Can See Me”
08. “I’d Rather Be High”
09. “Boss Of Me”
10. “Dancing Out In Space”
11. “How Does The Grass Grow”
12. “(You Will) Set The World On Fire”
13. “You Feel So Lonely You Could Die”
14. “Heat”
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2020. október 5.

Ennyit várni a szenvedésre? - Sylosis – Cycle Of Suffering

Sylosis – Cycle Of Suffering (2020) | Nagyon sokáig tologattam magam előtt a Sylosis ötödik lemezét, hiszen mindenképpen akartam róla írni, mert csoda, hogy elkészült, de mégis olyan hosszú és olyan tömör hallgatnivaló, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Összességében nem csalódás a Cycle Of Suffering, de sajnos kultstátuszba sem fogom emelni soha. Tovább

2020. szeptember 30.

The Used – Heartwork (2020)

The Used – Heartwork (2020) | Őszintén, valamikor 2012-ben, a Vulnerable környékén veszítettem el a bandát, s noha azóta is átfutottam a lemezeiken, nagyon nem tudtak elkapni. A mostanira sem mondanám, hogy visszatérés a gyökerekhez és újra tizennégynek éreztem magam, miközben azt üvöltöm, hogy „ájkémálájv”, de pár fokkal azért közelebb kerültünk az élvezhetőséghez. Tovább

2020. szeptember 26.

Ha temetsz, temess mélyre! - Make Them Suffer – How To Survive A Funeral

Make Them Suffer – How To Survive A Funeral (2020) | Nagyon nehéz helyzetben voltam, mert alapvetően bírom a bandát, viszont az előzetes dalokból nekem egyedül az Erase Me ütött csak akkorát, hogy elkezdjem várni a lemezt – plusz természetesen a lemez címe, mert az viszont telitalálat! Ebből a kétes alapszituációból pedig a végeredmény egyértelműen kibillentett, nézzük merrefelé! Tovább

2020. szeptember 12.

A vég? Dehogy! - Currents – The Way It Ends

Currents – The Way It Ends (2020) | A második (jó, legyen harmadik a házi kiadású Life – Lost-tal együtt, de mindenhol másodikat írnak) lemezével a Currents bizonyítja, amit két éve már az I Let The Devil In EP-vel eléggé határozottan megpendített: hogy nekik bizony helyük van a jövő metalcore nemzedékének térképén. Ezt pedig kőkemény riffekkel, okos dalszerkesztéssel, fejletépős üvöltésekkel és arénákért kiáltó refrénekkel teszik. Tovább

2020. szeptember 5.

A tuskóság trendi! - Emmure – Hindsight

Emmure – Hindsight (2020) | Nyolcadik alkalommal mondja meg Frankie Palmeri a frankót mindenkinek és talán senki nem lesz meglepve, amikor azt mondom, hogy markánsan azért nem változtak meg a játékszabályok az elmúlt másfél évtizedben. Szóval nyugodjon le mindenki, ismét el lesz küldve a fél világ a p***ába! Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky