2021. február 14. | Jam
Machine Gun Kelly – Tickets To My Downfall (2020) | Amikor először szembejött ez a szőke srác a Sleeping With Sirens – Alone című klipjében, egyáltalán nem értettem, hogy mégis mire ez a nagy hype körülötte. Sőt, a rapes albumait nem is komálom a mai napig sem, úgyhogy amikor jött a bejelentés, hogy stílusváltás következik, nagyon kíváncsi lettem. Egy hajdani rapstar fogja megreformálni a 2020-as poppunk színteret? Ugyan már...
Aztán megjött az első két kicsepegtetett dal és az államat kezdtem keresni a padlón! No, nem MGK hatalmas énekteljesítményén, mert szögezzük le az elején: az nincs neki. Sokszor érezni azt, hogy még a három-négyhangos alapokhoz sincs elég hangja a srácnak, úgyhogy ezt a vonalat szerintem engedjük is el. Nem is Megan Fox miatt, aki a Bloody Valentine klipjében tör-zúz, hiszen őt tudjuk milyen, ahol feltűnik, ott minden más elhomályosodik. Akkor mégis min? A válasz három szóban (jó, négyben) foglalható össze: hangulat, szövegek és Travis Barker! Ezek azok a tényezők, amik kimondatják velem azt, amit soha a büdös életben nem hittem volna, hogy valaha is ki fogok: a Tickets To My Downfall 2020 egyik legjobb poppunk lemez!
Ugyanis az van, hogy az elején elkap a nosztalgia érzése – de úgy istenigazából, a szíved legmélyén -, és egészen a standard lemez 36 percén át dobál faltól falig, miközben azt érzed, hogy szíved szerint az asztal tetején ugrálnál és Fender Stratocaster-eket törnél, mondjuk dalonként kettőt, a Download fesztivál nagyszínpadán. Miközben tízezer punk anarchiát kiabálna a nézőtéren, sört locsolva, bakancsban, félmeztelenül, egymás nyakában, porosan, koszosan, de boldogan. Nagyjából ezt a hangulatot hozza ez a lemez, miközben Blink 182 dalokra énekel ez a Johnny Rotten-hangtartománnyal rendelkező ex-rapstar. És ha már Blink… Iszonyatosan érezhető az, hogy Travis Barker végre kiélhette magát és azt csinálhatta, amit igazán szeret, és az a megbillenthetetlen meggyőződésem, hogy senki más nem lett volna képes ennyire jó alapokat tenni MGK alá. Amikor kell, akkor dallamos, néha szélvészgyors, néha nagyon ugrálós, máskor bólogatós és picit keménykedős, de végig ízig-vérig poppunk.
A feat-eket én annyira nem éltem, Iann Dior és Trippie Redd kb. semmit nem tesznek hozzá a dalaikhoz, Blackbear hozzá a kötelező rapelést – ami egyébként unikum, hiszen MGK egyáltalán nem rapel a lemezen -, így Halsey az egyetlen, aki érdemben érvényesülni tud. Viszont az ő énekén is annyi utómunka érződik, mint főhősünkén bármikor, amit nem feltétlenül tudtam hova tenni, de legalább a dal és a dallamok jók. Plusz, ha már említettük az elején, akkor azt sem vitathatjuk el, hogy a rapes múlt a szövegekben csak visszaköszön, hiszen vannak egészen frappáns és találó sorok, amik idézik Kelly múltját. Jó, hozzátartozik a korrektséghez, hogy arckaparó közhelyek is felütik néha fejüket, de legalább tényleg csak néha… Ráadásul eléggé személyes is a mondanivaló, úgyhogy tudtam szeretni ezt a keserédes zuhanást. Mint ahogy tudtam szeretni az egészet úgy, ahogy van, így a végére ki merem jelenteni, hogy ha valaki így meg tud újulni 2020-ban, akkor talán vannak még olyan rejtett tartalékai a zeneiparnak, amire érdemes odafigyelni. Csak kár, hogy nem foghatja mindenki kezét Travis Barker…
Tracklist:
01 – Tickets To My Downfall
02 – Kiss Kiss
03 – Drunk Face
04 – Bloody Valentine
05 – Forget Me Too (ft. Halsey)
06 – All I Know (ft. Trippie Redd)
07 – Lonely
08 – WWIII
09 – Kevin & Barracuda Interlude
10 – Concert For Aliens
11 – My Ex’s Best Friend (ft. Blackbear)
12 – Jawbreaker
13 – Nothing Inside (ft. Iann Dior)
14 – Banyan Tree Interlude
15 – Play This When I’m Gone