Szelektív hulladékgyűjtés – Death Grips: The Money Store
Death Grips: The Money Store | A Death Grips az elmúlt évek legnagyobb meglepetésével és rejtélyével szolgált legújabb Money Store című albumukkal. Nemcsak, hogy felforgatták az ember eddigi elképzelését a kortárs hip-hop zenéről, de mind ezek mellett egy jelentős lemezcéggel szerződtették le legújabb albumukat, ami nem kis dolog elnézve a zenéhez való radikális hozzáállásukat.
Hogy mind ezt hogyan sikerült nekik összehozni rejtély marad, ahogyan az is hogyan képes ez az eszement, experimentális, vad és elementáris hip-hop ennyire nagyon figyelemreméltóan jól működni. A teljesen kompromisszumok nélkül építkező hang kollázsokból összeragasztgatott szónikus őrület szinte csodával határos módon éppen hogy csak nem hat zajnak és kivehető struktúrákra épül. A különböző kamerás felvételekről és youtube videókból kivágott hangminták olyan elsöprő alappal szolgálnak a vad és a teljes kontroll határát feszegető rap/ordítozás/ „ének” sávoknak, hogy nehéz nem hatásuk alá kerülni. Abszolút punkos attitűddel DIY szellemiségben összetákolt elektro-punk kollázs az eredménye ennek az okosan összeturkált produceri munkának, ami Andy Morin nevét fényezi. Az egész magával ragadó és lehengerlő élményt nyújt elejétől a végéig persze csak annak, aki meg tudja emészteni ezt a fajta vadságot és dühöt bő 40 percben.
A korábban zaj rock és egyéb experimentális projektjeivel elhíresült dobos, Zach Hill ebben a formációban bizony még így is vissza kellett fognia magát és néhol még a dobolás fizikai örömeiről is le kellett mondania, ugyanis az album jelentős része elektronikus, de legalábbis gépekkel felvett dob mintákat szolgáltat. Hill őrült ritmusképletei azonban nem vesztek el teljesen, fel-felbukkannak az albumon az absztrakt ütemek azonban nyilvánvaló, hogy nem köré és elhíresült excentrikus dobolási stílusára épült a koncepció.
Sokkal inkább van a figyelem középpontjában MC Ride avagy rendesebb nevén Stefan Burnett, aki rapnek aligha nevezhető dühös szövegeléssel lopja be magát a zavargásokat szító és szabadidejében rendőröket dobáló fiatalok szívébe. Az egyszer biztos, hogy a Death Grips nagyon dühös és nagyon mocskos zenéjével kormányokat lehetne megdönteni és forradalmakat lehetne ellátni végelláthatatlan szellemi támogatással. Hogy honnan és miből is táplálkozik ez a düh az szintén rejtély marad de mindenesetre nagyon jól áll nekik. Talán a 80-as években aktív hardcore punk-metál attitűdhöz lehetne, ha lehetne hasonlítani a hozzáállásukat a zenéhez, de még így is messze járunk a teljes igazságtól. Úgy látszik, hogy a napjainkban alakuló hip-hop formációk punkos hozzáállása azonban nem újkeletű dolog ugyanis a Los Angelesi Odd Future hip-hop kollektíva hozzáállásában is jelentős punkos vérmérsékletet vélnek felfedezni a zenetudósok, hogy ennek most csak divatja van, vagy új irányzat van kialakulóban az majd kiderül. Minden esetre nagyon szimpatikus ez a fajta energikus vérfrissülés a szcénán belül.
PVRIS – Use Me (2020) | Az áll a Wikipédia ide vonatkozó cikkében, hogy a PVRIS egy amerikai rock együttes. Nos, ezt már a második album után is erősen megkérdőjeleztem volna, most viszont egyértelműen cáfolnám! A PVRIS olyan vegytiszta popegyüttes, hogy már abban is kételkednék, hogy Lynn Gunn tudja-e még egyáltalán, hogy hogyan kell fogni egy gitárt… Continuer
Machine Gun Kelly – Tickets To My Downfall (2020) | Amikor először szembejött ez a szőke srác a Sleeping With Sirens – Alone című klipjében, egyáltalán nem értettem, hogy mégis mire ez a nagy hype körülötte. Sőt, a rapes albumait nem is komálom a mai napig sem, úgyhogy amikor jött a bejelentés, hogy stílusváltás következik, nagyon kíváncsi lettem. Egy hajdani rapstar fogja megreformálni a 2020-as poppunk színteret? Ugyan már... Continuer
Neck Deep – All Distortions Are Intentional (2020)|Negyedik lemezéhez érkezett a walesi poppunk brigád, én pedig hiába csinálok akármit, egyszerűen nem értem, hogy miért népszerű a Neck Deep. Közel 40 perc alatt összesen 5 percnyi érdekességet nem tudnék összeszedni a hallottakból, és még az is csak maximum középszerű lenne. Continuer
Sylosis – Cycle Of Suffering (2020) | Nagyon sokáig tologattam magam előtt a Sylosis ötödik lemezét, hiszen mindenképpen akartam róla írni, mert csoda, hogy elkészült, de mégis olyan hosszú és olyan tömör hallgatnivaló, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Összességében nem csalódás a Cycle Of Suffering, de sajnos kultstátuszba sem fogom emelni soha. Continuer
The Used – Heartwork (2020) | Őszintén, valamikor 2012-ben, a Vulnerable környékén veszítettem el a bandát, s noha azóta is átfutottam a lemezeiken, nagyon nem tudtak elkapni. A mostanira sem mondanám, hogy visszatérés a gyökerekhez és újra tizennégynek éreztem magam, miközben azt üvöltöm, hogy „ájkémálájv”, de pár fokkal azért közelebb kerültünk az élvezhetőséghez. Continuer