3428 zenekar 12453 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Lemezkritika

2009. július 24.

Engesztelési szertartás - GuilThee

Copyright:

GuilThee: Lustration | Sokféle metál van, van a trash, a death, a hardcore, stb, stb.. no, de ez most más, ez kérem pszichedelikus metál. Külön-külön, mindkét műfaj jó, lássuk, együtt hogyan szólnak.

De szóljunk pár szót a veszprémi bandáról. Nem egy ősrégen indult dolog ez, bár a 3 év, már nem is kezdő szint. 2006-ban, mint ahogy az lenni szokott, adott pár srác, akik össze akartak hozni egy zenekart, egy kompromisszummentes, minden brutalitással, és betegséggel megfertőzött extrém motívumokkal megfűszerezett zenéhez. Ezek a srácok, jókor találkoztak, ahhoz, hogy pont egy ilyenné álljanak össze.

A veszprémi fiúk, rengeteg tagcserén mentek keresztül, de a két demó és stíluskereső, összecsiszolódó korszak után megjelent első lemezük a Lustration. Amit most picit boncolgassunk. Az első dal a Learn To Obey Part 1. bibliai idézettel kezdődik, aztán egy csapásra átfordul az Embarrassment-be. Ami olyan ritmusos, mintha egy Fear Factory nótát hallgatnánk. Az énekes (Csula Emil) elkezdi sokoldalú, hol hörgő, hol szinte vékony hangján ontani a szót, nem is akárhogy.. tökéletes választás kezdő dalnak. A Conomor the Accursed and Tréphine-ben, olyan gitár játék van, hogy szinte elvonja az énekről a figyelmet, egészen a szám közepéig, mikor újra Emil lesz a domináns.. nem is kicsit, de ez a jó ebben a lemezben, hogy mikor már-már sok lenne a hörgés, akkor jön egy csendesebb, lenyugtatóbb nóta. Ez esetben a Thor, amiben szöveg nélküli pszichedelikus hangok szólalnak meg. Pihentető.. Túlságosan ne nyugodjunk le, mert a Lilith and the Serpent durván hasítós, nagyon gyors riffekkel teli szám, melyben a lágy női hang, (Varga Betty) tökéletesen ellensúlyozza a rekedtes ordítást.

Most egy szöveges, rész következik, az Enuma Elis- a mezopotámiai teremtésmítosz szövege magyarul felszavalva némi zenei aláfestéssel. Valakinek ez biztos bejön, de én nem igazán értem, miért került ez a lemezre.. Mindenesetre koncerten ez lehet a ’na elmegyek sörért’ nóta. Túlságosan megszakítja az eddig ritmusos, pörgős hanganyagot. Főleg, hogy az Edgar Allan Poe-t idéző The Conqueror Worm From E. A. Poe- című következő dal, megint zúzda. A nyolcadik szám, a Minor Disturbance in the Spirit Sphere in Antiquity rockosan indul, de persze az ének által, szépen átcsúszik metálba. Ebben a dalban az énekes hangja, nagyon jól szól, nem túl rekedtes, hörgős, pont olyan, amilyennek kell lennie. Remek! Az egyetlen magyar nyelvű szám, a S eljön értünk a fény, egy Pataki Zoltán vers ’megzenésítése’ mely a kicsit ördögi hangeffektek miatt (kb., mint mikor Pazuzu (démon) próbál kommunikálni, az Ördögűzőben) igen betegre sikerült. Ezt a számot ellensúlyozza a Beloved Wife of Man. Hu, ez egy ütős nóta, nagyon jó, mind a gitár és a dob összhangja, mind az ének stílusának, hangszínének változása. Talán az egyik legjobb nóta. A Learn to Obey Part 2. záró dalban a női és férfi duett, amolyan lebegős, smárolós, összebújós szám. Megpihenhetnek a bakancsos lábak és a fekete selyemszoknyák fodrai is simulhatnak. Tökéletes befejezés.

Összességében, sok jó szám van rajta, de kicsit leterhelő album, elsőre talán túl sokat akartak belepakolni egy lemezbe. Kicsit borult, (néhol beteg), melyben van death, trash, pszichedelik, stílus, de a vallási és történelmi szagú dalok is hangsúlyosak. Végletek kavalkádja, melyben még érezhető a kísérletezés, stíluskeresés, de talán nem kell tovább keresni, ez így összegyúrva pont jó.

Egres

A MyMusic értékelése: 7/10

 
Lustration
Lustration
Amp Stúdió, 2009
1. dalszöveg Learn to Obey Part 1.
1:58
2. dalszöveg Embarrassment of the Fall and the Fool As Well
7:00
3. dalszöveg Conomor the Accursed and Tréphine
5:28
4. Thor
3:39
5. dalszöveg Lilith and the Serpent
4:19
6. dalszöveg Enuma Elis
6:01
7. dalszöveg The Conqueror Worm From E.A.Poe
3:50
8. dalszöveg Minor Disturbance in the Spirith Sphere in Antiquity
3:28
9. dalszöveg S eljön értünk a fény
1:18
10. dalszöveg Beloved Wife of Man
5:29
11. dalszöveg Learn to Obey Part 2.
2:50

A GuilThee első sorlemeze. A cél az volt, hogy ötvözzük a death metalt a 70-es évek pszichedelikus, analóg hangzásával. A hangszeres témák megírására közel egy év állt rendelkezésünkre, Emil viszont fél év alatt kellett, hogy megírja az összes szöveget, amiből ugyebár tetemes mennyiség született. A bűn témakör körbetáncolása jelen esetben nagyon jól sikerült.

A dalok írásánál szokásunkhoz híven azt a módszert követtük, hogy otthoni kényelemben írtuk meg a nótákat, próbatermi összejöveteleket mellőzve. Az alapokra ment a programozott dob. Ez nagyon idő-, és költségtakarékos módja a komponálásnak, csak kevéssé improvizatív. A női ének is először fel lett demózva, majd a végleges sávok az AMP Stúdióban mentek fel, akárcsak a gitárok és a férfi ének. A basszust otthon vettük fel. Ákos témája a saját egyszemélyes formációjának, a Mr. Müonnak a vonalát követi.

A felvételekhez kaptunk Kovács Sanyi bácsitól egy KSP Les Paul másolat gitárt, ami a mester műhelyének egyik gyöngyszeme. A hangját nehéz szavakba önteni. Az eredmény hallható, és átütő. Pont olyan, amilyent akartunk. A dobok ismét nem analóg módon készültek, akárcsak a The Ghost of Denying demónál. Sokkal könnyebb volt a megfelelő hangzást kidolgozni úgy, hogy beszereztünk két Fostex stúdiómonitort. Ez a korábbiakban nem állt rendelkezésünkre.

Csula Emil - hörgés, ének, vokál
Greskó Károly - szóló-, ritmus és akusztikus gitár
Bachstetter Balázs - ritmus és akusztikus gitár
Vértesi István - basszus
Tóth Gábor - dob programozás, midi, gitár (Enuma Elis), vokál (Learn to Obey Part 2.
---------------------------
Varga Betty - ének, vokál
Pirisi Ákos - midi, gitár (Thor)

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2020. október 5.

Ennyit várni a szenvedésre? - Sylosis – Cycle Of Suffering

Sylosis – Cycle Of Suffering (2020) | Nagyon sokáig tologattam magam előtt a Sylosis ötödik lemezét, hiszen mindenképpen akartam róla írni, mert csoda, hogy elkészült, de mégis olyan hosszú és olyan tömör hallgatnivaló, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Összességében nem csalódás a Cycle Of Suffering, de sajnos kultstátuszba sem fogom emelni soha. Tovább

2020. szeptember 30.

The Used – Heartwork (2020)

The Used – Heartwork (2020) | Őszintén, valamikor 2012-ben, a Vulnerable környékén veszítettem el a bandát, s noha azóta is átfutottam a lemezeiken, nagyon nem tudtak elkapni. A mostanira sem mondanám, hogy visszatérés a gyökerekhez és újra tizennégynek éreztem magam, miközben azt üvöltöm, hogy „ájkémálájv”, de pár fokkal azért közelebb kerültünk az élvezhetőséghez. Tovább

2020. szeptember 26.

Ha temetsz, temess mélyre! - Make Them Suffer – How To Survive A Funeral

Make Them Suffer – How To Survive A Funeral (2020) | Nagyon nehéz helyzetben voltam, mert alapvetően bírom a bandát, viszont az előzetes dalokból nekem egyedül az Erase Me ütött csak akkorát, hogy elkezdjem várni a lemezt – plusz természetesen a lemez címe, mert az viszont telitalálat! Ebből a kétes alapszituációból pedig a végeredmény egyértelműen kibillentett, nézzük merrefelé! Tovább

2020. szeptember 12.

A vég? Dehogy! - Currents – The Way It Ends

Currents – The Way It Ends (2020) | A második (jó, legyen harmadik a házi kiadású Life – Lost-tal együtt, de mindenhol másodikat írnak) lemezével a Currents bizonyítja, amit két éve már az I Let The Devil In EP-vel eléggé határozottan megpendített: hogy nekik bizony helyük van a jövő metalcore nemzedékének térképén. Ezt pedig kőkemény riffekkel, okos dalszerkesztéssel, fejletépős üvöltésekkel és arénákért kiáltó refrénekkel teszik. Tovább

2020. szeptember 5.

A tuskóság trendi! - Emmure – Hindsight

Emmure – Hindsight (2020) | Nyolcadik alkalommal mondja meg Frankie Palmeri a frankót mindenkinek és talán senki nem lesz meglepve, amikor azt mondom, hogy markánsan azért nem változtak meg a játékszabályok az elmúlt másfél évtizedben. Szóval nyugodjon le mindenki, ismét el lesz küldve a fél világ a p***ába! Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky