2008. március 10. | déka
A következő, címadó Welcome To The Pleasuredome szerintem simán egy alulértékelt mestermű. Hát persze…mit is várhatunk egy tizenhárom perces popdaltól? Van boogie-woogie bass-menet, szürreál szövegek, jellegzetes dance-pop „tupak tidi”-ző ritmusképlet, folyós szintiszőnyeg. Fincsi. Aki nem lusta végighallgatni, csodás, korát megelőző hangképekre lel, melyek mind Horn hozzáértő kezeit dicsérik. Amúgy komolyan mondom, már csak azért is megéri a lemezt betolni, hogy a soundban gyönyörködhessünk. Még ha valakinek nem is tetszenének a dalok maguk, akkor is talál élvezhető pillanatokat ezen a lemezen.
Aki viszont úgy dönt, hogy átugorja ezt a track-et, rögtön meg is kapja (a szájába), amire vágyott; RELAX! Teljes szélességében. Sosem fogom elfelejteni Ben Stiller arcát a Zoolanderben, amint épp divatbemutatózik Owen Wilsonnal erre a számra. Nyilván nem csak ezért híres a szám. A legnagyobb és leghíresebb nótájuk ütős hangzásával és oly túlfűtött szexuális szövegével vált sikeressé, hogy a BBC le is tiltotta (sock helyett suck hangzik el ugye, ami egy – jujj – nagyon csúnya szó…). Ezután, nehogy unatkozni kezdjünk, egy feldolgozás szól, a WAR (Strong-Whitfield). Ezt leginkább a szintis beütésű, tipikusan ’80-as évekbeli basszusgitár-hanggal megszólaló „mű-slapping” miatt szeretem.
Ezt követően a másik nagy sláger, a Two Tribes csendül fel, melyhez annyi kult-utalás tartozik, hogy ha megpróbálnám felsorolni, kiderülne, mennyire ótvar vagyok igazából a ’80-as évek témában. Nem is erőltetem. Kapásból a Mad Max2-ből vették a szöveg ötletét, aztán ott van a hidegháborús vonatkozása (klipjében Reagen és Csernyenko hasonmásai püfölik egymást keményen), és az ezáltal keltett botrány, de még sorolhatnám. Ami miatt mindenkinek ajánlom meghallgatásra, az a következő sora; „Are we living in a land/ Where sex and horror are the new Gods?/ Yeah”.
Ha kazin lenne meg, most értem volna az első oldal végére.