2008. március 10. | déka
„I never felt this way since before Frankie said Relax” énekli Hugh Grant az 1980-as évek nagy popklasszikusait erőteljesen fikázó Zene és Szöveg c. filmben. Már ez az aprócska momentum is (hogy Grant életét megváltoztatta) elegendő okot szolgálna arra, hogy a FGTH Welcome To The Pleasuredome-ját kitörölhetetlen érdemei nyomán a klasszikusok közé soroljuk.
Persze nem Hugh Grant szava dönt ebben a kérdésben. Mivel a britek imádják a statisztikákat, és a Frankie-t történetesen öt liverpooli srácból sikerült annak idején összeverbuválni, hagyatkozhatunk az eladási mutatókra. Az angol toplisták első helyezettje lett a debütáló és az azt követő két kislemezük is. Csak a Relax öt hétig vezetett, és vált minden idők legjobban fogyó kislemezeinek listáján a megtisztelő hetedik hely tulajdonosává (13 millió példánnyal). Miután a Welcome a debüt-albumuk volt, nem sokat tudunk mondani arról, emberileg és dalszerzőként hogyan jutottak el a Relax, Two Tribes és Power of Love kaliberű slágerek megírásáig. Igazság szerint az első kettő már jóval a zenekar végleges formájának kialakulása előtt felvételre került, mégpedig 1982-ben, az Arista Records számára készített nem túl meggyőző demo formájában, mely akkor még visszautasításra talált.
Fontos lépések a banda történetében, hogy ennek ellenére, mindent taktikát bevetve sikerült a Two Tribes-szal (többek között) fellépniük a nagyon menő Peel-féle radiosession-ök egyikén, majd a Tube tv-show-ban, ezek nyomán pedig Kid Jensen, szintén nagyon menő rádiós dj egyik műsorában, 1983-ban. Szerencséjükre ezt a műsort éppen Trevor Horn (az iszonyúan menő producer) hallgatta unalmas óráiban, és mivel felkeltették érdeklődését, szerényen ajánlotta magát a rendezői székbe az izgága liverpudlik mellé. Zang Tumb Tuun (ZTT) nevezetű kiadójánál biztos helyük volt, viszont nem is engedte őket fellépni, amíg ki nem alakították az általa elképzelt hangzást a stúdióban (amit egyébként nem erőltetett, a banda is hasonlót akart). Egy tökéletesen szóló anyag persze még nem elég. Kell a botrány is, és ezzel a lemezzel két legyet ütöttek egy csapásra.
A bevezető „dallal” belépünk a bundjaikat (és már fejüket is) feleslegesnek tartó basszusgitárok, a gnóm, derékon keresztbe vetett szintetizátorok és tarkabarka (egyébként igen kreatív) rucik rémisztő birodalmában, ahol immáron ők lettek a királyi család, az új sztár-típus. Ezt verbálisan is kifejezésre juttatják: The World is My Oyster!