3427 zenekar 12457 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Lemezkritika

2020. május 20. | Jam

Haláli | The Amity Affliction

Copyright:

The Amity Affliction - Everyone Loves You... Once You Leave Them (2020) | Ha törik, ha szakad, kétévente TAA lemeznek kell lennie! Nem feltétlenül értem, hogy egy banda, az Amity helyzetében, miért ragaszkodik ennyire a lemezek sűrű, ütemszerű megjelenéséhez, de amíg a minőség marad, egye kukac! Éppen ezért nem tudok haragudni az új korongra sem, hiszen próbálja összefésülni a régmúlt dicsőségét az újonnan jött trendekkel, s noha ez nem működik mindenhol tökéletesen, az összképre nem lehet nagyobb panasz.

A This Could Be Heartbreak is elindult már egy olyan úton, ami az elektronikus betétek és a ’sokkal több éneklés, mint hörgés’ felé haladt, de igazán a Misery-vel maxolták ki az ausztrálok a popfaktort. Nekem nem volt vele különösebben bajom, mert Joel éneklésével színesedett a repertoár, Ahren hangja pedig még mindig annyira egyedi, hogy csak imádni lehet. Ehhez képest, ahogy az új lemez indul, az nettó múltidézés, hiszen ahogy a Coffin baljóslatú zongorája és egyhangos döngöldéje átcsap az All My Friends Are Dead blastelésébe, na, ott simán kétezervalahány nyarán, a Warped Tour fénykorának egyikén érezhetjük magunkat. Ennek ellenpontjaként az Aloneliness vagy a Just Like Me pedig simán rádiópopnak hathat, de valahogy ez a legnagyobb erénye ennek a lemeznek: ki tudja balanszolni úgy a súlyosságot és a könnyedséget, hogy mégis fent tud maradni a kötélen és nem hullik alá az örvénylő mélységbe. Sok támadás érte a srácokat amiatt, hogy nem tudják, igazán mit is akarnak csinálni, de az én szempontomból ez mégis tökéletesen látszik: úgy szolgálják ki a közönségüket, hogy a saját progresszív kreativitásuk se legyen ketrecbe zárva. Úgy hozzák össze az újító szándékukat a múlt keménységével, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon. Én ezt inkább elismerésre méltónak nevezném, semmint bukásnak vagy kétségbeesett kapkodásnak a műfajok között. Az előadóművészet egy olyan iparág, ahol amúgy sem lehet soha senkinek megfelelni, legalább önmaguknak és a rajongóiknak megpróbálnak. Ez pedig eléggé jó gondolat.


Zeneileg egyébként sajnos nincsenek nagy megfejtések a lemezen, de a műfaji sokszínűségnek köszönhetően mégis tudják úgy dobálni a sablonokat, hogy ne legyen unalmas. A kezdeti farfelszántás után jön a Soak Me In Bleach rádiórockja, ami kissé feloldja a súlyosságot, noha szövegvilágában viszi tovább a vonalat. Aztán az All I Do Is Sink és a Baltimore Rain megint kicsit keményebbek – bár korántsem a kezdő páros szintjén -, majd az Aloneliness ismét felold a popjával. Nyugi, nem megyünk végig az egész dalfüzéren, de mégiscsak ez szemlélteti legjobban, hogy mit akartak a srácok elérni. Nálam pedig el is érték, hiszen alapból imádom, ha vegyítik a stílusokat a zenekarok, itt pedig a metalcore és a pop van terítéken, amiből mindkettőben bizonyított már a banda. Lehetne ezt kisujjból előrángatott, kötelező megjelenésnek titulálni, de én éreztem azt, hogy Joel-ék energiát fektettek abba, hogy ezt a depresszív világot, amit hoznak kétévente, kiterjesszék és előre mozdítsák, és tény, a világot nem fogják vele megváltani, de a rajongóknak tökéletes lesz. Plusz azoknak, akik fogékonyak a sötét mondanivalóval felépített, mégsem koromfekete zenére. Kampányolok azért, hogy a következő csak három év múlva jöjjön, meglátjuk mit enged a Pure Noise Records az ausziaknak!


A MyMusic értékelése: 7/10


Tracklist:
01 – Coffin
02 – All My Friends Are Dead
03 – Soak Me Bleach
04 – All I Do Is Sink
05 – Baltimore Rain
06 – Aloneliness
07 – Forever
08 – Just Like Me
09 – Born To Lose
10 – Fever Dream
11 – Catatonia
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2021. február 25.

Használj ki! | PVRIS

PVRIS – Use Me (2020) | Az áll a Wikipédia ide vonatkozó cikkében, hogy a PVRIS egy amerikai rock együttes. Nos, ezt már a második album után is erősen megkérdőjeleztem volna, most viszont egyértelműen cáfolnám! A PVRIS olyan vegytiszta popegyüttes, hogy már abban is kételkednék, hogy Lynn Gunn tudja-e még egyáltalán, hogy hogyan kell fogni egy gitárt… Tovább

2021. február 14.

Machine Gun Kelly poppunk babérjai

Machine Gun Kelly – Tickets To My Downfall (2020) | Amikor először szembejött ez a szőke srác a Sleeping With Sirens – Alone című klipjében, egyáltalán nem értettem, hogy mégis mire ez a nagy hype körülötte. Sőt, a rapes albumait nem is komálom a mai napig sem, úgyhogy amikor jött a bejelentés, hogy stílusváltás következik, nagyon kíváncsi lettem. Egy hajdani rapstar fogja megreformálni a 2020-as poppunk színteret? Ugyan már... Tovább

2021. február 11.

Ez miért működik bárkinél is? | Neck Deep

Neck Deep – All Distortions Are Intentional (2020)|Negyedik lemezéhez érkezett a walesi poppunk brigád, én pedig hiába csinálok akármit, egyszerűen nem értem, hogy miért népszerű a Neck Deep. Közel 40 perc alatt összesen 5 percnyi érdekességet nem tudnék összeszedni a hallottakból, és még az is csak maximum középszerű lenne. Tovább

2020. október 5.

Ennyit várni a szenvedésre? - Sylosis – Cycle Of Suffering

Sylosis – Cycle Of Suffering (2020) | Nagyon sokáig tologattam magam előtt a Sylosis ötödik lemezét, hiszen mindenképpen akartam róla írni, mert csoda, hogy elkészült, de mégis olyan hosszú és olyan tömör hallgatnivaló, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Összességében nem csalódás a Cycle Of Suffering, de sajnos kultstátuszba sem fogom emelni soha. Tovább

2020. szeptember 30.

The Used – Heartwork (2020)

The Used – Heartwork (2020) | Őszintén, valamikor 2012-ben, a Vulnerable környékén veszítettem el a bandát, s noha azóta is átfutottam a lemezeiken, nagyon nem tudtak elkapni. A mostanira sem mondanám, hogy visszatérés a gyökerekhez és újra tizennégynek éreztem magam, miközben azt üvöltöm, hogy „ájkémálájv”, de pár fokkal azért közelebb kerültünk az élvezhetőséghez. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky