2010. december 5. | Sir DNA
Mini Mansions - Mini Mansions | Akik szeretik a Queens of the Stoneage-et, azok nem biztos, hogy Mini Mansions zenéjét szeretni fogják. Azonban, akik szeretik John Lennonékat, azok annál inkább. A lényeg, hogy a QUOTSA zenészei hobbizenekart csinálnak, Josh Homme pedig löki bele a pénzt.
A Michael Shuman alapította zenekar 2009-ben jött létre, akkor csak egy pár dal erejéig. Ez a pár szám is elég volt, hogy felkeltse a kritikusok érdeklődését. Viszont a szóban forgó album, ami alig egy hónapja jelent meg, már vegyes fogadtatásban részesült. Ugyanis azzal, hogy John Lennon-hoz és a Beatles-höz hasonlították őket, azonnal komoly követelményeket állítottak fel számukra, amiknek nem egyszerű megfelelni. Gondoljunk csak bele: ha valaki azt mondaná, hogy van egy banda, ami olyan „Lennonos”, mi azonnal valami korszakalkotóra számítanánk. Ellenben a Mini Mansions közel sem korszakalkotó. A Lennon-hasonlat egyedül a drogokkal átfuttatott pszichedelikus hangzásvilágot írja le, valamint a – szigorúan 21. századi szemmel nézve – formabontó vokált.
A hangzást összegezve: az album egy szomorú, pontosabban keserédes Lucy in the Sky with Diamonds. Ami egyedül – csúnyán fogalmazva – át lett mentve a QUOTSA-ból, az a gitárhangzás, ami akár Josh Homme-nak is köszönhető. Továbbá, hogy a dobbal többet mutatnak, mint azt anno Ringo tette.
Viszont ha teljesen eltekintünk a hasonlóságoktól és attól, hogy stoner rock zenekartagok gitárpop zenét játszanak, az album egy elég komoly könnyűzenei vérfrissítés. Nem igényel komoly emésztést, viszont ha az ember eleget hallgatja, akkor kezdi el értékelni az egyediségét, annak ellenére, hogy a hangzás a posztmodern zenekorszak alfájáig nyúl vissza, és „másolja le” azt, persze stílusosan.
Felesleges lenne számonként végigvenni a lemezt, hiszen akinek egyáltalán mond valamit Lennon neve, az pontosan tudja mire számíthat. De hogy mégis legyen valami fogalmuk a kedves olvasóknak arról, hogy mennyire lehet sikeresen aktuálissá tenni egy több mint 40 éves hangzásvilágot, itt a „Monk” című szám, ami ráadásul az album „legdurvább” száma.