2008. március 6. | Kerényi Áron
A tinédzser korosztály alapvető cél-, és felvevőközönség a zeneiparban. 10 évvel ezelőtt a Blink 182, a Wheatus, és hasonló barátaik dobogtatták meg a kamaszkorúak szívét és fülét. Ugyan a tinédzserkori punk-pop valószínűleg soha nem fog eltűnni, most mégis itt van a 21. század válasza az tetkós gimi-rockra.
A Teenagers az aktuális Párizs-London hullámot meglovagolva tört be a popiparba az elmúlt egy-két évben (2005 karácsonyára kaptuk őket igazából). A három srác már egy jó ideje nem tinédzser korú, bár nekem mindig volt egy olyan érzetem, hogy minél nyugatabbra megy az ember, annál később kezdődnek a dolgok, de azért mégse 22-23 évesen. Mindenesetre érdekes felállást választottak a basszus-gitár&szinti-vokál kombóval, ami tükröződik is a zenéjükben.
A zenekar alakulásának kísérő sztorija szerint a srácok kitalálták, hogy milyen jó ötlet lenne csinálni egy myspace oldalt egy kitalált zenekarnak. Ide elkezdtek dalszövegeket feltenni, és az első kommentezőjük tiszteletére született az első szám, a Fuck Nicole. Egy éven belül összehoztak 10,000 virtuális barátot, remix-megbízásokat a New Young Pony Club-tól és a Black Ghosts-tól, valamint egy lemezszerződést a Merokkal (akik többek közt a Klaxonst is elindították a pályájukon). A hirtelen hírnév, az átdolgozások, és az imidzsük hamar a francia neo-electro hullám egyik felkapott attrakciójává tette őket.
A Reality Check-en végre megmutathatták igazi arcukat. A minimalista electro-pop, amit játszanak, senkinek sem ismeretlen, aki az elmúlt 2-3 évben nem becsukott füllel járt, így nagy wasistdas-t ne várjunk. Az összes számuknak van egy (számomra érthetetlen) dinamikai megfontolása, miszerint az énekes Quentin Delafon a versszakokat szavalja, és csak a refrénbe visz egy kis dallamot. A zenei aláfestés pedig legjobb hiszemmel is minimalista, az, hogy egyikük se mert leülni egy igazi dob mögé, sok mindent elárul. Mindezek ellenére élvezhető a zenéjük, annak ellenére, hogy néha leül. A dalszövegek méltóak az imidzshez, szégyentelen káromkodás és szókimondás kíséri végig a lemezt. A kedvenceim közül az egyik befutó blogger-számukat, a Scarlett Johansson-fetisiszta Starlett Johansson-t, illetve a jó arányérzékkel (és a szokásosnál több dallammal) elkészített Streets Of Paris-t emelném ki.
Összességében elképzelhető, hogy hamarosan ez lesz a fiatalkori bűnelkövetők új zászlóshajója, amit lehet is élvezni, csak hát ugyanaz van vele, mint mondjuk a korai Blinkkel. Hamar kinövi az ember.
A MyMusic értékelése: 7/10
Kerényi Áron