3429 zenekar 12496 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Interjú

2017. november 8.

Horváth Boldi: Az emberek borzalmas minőséget kapnak kb. a rendszerváltás óta a popzenében

Copyright:

A Kelemen Kabátban szombaton az Akvárium Klubban koncertezik, tőlük még nem látott látványvilággal, ismert vendégekkel. A zenekar frontemberével. Horváth Boldival a koncertről, kabátról, a nem csajozós zenészekről és a zeneiparról beszélgettünk.

Lelkileg hogyan érint benneteket, hogy egy ilyen nagyszabású bulira készültök?
- Ősszel mindig csinálunk egy nagy összegző koncertet. Egy évben két-három saját szervezésű  bulink van, de mindig az év végi a legnagyobb. Ennek talán az az oka, hogy a nyári őrület után ilyenkor vagyunk a csúcson, bennünk van a nyári szezon koncertrutinja. Erre helyezzük a legnagyobb hangsúlyt, vendégekben, látványban, stb... erre készülünk a legtöbbet. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ezekre évről évre egyre több ember jön el, ezért úgy éreztük, hogy megértünk az Akvárium nagytermére. Ráadásul annyi energiát fektettünk a színpadképbe, hogy szűknek is éreznénk a kistermet.

Az elmúlt évek során komolyodtatok?
- A koncertre járó közönség többsége az már azt a Kelement ismerte meg, amikor zenekarrá értünk, értékelhetőbb szövegekkel, amelyek túlmutatnak azon, hogy legyünk minél viccesebbek. A komolyodás nemcsak ilyen szempontból, de úgy is jelentkezik, hogy egyre jobb a hangzás, egyre rutinosabbak vagyunk. Ez a folyamat a dalszövegekben is érezhető, hiszen olyan témák jönnek szóba, amelyek korábban elképzelhetetlenek lettek volna. Őszinte lírai szerelmes dalok ugyanúgy születtek, mint társadalom-kritikusak vagy politikával kapcsolatosak. Egy vicc produkció nem szokott ilyen dalokat alkotni.

Ebben a változásban mennyire játszott közre, hogy körülöttetek a világ és a társadalom is változik?
- A társadalmi változásokat érzem, nem tudom, hogy ez azért van-e, mert én kerültem abba a korba, amikor ezekre érzékeny az ember, de néhány dolog már elkezdett zavarni. Leginkább az, hogy a magyar piac nem termel ki jó szakembereket, nincs valós verseny és ha ezt a zeneiparra vonatkoztatom, akkor az az eredménye, hogy az emberek ízlése sem tud felzárkózni. Nem az foglalkozik egy adott területtel, aki kijárta a ranglétrát, hanem az, aki valahogyan valamiért odakerült, és ez nagyon káros, mert a közízlést nagyban befolyásolja, hogy milyen minőségű zenék születnek. Nem azért ilyen a közízlés, mert buták az emberek, hanem azért, mert borzalmas minőséget kapnak kb. a rendszerváltás óta a popzenében. Hozzátenném, hogy hála Istennek ez az utóbbi 5 évben azért ez nagyon sokat javult. Ugyanezt nem csak a zeneiparban, hanem a szolgáltatóiparban is tapasztalom. Ez a mentalitás nagyon fel tud bosszantani. Ez szerintem abból adódik, hogy nincs az emberek fejében az, hogy versengeni kell és ezért a legjobb szolgáltatást nyújtani.

 

 

Ti magatok változtok? Más a hangulat a zenekari buszban, mint néhány évvel ezelőtt?
- A Kelemen Kabátban mint zenekar, nem olyan régen létezik, ezért nem érzek változást. Talán kevesebbet iszunk mint régen, két embernek van gyereke, az is számít. Most már sokkal inkább a koncert minősége, a produkció sikere fontosabb, mint a buli, de azért nem esik nehezünkre az sem koncertek után.

Amikor belevágtál volt egy határozott jövőképed?
- Mindig is volt egy olyan vízióm, hogy a zenével akarok foglalkozni, de még nem tudtam milyen módon. Az is beszédes, hogy a Kelemen mellett 2-3 zenei projektem volt. Amikor először országosan ismert lett a Kelemen Kabátban, elkezdte a média játszani, akkor éreztem, hogy ha ennek jó gazdája lesz, akkor sikeres lesz.

Az elmaradhatatlan kérdés, miért éppen Kelemen és miért Kabátban?
- Egykor egy gimnáziumi stand up komédia társulat volt a Kelemen M-Papával, rossz vicceket adtunk elő a Ki Mit Tudokon. Volt egy osztálytársunk, akit Kelemennek hívtak, aki télen-nyáron kabátban ült a padban, és ahogy egyszer egymásra néztünk, és kimondtuk, hogy ott ül megint elöl a Kelemen a kabátban, összenéztünk és rájöttünk, hogy ez egy milyen jó zenekari név. Főleg azért, megfigyeltem, hogy van a magyar zenekaroknak egy olyan sajátossága, hogy ha kellőképpen idióta a neve, az önmagában már garancia a sikerre Vad Fruttik, Kispál és a Borz, Halott Pénz, stb... szerintem ez nálunk is így van és lesz.

 

 

Többeteknek van gyereke, te is nyáron nősültél. Létezik hűséges zenész?
- Igen, én. Én alapvetősen mindig monogám voltam, persze amikor nem volt párom, akkor csajoztam, de mivel lelkileg kb. egészséges vagyok, ezt sohasem toltam túl, nem kellett mit kompenzálnom. Megfigyelted, hogy mindig annak vannak a legcsúnyább barátnői, aki a leghangosabban sztorizik a kalandjairól? Azt gondolom, hogy ha egy férfinak a helyén van az önbecsülése, akkor nem tartja olyan sokra azt, hogy odajön egy lány és elviheti a színpad varázsa miatt. Komoly kapcsolatom nem is alakult ki ilyen módon. Egy egészséges lelkületű zenei pályán ez nem egy olyan fontos elem. Az én zenészgenerációm és az idősebbek között az a különbség, hogy számukra a zenélés egy őrült szelep volt, egy kitörés a komcsi nyomasztásból, míg nálunk teljesen másról szól. Azt látom a fiatal zenészek között, hogy inkább sportolnak, családot alapítanak, fejlődnek szakmailag, szellemileg. Nem menő már hogy mindenkit elkapunk és hajnalig ordibálunk minden nap. Nyilván be-be csúszik ilyen is de nem ez van a középpontban már. Megváltozott a zeneipar, egy zenész rá van kényszerítve, hogy a saját maga menedzsere is legyen. Már nem csak az a dolga, hogy zenéljen és bulizzon, most már rengeteg olyan feladat van, amit nem is tudna elvégezni, ha folyton a bulizáson törné a fejét.

Milyen zenei közegben nőttél fel?
- Gyerekként a szülői hatás nagyon erős volt, és kb csak külföldi zenék voltak otthon, Cream, Jimi Hendrix , Jethro Tull, Eric Clapton. Magyarok közül akik nemzetközi szinten is helytálló, kreatív formációk pl. Syrius vagy a Mini. A zenei gondolkodásunkban mindig is ott volt, hogy a fekete gyökerű zene az az igazi. Utána kb ez volt az ív: Dnb – Freestylers – Hiphop - reggae – pop – minden. Most már egy ideje a minden van.

Az új albumot tavaszra tervezitek?
- Azon gondolkodunk, hogy nem hagyományosan szeretnénk megjelentetni.  Egy vagy két hetente bemutatunk egy-egy újabb dalt róla, de mindegyiket egy másik csatornán, másik médiumban vagy helyszínen, online felületen. Az a legnagyobb kihívás a zenekaroknak, hogy az emberek apátiáját felrázzák valahogy. Az, hogy feltöltöd a videomegosztóra a klipet, az már nem ér el olyan hatást, mintha valamilyen különleges platformon mutatod be. Vannak azok a zenekarok, akik divatosak,  azoknak mindenét megeszik kritika nélkül, mert annyira erős a név. Egy erős középkategóriás zenekarnak figyelemfelkeltőnek kell lennie. Szeretnénk, ha a az új lemezünk megjelenése kicsit meglepő legyen. Az, hogy az új album átütő siker lesz-e, azt azon is múlik, hogy a zenekar mennyire jön divatba, mert maga a termék: a dalok, soha nem voltak ilyen jók. Ehhez pedig  nagyon jó eszköz, hogy másfél hónapon keresztül folyamatosan jelen leszünk a médiában az új lemez dalaival.

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2018. január 18.

Molow: Csinálom, ami jólesik

Molow, a francia származású előadóművész több, mint egy átlagos zenész. Molow egy komplett zenekar egy személyben. Gyerekkora óta folyamatosan váltogatja hangszereit, hol gitáron, hol egy lábason veri az ütemet. Van, hogy gyermek darabokhoz szerez zenét, és olyan is, hogy jazz-metal zenekarával turnézik Európa szerte. Molow most Budapestre látogatott, hogy néhány koncert erejéig a magyar közönséget is elszórakoztassa interaktív showjával. Tovább

2017. december 4.

Temesi Berci: új szólóalbum pályatársakkal, és ikonokkal

Harminchat zenészbarát közreműködik Temesi Berci november végén debütált harmadik szólóalbumán. A dalok elkészüléséről így beszél a népszerű basszusgitáros, zenei rendező producer: Tovább

2017. április 4.

Würffel: Az észt rádiók sokkal nyitottabbak

2017. április 8-án a Cseh Tamás Programnak köszönhetően egy különleges vendég is fellép a The Biebers lemezbemutató koncertjén az Akváruim Klub Nagyhalljában. A Würffel  elektro-pop trió az egyik legizgalmasabb fiatal észt zenekar, első alkalommal ad koncertet Magyarországon. A zenekar énekesnőjével, Rosanna Lints-szel beszélgettünk. Tovább

2017. március 2.

United Experience: Nincs idő lamentálni a múlton

Óriási bejelentésre szánta el magán nemrégiben a United. 17 év, és megannyi sláger után az együttes és Pély Barna útjai elváltak. A United alapító tagok Mits Gergő és Romhányi Áron töretlenül tovább viszik a csapatott egy új, izgalmas úton elindulva. Őket kérdeztük a United Experience terveiről. Tovább

2016. november 10.

Értetlenül, egyben mosolyogva – Németh Róbert szólólemezt készített

Viszonylag ritka a popzene történetében, hogy egy zenekar ritmusszekciójának addig önálló dalszerzőként nem túl produktív basszusgitárosa szólólemezzel rukkoljon elő. Most viszont szerencsére történt egy ilyen eset hazánkban: a 2015-ben feloszlott HS7 basszusgitárosa, Németh Róbert – miközben 2013 óta a Pegazusok Nem Léteznek aktív tagja – még magát is meglepve idén tavasszal elkezdett dalokat írni, amik annyira jók lettek, hogy stúdiófelvételt és nagylemezt érdemeltek. Az október 17-én érkezett, Nincsen mozgás az eseményhorizonton című bemutatkozó albumot a Gold Record kiadó jelenteti meg. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky