Újabb tucatnyi konfirmált zenekar híre röppent fel a Sziget háza tájáról. Eszerint új hanganyagával jön az újkori metal-kultúra alapvetése, a Korn, itt lesz a tavalyi év egyik legnagyobb ígérete, a The Vaccines, a legendás Magnetic Man, Nagy-Britannia legszerethetőbb indie bandája, a Two Door Cinema Club, az elektro-house nagymester Steve Aoki, a skandináv house egyik alap alakja, Axwell, a szórakoztató punk-rockban utazó Beatstakes, a a nemzetközi fesztiválok mindenkori kedvence, a dEUS, a lehengerlő tempójú Ministry valamint Bebel Gilberto a modern bossa nova stílus nemzetközi követe és Hollandia egyik első számú könnyűzenei exportcikke, Caro Emerald. Mindez - és megannyi más - idén augusztus 6. és 13. között a 20. Szigeten.
Legújabb dubstep-központú metál őrületével, a The Path of Totality-val jön rombolni az idei Szigetre a Korn. Bár majdnem húsz év van a csapat mögött, de máig az újkori metál kultúra legfontosabb zenekarának számít, olyan halhatatlan intézménynek és univerzális referenciapontnak, aminek munkáira rajongók milliói és előadók generációi hivatkoznak. A kilencvenes évek közepén újradefiniálták a metál zenét, több tízmillió lemezt adtak el, két Grammy-díjat nyertek, és nem utolsósorban olyan halhatatlan slágereket írtak, mint a Blind, a Freak on a Leash, vagy a Falling Away From Me.
Zenéjük sokat változott az új évezredben, de a jellegzetes kornos hangzás mindmáig örök és elpusztíthatatlan.
A BBC az év legígéretesebb zenekarai közé sorolta 2011-ben a minden igényt kielégítő, elegáns, ugyanakkor a flancos díszektől mentes gitárzenét játszó The Vaccines-t, s a banda be is váltotta a reményeket, hisz abban az évben - mások mellett – a MOJO Awards, a Q Awards és az MTV Awards nomináltja is volt a csapat, a Brit Awards-on második helyezést értek el. A zenekart első londoni fellépését 2010. októberében teltház fogadta. Bemutatkozó albumuk, a What Did You Expect from the Vaccines tavaly márciusban jelent meg, s az együttes frontembere nemrég jelentette be, hogy 2012 márciusában a zenekar Belgiumban megkezdi második nagylemezének felvételeit, amiből már minden bizonnyal a Szigeten is hallhatunk ízelítőt.
A Magnetic Man nem egy, nem kettő, hanem három dubstep legenda nevét rejti. Artwork, Benga és Skream külön-külön is igazi hősnek számít az itthon egyre több elektronikus zenefüggőt maga mellé állító, külföldön pedig népszerűségének csúcsán járó dubstep mozgalomban, de igazán csak együtt erősek. 2010-ben jelent meg a Magnetic Man formáció első nagylemeze a Columbia Records kiadó képviseletében, amely az Artwork-Benga-Skream-szövetség nevén lett az év legfigyelemreméltóbb dubstep-munkája. Augusztusban a Sziget közönsége a 'három az egyben' törvény által mindig garantált minőség és a dubstep frissességének jegyében láthatja élőben együttműködni a legendás triót.
Steve Aoki japán felmenőkkel rendelkező kaliforniai elektronikus zenész, a szédületes, megállíthatatlan és minden résztvevőből a maximumot kihozó elektro house partik nagymestere. DJ, producer, a világhírű Dim Mak Records alapítója. Bemutatkozó nagylemeze, a Wonderland idén januárban jelent meg. A harmincas éveinek közepén járó elektronikus zenész remixernek sem utolsó. Két évvel ezelőtt jött ki első mix-gyűjteménye, mely többek között a Justice, a Datarock, a Franz Ferdinand, a Does It Offend You, Yeah? és Peaches számaiból készült átiratokat tartalmazott.
Évek óta kirobbanthatatlan a világ legjobb DJ-it rangsoroló DJ Magazine éves listájáról, a világ legőrültebb bulijaiban és legnagyobb közönséget vonzó elektronikus zenei rendezvényein lép fel, extrán energikus house zenében utazik. Ő Axwell, a svéd house három királyának egyike. Axwell pár évvel ezelőtt robbant be a nemzetközi elektronikus zenei színtérre Feel the Vibe című tánctéri őrületével, melyet a '77-es születésű svéd DJ-producer a világhírű Ministry of Sound védjegye alatt adott ki. Azóta szinte nincs olyan Svédországból kikerülő e-zenei anyag, amely közvetlen vagy közvetett módon ne lenne köthető Axwell nevéhez.
A Two Door Cinema Club Nagy-Britannia legszerethetőbb indie bandája. Közvetlen, laza és gitárközpontú, ugyanakkor a szintetizátorokat, valamint az elektro-pop irányzatra jellemző stíluselemeket sem nélkülöző indie zenében utaznak. Megjárták a legnépszerűbb brit zenei fesztiválok nagyszínpadait, jelenleg második nagylemezükön dolgoznak, de a Szigetre azért szakítanak időt.
Szórakoztató punk-rock zenében, gyors, két-három percig tartó zúzós számokban gondolkodnak, ha kell, vadulnak a színpadon, de ha kell, viccesen szórakoztató performanszokra is képesek, A német Beatsteaks fennállásának bő tizenöt éve alatt hét stúdióalbumnyi hanganyaggal szédítette el rajongóit. Legfrissebb lemezük a 2011-es Boombox, melyről a House on Fire című szám a harmadik Tranformers-film soundtrackjének európai kiadására is felkerült.
Halhatatlan antwerpeni kult-rock zenekar, a dEUS, a nemzetközi fesztiválok mindenkori kedvencei, azon ritka koncertzenekarok egyike, akik élőben is tökéletesen reprodukálják a lemezeiket egyszerre működtető dühöt és melankolikus hangulatot. Népes hazai rajongótáboruk legnagyobb örömére intelligens rock zenéjük hat év után idén újra élőben szól majd a Szigeten.
Szintetizátorok, szigorú, gépies gitárriffek, lehengerlő tempó, mindenkit bedaráló üzemi zúzás: ez a védjegye Al Jourgensen indusztriál metál formációjának, a Ministry-nek, mely zenekar az irányzat egyik első sikeres és ismert zenekara. Jourgensenék már tavaly augusztusban bejelentették, hogy három év kihagyás után újra lerohanják a világot, de mint később kiderült, a zenekar csak 2012. június 17-én lép először színpadra Denverben. Az amerikai és európai turnéra való felkészülés mellett az újjáalakult Ministry az elmúlt egy évben nagy erőkkel dolgozott legújabb stúdióalbumán, a Relapse-n, amely majdnem egy tucat vadonatúj Ministry-indulóval március 30-án jelenik meg, s lesz hallható a Szigeten.
Caro Emerald hazájának legnépszerűbb női előadója, Hollandia egyik első számú könnyűzenei exportcikke, több rangos szakmai díjjal kitüntetett, és elképesztő eladási mutatókat produkáló énekesnő, a nu jazz királynője. Munkáit elsősorban a groovin' jazz, a swing, a tangó és az ötvenes évekre jellemző tánctéri jazz zenék inspirálták, fülbemászó dalai a jazz világán túl is népszerűek: Back It Up című slágerét a magyar hallgatók is jól ismerhetik. A most harmincéves énekesnő karrierjében 2010 számít az áttörés évének. Ekkor jelent meg első albuma, a Deleted Scenes form the Cutting Room Floor, amely harminc hétig (!) vezette a holland lemezeladási listát és hetvenhét hétig szerepelt a legjobb tíz között.
Igéző hangú, elbűvölő karizmájú, Grammy-jelöléssel büszkélkedő énekesnő és dalszerző, Bebel Gilberto a modern bossa nova stílus nemzetközi követe. A Bahia régióra jellemző tradicionális brazil zenéket alkalmanként könnyed és táncparkettbarát elektronikus témákkal fűszerezi. Az 1966-ban született énekesnő első nagy sikerű lemezét, melyből több millió példányt adtak el, az elektronikus bossa nova királynője 2000-ben jelentette meg Tanto Tempo címmel. Ezzel a lemezzel Bebel a legsikeresebb brazil előadó lett az Egyesült Államokban. All in One című legfrissebb nagylemeze “Legjobb kortárs világzenei album” kategóriában kapott Grammy jelölést.
Szigetbetegség? Sziget utáni depresszió? Visszatérés az életbe? Általában ezek a tünetek lépnek fel minden olyan embernél, aki augusztusban egy hetet tölt el a Hajógyári Szigeten. Nehéz, nagyon nehéz az élet a Sziget után, de most egy kis közös emlékezéssel próbáljuk enyhíteni a bajokat. A continua
Ha valaki azt mondja nekem, hogy a jubileumi Szigetet egy Európa Kiadó koncerttel fogom zárni, amire éjjel fél 4-kor esek be lehet, hogy kiröhögöm. Pedig így volt. De tekerjük vissza egy kicsit az időt az LMFAO végére, mert addig sok víz lefolyt a Dunán. Mekkora közhely… A continua
Ott hagytam abba, hogy csapat meetinget tartottunk annak kapcsán, hogy mit érdemes megnézni: az LMFAO-t, vagy a Lamb-et. Félve vallom be az igazságot, de legyünk gyorsan túl rajta: a Nagyszínpadnál táboroztunk le. Erre pedig nincsen mentség. Vagy? A continua
Ismerem a korlátaimat, tudom, hogy már nem bírnék egy teljes hetet végigbulizni a Szigeten, így az utóbbi pár évben mindig úgy próbáltam kimenni, hogy a zárónap mindenképpen beleférjen. Nem tudom mi ez a perverzió nálam, de van benne valami báj, ahogyan mindenki egyszerre érzi, hogy legközelebb egy év múlva találkozunk. Viszont, még mielőtt elmorzsolnánk a szemünk szélén egy dagadt kis könnycseppet, nézzük hogyan telt az utolsó nap első fele. A continua
Az egész szombat este elég jól alakult. Túl voltunk már egy rakat jó koncerten és épp azt beszélgettük merre tovább. Hát Snoop Doggra! Erre jött a kérdés, miért, szereted? Jah, nem, de csak meg kéne nézni. És tényleg; életemben nem hallgattam kifejezetten, de ha aznap este a poén kedvéért meg kellett valamit nézni, az Snoop volt. A continua