Újabb tucatnyi konfirmált zenekar híre röppent fel a Sziget háza tájáról. Eszerint új hanganyagával jön az újkori metal-kultúra alapvetése, a Korn, itt lesz a tavalyi év egyik legnagyobb ígérete, a The Vaccines, a legendás Magnetic Man, Nagy-Britannia legszerethetőbb indie bandája, a Two Door Cinema Club, az elektro-house nagymester Steve Aoki, a skandináv house egyik alap alakja, Axwell, a szórakoztató punk-rockban utazó Beatstakes, a a nemzetközi fesztiválok mindenkori kedvence, a dEUS, a lehengerlő tempójú Ministry valamint Bebel Gilberto a modern bossa nova stílus nemzetközi követe és Hollandia egyik első számú könnyűzenei exportcikke, Caro Emerald. Mindez - és megannyi más - idén augusztus 6. és 13. között a 20. Szigeten.
Legújabb dubstep-központú metál őrületével, a The Path of Totality-val jön rombolni az idei Szigetre a Korn. Bár majdnem húsz év van a csapat mögött, de máig az újkori metál kultúra legfontosabb zenekarának számít, olyan halhatatlan intézménynek és univerzális referenciapontnak, aminek munkáira rajongók milliói és előadók generációi hivatkoznak. A kilencvenes évek közepén újradefiniálták a metál zenét, több tízmillió lemezt adtak el, két Grammy-díjat nyertek, és nem utolsósorban olyan halhatatlan slágereket írtak, mint a Blind, a Freak on a Leash, vagy a Falling Away From Me.
Zenéjük sokat változott az új évezredben, de a jellegzetes kornos hangzás mindmáig örök és elpusztíthatatlan.
A BBC az év legígéretesebb zenekarai közé sorolta 2011-ben a minden igényt kielégítő, elegáns, ugyanakkor a flancos díszektől mentes gitárzenét játszó The Vaccines-t, s a banda be is váltotta a reményeket, hisz abban az évben - mások mellett – a MOJO Awards, a Q Awards és az MTV Awards nomináltja is volt a csapat, a Brit Awards-on második helyezést értek el. A zenekart első londoni fellépését 2010. októberében teltház fogadta. Bemutatkozó albumuk, a What Did You Expect from the Vaccines tavaly márciusban jelent meg, s az együttes frontembere nemrég jelentette be, hogy 2012 márciusában a zenekar Belgiumban megkezdi második nagylemezének felvételeit, amiből már minden bizonnyal a Szigeten is hallhatunk ízelítőt.
A Magnetic Man nem egy, nem kettő, hanem három dubstep legenda nevét rejti. Artwork, Benga és Skream külön-külön is igazi hősnek számít az itthon egyre több elektronikus zenefüggőt maga mellé állító, külföldön pedig népszerűségének csúcsán járó dubstep mozgalomban, de igazán csak együtt erősek. 2010-ben jelent meg a Magnetic Man formáció első nagylemeze a Columbia Records kiadó képviseletében, amely az Artwork-Benga-Skream-szövetség nevén lett az év legfigyelemreméltóbb dubstep-munkája. Augusztusban a Sziget közönsége a 'három az egyben' törvény által mindig garantált minőség és a dubstep frissességének jegyében láthatja élőben együttműködni a legendás triót.
Steve Aoki japán felmenőkkel rendelkező kaliforniai elektronikus zenész, a szédületes, megállíthatatlan és minden résztvevőből a maximumot kihozó elektro house partik nagymestere. DJ, producer, a világhírű Dim Mak Records alapítója. Bemutatkozó nagylemeze, a Wonderland idén januárban jelent meg. A harmincas éveinek közepén járó elektronikus zenész remixernek sem utolsó. Két évvel ezelőtt jött ki első mix-gyűjteménye, mely többek között a Justice, a Datarock, a Franz Ferdinand, a Does It Offend You, Yeah? és Peaches számaiból készült átiratokat tartalmazott.
Évek óta kirobbanthatatlan a világ legjobb DJ-it rangsoroló DJ Magazine éves listájáról, a világ legőrültebb bulijaiban és legnagyobb közönséget vonzó elektronikus zenei rendezvényein lép fel, extrán energikus house zenében utazik. Ő Axwell, a svéd house három királyának egyike. Axwell pár évvel ezelőtt robbant be a nemzetközi elektronikus zenei színtérre Feel the Vibe című tánctéri őrületével, melyet a '77-es születésű svéd DJ-producer a világhírű Ministry of Sound védjegye alatt adott ki. Azóta szinte nincs olyan Svédországból kikerülő e-zenei anyag, amely közvetlen vagy közvetett módon ne lenne köthető Axwell nevéhez.
A Two Door Cinema Club Nagy-Britannia legszerethetőbb indie bandája. Közvetlen, laza és gitárközpontú, ugyanakkor a szintetizátorokat, valamint az elektro-pop irányzatra jellemző stíluselemeket sem nélkülöző indie zenében utaznak. Megjárták a legnépszerűbb brit zenei fesztiválok nagyszínpadait, jelenleg második nagylemezükön dolgoznak, de a Szigetre azért szakítanak időt.
Szórakoztató punk-rock zenében, gyors, két-három percig tartó zúzós számokban gondolkodnak, ha kell, vadulnak a színpadon, de ha kell, viccesen szórakoztató performanszokra is képesek, A német Beatsteaks fennállásának bő tizenöt éve alatt hét stúdióalbumnyi hanganyaggal szédítette el rajongóit. Legfrissebb lemezük a 2011-es Boombox, melyről a House on Fire című szám a harmadik Tranformers-film soundtrackjének európai kiadására is felkerült.
Halhatatlan antwerpeni kult-rock zenekar, a dEUS, a nemzetközi fesztiválok mindenkori kedvencei, azon ritka koncertzenekarok egyike, akik élőben is tökéletesen reprodukálják a lemezeiket egyszerre működtető dühöt és melankolikus hangulatot. Népes hazai rajongótáboruk legnagyobb örömére intelligens rock zenéjük hat év után idén újra élőben szól majd a Szigeten.
Szintetizátorok, szigorú, gépies gitárriffek, lehengerlő tempó, mindenkit bedaráló üzemi zúzás: ez a védjegye Al Jourgensen indusztriál metál formációjának, a Ministry-nek, mely zenekar az irányzat egyik első sikeres és ismert zenekara. Jourgensenék már tavaly augusztusban bejelentették, hogy három év kihagyás után újra lerohanják a világot, de mint később kiderült, a zenekar csak 2012. június 17-én lép először színpadra Denverben. Az amerikai és európai turnéra való felkészülés mellett az újjáalakult Ministry az elmúlt egy évben nagy erőkkel dolgozott legújabb stúdióalbumán, a Relapse-n, amely majdnem egy tucat vadonatúj Ministry-indulóval március 30-án jelenik meg, s lesz hallható a Szigeten.
Caro Emerald hazájának legnépszerűbb női előadója, Hollandia egyik első számú könnyűzenei exportcikke, több rangos szakmai díjjal kitüntetett, és elképesztő eladási mutatókat produkáló énekesnő, a nu jazz királynője. Munkáit elsősorban a groovin' jazz, a swing, a tangó és az ötvenes évekre jellemző tánctéri jazz zenék inspirálták, fülbemászó dalai a jazz világán túl is népszerűek: Back It Up című slágerét a magyar hallgatók is jól ismerhetik. A most harmincéves énekesnő karrierjében 2010 számít az áttörés évének. Ekkor jelent meg első albuma, a Deleted Scenes form the Cutting Room Floor, amely harminc hétig (!) vezette a holland lemezeladási listát és hetvenhét hétig szerepelt a legjobb tíz között.
Igéző hangú, elbűvölő karizmájú, Grammy-jelöléssel büszkélkedő énekesnő és dalszerző, Bebel Gilberto a modern bossa nova stílus nemzetközi követe. A Bahia régióra jellemző tradicionális brazil zenéket alkalmanként könnyed és táncparkettbarát elektronikus témákkal fűszerezi. Az 1966-ban született énekesnő első nagy sikerű lemezét, melyből több millió példányt adtak el, az elektronikus bossa nova királynője 2000-ben jelentette meg Tanto Tempo címmel. Ezzel a lemezzel Bebel a legsikeresebb brazil előadó lett az Egyesült Államokban. All in One című legfrissebb nagylemeze “Legjobb kortárs világzenei album” kategóriában kapott Grammy jelölést.
Szigetbetegség? Sziget utáni depresszió? Visszatérés az életbe? Általában ezek a tünetek lépnek fel minden olyan embernél, aki augusztusban egy hetet tölt el a Hajógyári Szigeten. Nehéz, nagyon nehéz az élet a Sziget után, de most egy kis közös emlékezéssel próbáljuk enyhíteni a bajokat. Weiter
Ha valaki azt mondja nekem, hogy a jubileumi Szigetet egy Európa Kiadó koncerttel fogom zárni, amire éjjel fél 4-kor esek be lehet, hogy kiröhögöm. Pedig így volt. De tekerjük vissza egy kicsit az időt az LMFAO végére, mert addig sok víz lefolyt a Dunán. Mekkora közhely… Weiter
Ott hagytam abba, hogy csapat meetinget tartottunk annak kapcsán, hogy mit érdemes megnézni: az LMFAO-t, vagy a Lamb-et. Félve vallom be az igazságot, de legyünk gyorsan túl rajta: a Nagyszínpadnál táboroztunk le. Erre pedig nincsen mentség. Vagy? Weiter
Ismerem a korlátaimat, tudom, hogy már nem bírnék egy teljes hetet végigbulizni a Szigeten, így az utóbbi pár évben mindig úgy próbáltam kimenni, hogy a zárónap mindenképpen beleférjen. Nem tudom mi ez a perverzió nálam, de van benne valami báj, ahogyan mindenki egyszerre érzi, hogy legközelebb egy év múlva találkozunk. Viszont, még mielőtt elmorzsolnánk a szemünk szélén egy dagadt kis könnycseppet, nézzük hogyan telt az utolsó nap első fele. Weiter
Az egész szombat este elég jól alakult. Túl voltunk már egy rakat jó koncerten és épp azt beszélgettük merre tovább. Hát Snoop Doggra! Erre jött a kérdés, miért, szereted? Jah, nem, de csak meg kéne nézni. És tényleg; életemben nem hallgattam kifejezetten, de ha aznap este a poén kedvéért meg kellett valamit nézni, az Snoop volt. Weiter