2008. szeptember 23. | Kerényi Áron
Ezen a héten a nyári fesztivál-őrületben elsikkadt egyik legjobb albumot poroljuk le, és toljuk be a lejátszóba. A nu skool breaks leghíresebb párosa, a Plump Djs negyedik sorlemezét éri ezúttal a magasztalás, vagy épp a kritika. Inkább az előbbi.
A brit Lee Rous and Andy Gardner duója az ezredfordulón jelentette meg első saját lemezét, a Plump Night Out-ot a Finger Lickin’ Rec. gondozásában, akik a 21. századi breakbeat egyik legfontosabb zászlóshajójának számítanak. Az album sokáig vezette a breakbeat és elektronikus zenei listákat, és valószínűleg ennek a sikerének tudható be az is, hogy nem sokkal rá a Mixmag, az egyik legkeresettebb tánczenei magazin felkérte őket a következő kiadványuk összeállítására. Sikert siker követett, a 2005-ig kiadott még két stúdiólemez mellett megjelentettek egy 2 cd-s válogatást a breakbeat undergroundabb berkeiből szemezgetve, illetve lekeverhették a nyolcadik FabricLive mixlemezt.
Az elmúlt három évben főleg az élő fellépéseken lehetett velük találkozni, de azokból sem volt olyan sok, így lehetett gyanítani, hogy valami készül egy stúdióban. Az első morzsát 2007-ben ejtették el, ez a System Addict single-je volt, ami a „klasszikusabb” Plump Djs-féle brékeket a mostanában reneszánszát élő analóg szintetizátorral bolondította meg. Az idén nyári megjelenés pedig nem is okozott csalódást, nem hiába ők a nu skool breakbeat legreprezentatívabb arcai.
Az album, amellett hogy megőrizte a tőlük megszokott változatosságot a stílus keretein belül, és emellett a maximális táncolhatóságot, abszolút korszerű, 2008-as köntösbe van bújtatva. Már a bevezető Best Believe Us sem hagy kétséget afelől, hogy őket is megérintette a 80-as évek rave-retrojának szele. A System Addict még mindig nagyon jól szól, mellette viszont hol a bassline house (Shifting Gears), hol a klasszikus diszkó (Disco Unusual) elemeit tördelik szét, és szórják az ütem-darabok közé. Aki volt az elmúlt hónapokban breakbeat bulin, az szinte biztosan belefutott már a Snake Eyes/Torque Of Devil kislemezbe, de mondjuk a He Got Beef-et adott esetben egy hip-hopperekkel teli teremben is el merném sütni.
Összességében nem véletlen, hogy a Plump DJs szinte egyedülálló a breakbeat előadók közt azzal, hogy nekik sikerült leginkább betörni a mainstream rádiók műsorába, és így sok emberhez eejuttatni ezt az amúgy underground stílust. A Headtrash abszolút méltó utódja ennek az örökségnek, és az, hogy esetleg itthon nehezebb ilyen rádiót találni, nos, ez már nem az ő hibájuk.
A MyMusic értékelése: 8/10
Kerényi Áron