2010. szeptember 17.
Katy Perry leglelkesebb magyarországi rajongói részt vehetnek az énekes új, „Firework” című videóklipjének forgatásában! Harsányi Levente, Hámori Barbara, Lakatos Márk és Lilu több mint 600 feltöltött videó alapján a napokban kiválasztotta azokat a szerencséseket, akik részt vehetnek a forgatáson. A www.katyklipje.hu oldalon meghirdetett pályázatra jelentkezőknek önmagukról, a bennük rejlő tehetségről, leginkább érdekes, értékes képességeikről kellett tanúságot tenniük, amelyek alapján a zsűri meghozta a döntését. A pályázók számos értéket, érdekes történetet, „szikrát” „vonultattak fel”, adtak elő: volt, aki táncolt, akadt, aki fényképeit, rajzait mutatta be a videofelvételeken, de a klipforgatáson részt vevő 29 leginspiratívabb szereplő között, a zsűri választása értelmében többek között labdazsonglőr, szavaló, énekes és bűvész is lesz.
Hámori Barbarát, az Origó Zrt. szórakoztató tartalmakért felelős igazgatóját arról kérdeztük, hogy ő milyen szempontok alapján döntött a zsűrizéskor.
Az Origó Zrt. szórakoztató tartalmakért felelős igazgatójaként valószínűleg tévés, újságírói szempontokat is figyelembe vettél a videók elbírálásakor. Megnézted, ki az, aki jót mutat a kamerák előtt?
- A munkám során azt tapasztalom, hogy nagyon sok olyan fiatal él köztünk, akikben ott van az a bizonyos „szikra”: akik tehetségesek valamiben, izgalmas az élettörténetük vagy jó ötleteik vannak. Tévésként azt látom, hogy ezek az emberek természetes körülmények között tudják a legjobban megmutatni, hogy mire is képesek. Ezért örülök, hogy Katy Perry videóklipjébe azok fognak szerepelni, akik az értékeiket, képességeiket egy akár otthon készített felvételen mutatták be és győztek meg vele minket. Rám az hatott a legjobban, ha valakinek eredeti ötlete volt, és nem azért foglalkozik valamivel, mert pl. a szülei vagy a tanárai szeretnék. A valódi előadások, az igazi értékek és tehetség azok, amik a döntésnél számítottak és számítanak! A kameraképesség pedig fejleszthető, nem kész vagy félkész előadókat kerestünk.
Az internet adta lehetőségekkel sokak számára kinyílik, kinyílhat a világ, hiszen bárkiről egy gombnyomással felkerülhet a világhálóra egy olyan bemutatkozó kisfilm, ami azt mutatja meg, hogy ő miben és mennyire tehetséges. Szerinted néhány évtizeddel korábban vagy ma, az internet széleskörű elterjedésével egyszerűbb a dolga annak, aki tehetségesnek érzi magát és fel szeretné hívni a „tudományára” a figyelmet?
- Korábban, ha tehetséges volt valaki, még jó pár dologra szüksége volt ahhoz, hogy ismert és elismert legyen. Így például a sikerhez elengedhetetlen volt, hogy legyen tapasztalata, ismerettsége, és valljuk be, a szerencse is kellett ahhoz, hogy a megfelelő helyen egyáltalán szóba álljanak vele vagy bemutatkozási lehetőséget adjanak neki. Az internet széleskörű elterjedésével ezek a dolgok megváltoztak: akiben tényleg van „szikra”, egy gombnyomással ismertté válhat az online világban. Azt gondolom, hogy Katy Perry ezzel a mostani lehetőséggel demokratizálja a klipjébe kerülési lehetőségeket. Ez egy forradalmi ötlet, mert mindenkinek megvolt az esélye, hogy egy nemzetközi popsztárral együtt szerepeljen. Mi egyedi történeteket, értékeket, „szikrákat” kerestünk, és nem olyan előadókat, akik már most 100 %-osan kamera- vagy színpadképesek egy önálló produkció erejéig.
Névjegy:
Hámori Barbara, Szórakoztató Tartalmak Igazgatója, Origó Zrt.
Az ELTE Bölcsésztudományi Karán a magyar-kommunikáció szak elvégzése után újságírói munkáját a Népszava belpolitikai rovatánál kezdte, majd a Pesti Est egy magazinjának főszerkesztő-helyetteseként dolgozott. A kereskedelmi televíziók elindulásakor az RTL Klub Fókusz című műsorának riportere, később szerkesztője lett. 2001-től saját műsort indított a Magyar Televízión, ahol Ismeretlen Ismerősök címmel számos közéleti személyiség egy-egy napját mutatta be. 2002-ben a TV2 fő gyártócégénél, az Interaktívnál helyezkedett el, ahol a Claudia Show, a VIP Big Brother és a Hárman Párban főszerkesztőjeként dolgozott. 2003 júliusától 2008 decemberéig a VIASAT3 programigazgatója. 2009-től az Origo Zrt. programigazgatója, a LifeNetwork és OzoneNetwork csatornák tartalmi irányítása mellett az [origo] női rovatának, a Női Lapozónak a szakmai irányítása tartozik legfőbb feladatai közé.
A ’Katy’s Project: Pop Video’ kampányról
A kampány a Deutsche Telekom 8 európai piacát, köztük Magyarországot is érinti. Az együttműködés keretében az előadó rajongói szerepet kaphatnak a legújabb, a „Firework” című videóklip forgatásában. Október elsején Katy Perry a Papp László Budapest Sportarénában ad koncertet.