3427 zenekar 12457 letölthető zene
Hirdetés
Sziget 2014

2014. augusztus 15. | -gabriella-

Spanyol horror német módra a Szigeten

Copyright:

Még most így a Sziget szerdai napja után is azon tűnődöm, vajon mi változott meg a fesztiválon?! Vagy lehet inkább pontosítanom kéne: mi változott meg bennem, ami miatt kicsit gagyinak érzem a fesztivált? Nyilván nem a koncertekről beszélek, mert akadt jó belőle, hanem a hangulata lett az egésznek más. Úr Isten, Öregszem! A nap, amikor az Imagine Dragons-t akartam megnézni és nem láttam. Tipikus.

Vegyük sorra! Tavaly, amikor 13 év után kénytelen voltam kihagyni a Szigetet elég sokat sírdogáltam magamban, miközben filléres emlékeimmel próbáltam magamat csillapítani. A nosztalgia nagy úr, ezért hát idén felkerekedtem a szerdai napon,hogy végre ismét átsétálhassak a K-Hídon , azzal a bizonyos érzéssel a szívemben. Ezt a 30 fokos hőség gyújtotta és sózta fel bennem, miközben arra vártam 20 percet, hogy valaki végre áttapogassa a táskámat. Majd jött a macera: FestivalPay és dohányvásárlás. Ezt nehezítette a Jake Bugg-ra és Imagine Dragons-ra bezúduló emberhorda. Ennyien szerintem még nem voltak a fesztiválon szerdai napon.

Mindegy, beérkezés után 30 perccel és egy limonádéval a kezemben az Európa Színpad felé vettem az irányt, mert az ismerősöm mondta, hogy a Kid Simiust mindenképpen hallgassuk meg. Mi baj lehet alapon belementem, mert tulajdonképpen nem volt terv a fejemben. A német dj olyan délutáni veretős bulit nyomott az ezer fokban, hogy eléggé leesett az állam. Igazából az volt a legfurcsább, hogy józanul is képes voltam mozogni rá. Jó persze nyilván parasztvakítós kis szett volt ez, de nagyon jól esett és az Hola Chica, vagy a Jalapenos Horro című számát mindenkinek ajánlom.

Ennek végeztével inkább már az ivás irányába tendáltunk, de az Európa Színpadot semmiképpen sem szerettünk volna elhagyni, így végigültünk az olasz Salmo beállását. A dob túl hangos volt. Ettől függetlenül az olasz hip-hop nem tett jót a közérzetünknek és sétálni indultunk. Itt kiderült, hogy az Imagine Dragons buziknak való, úgyhogy nyilván Big Pinkre mentünk, mert "a dob nagyon jól szól". Az A38-on fellépő zenekar nem járt jól időpontilag, nem voltunk túl sokan a sátorban. Mondjuk nem tudom milyen koncepció az egy koncerten, hogy full sötét a színpad és kb semmit nem látsz a zenekarból, közben némi fényi pislákol itt - ott és olyan modoros angol zene szól, ami miatt már az indie-t is szívből gyűlöltem. Ahogy mondani szokás: ízlések és pofonok. Mindenesetre hamar jobb belátásra tért mindenki és elismerték, hogy a.) szar a hangosítás, b.) nem jó a zene. Amúgy esküszöm, amikor kiértünk a sátorból minden jobb lett és az előbb felsorolt két állítás kb. 1 másodpercre a feledés homályába merült. Akik nem értenek velem egyet, íme egy kis ízelítő a koncertből:

Ezek után már nem bíztam semmiben, csak a fröccsben és vártam, hogy teljen az idő, mert a Placebo-t messziről szerettem volna elkerülni. Sikerült és boldog voltam, bár Skrillex elejére sikerült viszonylag ittasan megérkezni. Maradjunk annyiban, hogy a "koncerten" eltöltött 20 perc semmilyen hatással nem volt rám és vártam, hogy jöjjön valami katarzis féle, de még nem ocsúdtam fel a sokkból, hogy NINCSEN PRÉSHÁZ! Így hogy találkoznak az emberek a Szigeten? Elképzelem, ahogy régi fesztiválozó veteránok nem értik hova tűnt és, mint a 9 és 3/4-ik vágányt keresik az holland tinédzserek tengerében, majd csalódva kénytelenek beérni a DiVino jelenétével. Ami teljesen szürreális. Szerintem  a Présházat minimum a világörökség részévé kellett volna nyilvánítani. Vagy valami hasonló. Persze arra volt idő, hogy nyomokban lemásolják a Tomorrowland díszleteit, ami annyira sikerült, mintha pont-pont, vesszőcske technikával próbálnék anatómiailag pontos képet festeni az emberről. Fáj, na! Mégiscsak itt szocializálódtam 2001 óta.

Mindenesetre ez még csak a kezdet, a teleregényt folytatom nemsokára.

-gabriella-

Fotó: Sziget.hu/Csudai Sándor, Szemerey Bence

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2014. december 12.

Premier - Sziget Aftermovie 2014

Megérkezett a 2014-es Sziget aftermovie-ja, vagyis sok-sok emlékezetes pillanatot tartalmazó hangulatfilmje. Az utóbbi évek egyik legerősebb Szigetének múltidéző videóját a hajtás után mutatjuk. Tovább

2014. október 10.

Indul a nagy fesztivál-szavazás

Négy „szigetes” fesztivál ismét versenybe száll Európa fesztiváljainak legnagyobb elismeréséért. A hajtás után megmutatjuk, hol tudtok szavazni a kedvenc fesztiváljaitokra, és főként a négy érintett hazai rendezvényre: a Sziget, a B My Lake, a VOLT és a Balaton Sound is jelölt egy-egy kategóriában. Tovább

2014. augusztus 27.

Nemzetközi képzőművészeti workshop a Szigeten

A Kelet-Európa Vurstli, Magyarország legnagyobb utcaszínházi produkciója, hamisítatlan kelet-európai életérzésével idén is ott volt a Szigeten, és a berlini fal leomlásának huszonöt éves jubileumán határsávját fiatal képzőművészek nemzetközi művésztelepével gazdagította. Tovább

2014. augusztus 22.

2400 ellátás a Szigeten

Fennállása óta idén számlálta legtöbb látogatóját a Sziget: 415 ezren mentek el Magyarország legnagyobb zenei fesztiváljára. A biztonságos bulizásról gondoskodott kint a Helperek: 520 fős stábja összesen 2384 esetet látott el. Ha bízunk abban, hogy egy embernek maximum egy egészségügyi problémája volt, ez azt jelenti, hogy minden 174. látogatónak volt szüksége segítségre. Tovább

2014. augusztus 19.

Parasztvakítás felsőfokon - Calvin Harris a Szigeten

A Sziget vasárnapi napja nem arról volt nevezetes, hogy az lesz az utolsó, hanem hogy a záró estén Calvin Harris játszik. Ez nagyjából annyira különleges, mintha azt mondanák holnap paprikás krumpli lesz ebédre és pontosan ennyire villanyozott fel a tudat. Azért a lézershow miatt nyilván megnéztem. Haha. Tovább