3428 zenekar 12455 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Hazai

2013. szeptember 24. | Stewie

Underground 101: Ismerkedj meg a Suburbanddel!

Copyright:

A Punnany Massif felemelkedése óta a rap műfaját előszeretettel keverik az instrumentális, igényes háttérzenével. Igazság szerint nem ők voltak ebben az ügyben az első úttörők, hisz Geszti Péter minden bandájában (és bizony, akadt belőle pár) az adta a pluszt, hogy a rapet keverték valamilyen más műfajjal. Az egyik ilyen próbálkozása a Jazz+Az volt, melyben a szöveghez jazzes ritmusok társultak. Gesztihez hasonlóan most a Suburband is effajta szintetizálással foglalatoskodik, nagyobb hangsúlyt fektetve a hangszeres kíséretre, mint mondjuk a Punnanynál.

A banda megalakulása a 3 frontemberhez kötődik (Sarkadi Szabó Emese - ének, vokál; Héjja Norbert - rap, ének; Daku Gergő – rap), akik a jazzt és a rapet szerették volna egy színpadra sűríteni. Viszont hamar rájöttek, hogy instrumentális, összetett zene nélkül nem az igazi, amihez kétségkívül zenészek kellenek, így kezdődött el a keresés a tagok után. A végső felállás (Németh Domonkos – basszusgitár, Menyhért Márton – gitár, Heatlie Dávid – dob, Szentimrei Noémi - hegedű, Neuschl v. Armand – billentyű) kialakulása után koncertezés jött, ami végül a Talentométeren aratott győzelem révén hozta meg az igazi gyümölcsét.
 
Hogy milyen volt az ottani szereplésük?
 
Zeneileg erősen megosztó teljesítményt nyújtanak. Voltak egészen zseniális alapok, amik a raphez hűen egyszerűek, mégis ötletesek. Az összhangzás jó, tulajdonképpen egy visszafogott jazzvilágot idézett meg. Nem adott átütő élményt, amivel ugye a rap-rész erősödött, de nem volt vele semmi gond, hozta a kötelezőt. Egy rézfúvóst azért hiányoltam a színpadról, szerintem jól kiegészítette volna a hangzást. A hegedűmegoldások nagyon tetszettek (már ahol hallottam, sajnos vagy a hangosítás, vagy az alapkomponálás miatt sokszor elnyomta a gitár a hangját). A dob is a kötelező egyszerűséget nyújtotta, de olyan energiával, amivel mégis hangsúlyos lett. A basszeros egészen megbújt, mind a színpadon, mind a zenében. Nem éreztem annyira erősnek, mint vártam, de nem volt rossz. A gitár és a billentyű a legsematikusabb jazzt adta, azt a fajtát, amit a nagykönyvben is az alapokról szóló fejezetben találhatunk meg. Kicsit monotonná tette az összhatást, de nem itt van igazából a baj.
 
Az ének valami egészen kiváló volt. Emese hangja remekül illik a jazz lágy világához. Könnyed, kellemes, könnyen befogadható. A színpadon felszabadult, bár a rapbetétek miatt én visszafogottnak is éreztem egy kicsit. És a rap… Alapból nagyon tetszett. A fiúk jól nyomták, a közönséget is próbálták bevonni, a mozgás autentikus volt. A szöveg engem leginkább a Frédi és Bénire emlékeztetett, ami nem negatívum, hisz egy nagyon könnyed érzetet kölcsönzött így a zenének, emészthetőbbé tette… Csak! Valamiért úgy gondolták, hogy nekik a nagy alternatív hullám miatt komolyabb tartalmú zenéket is kéne írniuk. Ezzel viszont az lett a gond, hogy a rémesen egyszerű, laza szöveg így olyan lett, mintha egy óvodai délutánra hívtak volna meg, ahol a kicsiknek azt magyarázzák énekben, hogy a sikkasztás rossz dolog. Már én éreztem zavarban magam, mert az volt az érzésem, hogy direkt miattam (nézőként) vannak ennyire lebutítva. A könnyed kis számaik, amik a nyárról meg a lazulásról szólnak, nagyon jól jönnek ki így, de ezzel ellentétben se a szövegvilág, se Émi hangja nem jó arra, hogy lázadjon és beszóljon az ARC-nak. Ha megállják azt, hogy túl mély mondanivalót töltsenek a számokba, akkor nagyon élvezhető kis koncerteket csinálhatnak a későbbiekben.
 

 

Ha felkeltette az érdeklődésedet a zenekar kövesd őket a Facebookon, vagy menj el egy koncertjükre és élvezd élőben!
Ha neked is van egy jó bandád, csináltatok pár remek számot és szeretnétek egy kis hírverést csinálni neki, ne habozzatok, jelentkezzetek EZEN az e-mail címen!
 
Stewie
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2021. szeptember 29.

Live session videósorozat a Varga Bendegúz Quartettől

Készülő új lemezének felvezetéseként három részből álló live session videósorozatot forgatott a Varga Bendegúz Quartet. A zenekarvezető két saját szerzeménye – a Fable és Chasing Your Dreams - mellett az egyik legismertebb amerikai grunge-együttes, a Soundgarden The Day I Tried To Live című dalából is jazz-feldolgozást készítettek. Tovább

2021. szeptember 29.

Honeybeast pálinka is van már

A Honeybeast is csatlakozik a Hősök, a Jónás Vera Experiment, a Margaret Island és a Turbo mellé: az Egyszer volt pálinkacsalád új, meggypálinkája a zenekar egyik leghíresebb slágerének címét fogja viselni. Az „Egyszer volt” tavaly indult a zene világnapján, azzal a céllal, hogy valós segítséget nyújthassanak a zenészeknek. Tovább

2021. szeptember 29.

Megjelent az új Margaret Island lemez

Hullámzó időszakot ölel fel a Margaret Island negyedik nagylemeze, a “Hol marad az én történetem”. Az album leginkább a 2020-as évről, a csapat belső folyamataiban, gondolataiban végbemenő változásokról mesél. Az összes korábban megjelent közül talán ez lett a legszemélyesebb.  Az albumot teljes egészében Fonyódon, Viki otthonában írták, fél év együttes elvonulás alatt. Tovább

2021. augusztus 31.

Ide visz el a Honeybeast Éjfél után

Még a „nyitáskor” írták meg az alapokat, amellyel a Honeybeast a koncertek és az éjszakai élet újra indulása feletti örömét fejezi ki; a klip azonban ennél többet is mutat. Tovább

2021. augusztus 31.

Gyere el a Follow The Flow teltházas koncertjére - kicsit másként

Hol máshol is játszódhatna a Follow The Flow legújabb klipje, mint ahol a legjobban érzik magukat: a színpadon! A "Velem van a baj" című dalhoz a banda a 2021-es teltházas Budapest Park buliján forgatta le a videót, így amellett, hogy mindenki partyhangulatba kerül tőle, extraként jó néhány rajongó is kiszúrhatja magát a felvételeken. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky