Baauer örülne, ha nem kéne többet játszania világhírnevet hozó számát
A Harlem Shake: nagyjából féltől egy percig terjedő időintervallum, ami alatt profi táncmozdulatoktól tökéletesen mentes, koordináltnak semmiképpen sem nevezhető rángásokat, ugrálást látunk. Mindezt pedig többezerszer, hiszen a Harlem Shake őrületbe mindenki becsatlakozott. Azonban nemrég kiderült, hogy ebből a dal készítője, Baauer, nem sok pénzt látott - legalábbis közvetve.
Ki ne emlékezne az internet legutóbbi őrületére, a Harlem Shake-re, mely zenés-táncos videók igazi armadájával örvendeztette meg azt a szerencsést/szerencsétlent, aki felmerészkedett rá? Volt már olyan verzió amiben egy hadsereg tolta a ritmusra, de a személyes kedvencem mégis az volt, amikor a Komáromi Nyugdíjasotthon lakói pörögtek rá a dalra.
A zenét egyébként egy fiatal brooklyni producer, Baauer készítette, akinek a nevét nemrég újra fölkapták, amikor is kiderült, hogy szinte semennyi pénzt sem látott az internetes mémmé vált alkotása sikeréből.
Baauer - polgári nevén Harry Rodrigues - állítása szerint, semmi köze nem volt ahhoz, hogy zenéje ekkora sikereket ért el. Legalábbis közvetve. A nótát ugyanis nagyobb ambíciók nélkül készítette el, egyfajta bemutatkozásnak szánta, amit aztán elküldött mindenkinek, akit csak elért a zeneiparban, hogy felfigyeljenek rá. A számot aztán több ismertebb zenész is lejátszotta, de egészen addig nem lett nagy siker, ameddig pár ausztrál srác fel nem töltötte saját verzióját a legismertebb videómegosztó oldalra. Onnantól kezdve aztán naponta jöttek az újabb és újabb átgondolások, táncoltak a zenére iskolások, kicsik és nagyok, állatok, katonák, rendőrök, de még nyugdíjasok is. Baauer különböző közösségi oldalait pedig ellepték a rajongók és újságírók. Ez egyébként rosszul érintette a 24 éves producert, egyrészt mert hihetetlen gyorsan jött az ismertség, ezért pedig szintén hamar elviselhetetlenné is vált, másrészt pedig az internetes őrület fogadtatása nem volt teljesen pozitív. Rengetegen abszolút baromságnak tartották a Harlem Shake-et, mind magát a zenét, mind pedig a belőle készült milliónyi videót.
Persze az ember sok mindent képes elviselni, ha közben megtömik a zsebét, de Baauer esetében még csak ez sem állt fent. Normál esetben ugye szép summát kellett volna leakasztania dalának sokszori felhasználása miatt, azonban volt egy hiba, amit elkövetett.
Nem járt utána a zenében felhasznált anyagmintáknak, így gyakorlatilag jogosulatlanul használta fel Jayson Musson rapper és Hector Delgado vokál-mintáit. Ami nem lenne gond, csak így pénz sem áll a házhoz a zenéből, legalábbis a youtube-os videókban felhasznált verzióból.
Ez persze nem jelenti azt, hogy az amerikai producernek szomorkodnia kéne. Habár a jogviták továbbra is folynak a minták körül, a Harlem Shake óriási ismeretséget hozott a fiatal srácnak, ezt pedig kamatoztatni lehet, amit a jelek szerint meg is tesz. Fellépései annyiba kerülnek mint a legismertebb DJ-társainak, és már olyan neves előadókkal is dolgozott együtt, mint Jay-Z.
A Billboard zenei magazin is kénytelen volt megváltoztatni irányelveit a Harlem Shake miatt, ugyanis mivel a dal a Youtube-on lett hatalmas siker (a hallgatóközönség pedig nyilván megkövetelte annak rendszeres lejátszását), a cég kénytelen volt az ottani letöltési számokat is figyelembe venni dallistáik kialakításakor. Ez egyébként a Harlem Shake mellett, sok későbbi dalnak is kapóra jött.
A sikerek ellenére úgy tűnik, Baauer nincs túlságosan oda saját gyermekéért, hiszen egy interjúban elmondta, annak örülne a legjobban, ha nem is kéne többet játszania a fellépésein. Ezt persze egyelőre nem teheti meg, hiszen nagyon sokan csak azért váltanak jegyet a brooklyni producer nevével fémjelzett bulikra, hogy hallják a hatalmas slágert. Ami egyébként valahol persze érthető, de ha csak a trap vonalon maradunk, Baaurnek sokkal jobb dalai is vannak a Harlem Shake-nél.
A máris platinalemezes alt-pop szenzáció, Isabel LaRosa bejelentette debütáló albuma megjelenési dátumát: a "Raven" címre keresztelt lemez 2025. április 18-án jelent meg, és rögtön befutott róla egy vadonatúj ízelítő "Cry For You" címmel. Tovább
Szinte napra pontosan a tizedik évfordulón, azaz 2025. április 25-én újra kiadásra kerül a Blur ’The Magic Whip’ című, nyolcadik stúdióalbuma, ezúttal limitált, félsebességű maszterelt LP-n 12 éves csend után ez volt a banda első korongja a ’Think Tank’ (2003) óta, ami a leghosszabb szünetet jelentette az albumok között a Blur pályafutása során. További érdekesség, hogy ismét az eredeti felállásban szerepeltek – vagyis Damon Albarn énekes, Graham Coxon gitáros, Alex James basszusgitáros és Dave Rowntree dobos – valamint a zenekar régi producere, Stephen Street is újra csatlakozott hozzájuk. Tovább
A várva várt visszatérésük utáni izgalom még mindig nem múlt el teljesen, de a Linkin Park máris egy új fergeteges dallal és albumhírrel jelentkezett. Az „Up From The Bottom” című szám méltó előhírnöke a 2025. május 16-án megjelenő ‘From Zero’ című lemezük deluxe változatának, mely három új szerzeménnyel bővül majd. Tovább
2025. május 30-án érkezik Miley Cyrus vadonatúj stúdióalbuma, a "Something Beautiful", melyről máris megjelent a címadó dal, a "Prelude" című bevezető szerzemény, illetve ma debütált az "End of the World", így izgalmas betekintést nyerhetünk a közelgő korongba. A lemez produceri munkálatait maga az énekesnő és Shawn Everett végezték. A 13 dalos anyagot egy film kíséri majd, mely júniusban lát napvilágot. Az alkotást Miley Cyrus, Jacob Bixenman és Brendan Walter rendezték. Tovább
PinkPantheress 2025 első önálló dalával, a „Tonight”-tal droppol, mely a Panic! At The Disco „Do You Know What I’m Seeing?” című, 2008-as felvételt mintázza. Ez az új track ráerősít az énekesnő intim klubhangzására, melyet rajongók milliói ünnepelnek világszerte. Tovább