3422 zenekar 12339 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Külföldi

2013. szeptember 5. | Pisti

Baauer örülne, ha nem kéne többet játszania világhírnevet hozó számát

Copyright:

A Harlem Shake: nagyjából féltől egy percig terjedő időintervallum, ami alatt profi táncmozdulatoktól tökéletesen mentes, koordináltnak semmiképpen sem nevezhető rángásokat, ugrálást látunk. Mindezt pedig többezerszer, hiszen a Harlem Shake őrületbe mindenki becsatlakozott. Azonban nemrég kiderült, hogy ebből a dal készítője, Baauer, nem sok pénzt látott - legalábbis közvetve.

Ki ne emlékezne az internet legutóbbi őrületére, a Harlem Shake-re, mely zenés-táncos videók igazi armadájával örvendeztette meg azt a szerencsést/szerencsétlent, aki felmerészkedett rá? Volt már olyan verzió amiben egy hadsereg tolta a ritmusra, de a személyes kedvencem mégis az volt, amikor a Komáromi Nyugdíjasotthon lakói pörögtek rá a dalra. 
 

 
A zenét egyébként egy fiatal brooklyni producer, Baauer készítette, akinek a nevét nemrég újra fölkapták, amikor is kiderült, hogy szinte semennyi pénzt sem látott az internetes mémmé vált alkotása sikeréből.
 
Baauer - polgári nevén Harry Rodrigues - állítása szerint, semmi köze nem volt ahhoz, hogy zenéje ekkora sikereket ért el. Legalábbis közvetve. A nótát ugyanis nagyobb ambíciók nélkül készítette el, egyfajta bemutatkozásnak szánta, amit aztán elküldött mindenkinek, akit csak elért a zeneiparban, hogy felfigyeljenek rá. A számot aztán több ismertebb zenész is lejátszotta, de egészen addig nem lett nagy siker, ameddig pár ausztrál srác fel nem töltötte saját verzióját a legismertebb videómegosztó oldalra. Onnantól kezdve aztán naponta jöttek az újabb és újabb átgondolások, táncoltak a zenére iskolások, kicsik és nagyok, állatok, katonák, rendőrök, de még nyugdíjasok is. Baauer különböző közösségi oldalait pedig ellepték a rajongók és újságírók. Ez egyébként rosszul érintette a 24 éves producert, egyrészt mert hihetetlen gyorsan jött az ismertség, ezért pedig szintén hamar elviselhetetlenné is vált, másrészt pedig az internetes őrület fogadtatása nem volt teljesen pozitív. Rengetegen abszolút baromságnak tartották a Harlem Shake-et, mind magát a zenét, mind pedig a belőle készült milliónyi videót. 
 
Persze az ember sok mindent képes elviselni, ha közben megtömik a zsebét, de Baauer esetében még csak ez sem állt fent. Normál esetben ugye szép summát kellett volna leakasztania dalának sokszori felhasználása miatt, azonban volt egy hiba, amit elkövetett.
 Nem járt utána a zenében felhasznált anyagmintáknak, így gyakorlatilag jogosulatlanul használta fel Jayson Musson rapper és Hector Delgado vokál-mintáit. Ami nem lenne gond, csak így pénz sem áll a házhoz a zenéből, legalábbis a youtube-os videókban felhasznált verzióból.
 
 Ez persze nem jelenti azt, hogy az amerikai producernek szomorkodnia kéne. Habár a jogviták továbbra is folynak a minták körül, a Harlem Shake óriási ismeretséget hozott a fiatal srácnak, ezt pedig kamatoztatni lehet, amit a jelek szerint meg is tesz. Fellépései annyiba kerülnek mint a legismertebb DJ-társainak, és már olyan neves előadókkal is dolgozott együtt, mint Jay-Z.
 
A Billboard zenei magazin is kénytelen volt megváltoztatni irányelveit a Harlem Shake miatt, ugyanis mivel a dal a Youtube-on lett hatalmas siker (a hallgatóközönség pedig nyilván megkövetelte annak rendszeres lejátszását), a cég kénytelen volt az ottani letöltési számokat is figyelembe venni dallistáik kialakításakor. Ez egyébként a Harlem Shake mellett, sok későbbi dalnak is kapóra jött. 
 
 A sikerek ellenére úgy tűnik, Baauer nincs túlságosan oda saját gyermekéért, hiszen egy interjúban elmondta, annak örülne a legjobban, ha nem is kéne többet játszania a fellépésein. Ezt persze egyelőre nem teheti meg, hiszen nagyon sokan csak azért váltanak jegyet a brooklyni producer nevével fémjelzett bulikra, hogy hallják a hatalmas slágert. Ami egyébként valahol persze érthető, de ha csak a trap vonalon maradunk, Baaurnek sokkal jobb dalai is vannak a Harlem Shake-nél.  
 

 

Forrás: pitchfork.com
 
Pisti
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2025. április 18.

Ki az a PinkPantheress? És mit hozott?

PinkPantheress 2025 első önálló dalával, a „Tonight”-tal droppol, mely a Panic! At The Disco „Do You Know What I’m Seeing?” című, 2008-as felvételt mintázza. Ez az új track ráerősít az énekesnő intim klubhangzására, melyet rajongók milliói ünnepelnek világszerte. Tovább

2025. április 17.

Skrillex kiadta új albumát

Ez a gigászi, 34 dalt tartalmazó megjelenés az utolsó, melyet eddigi labelének égisze alatt készített a művész. Ezzel egy 15 évig tartó, gyümölcsöző korszak ért a végéhez, mely alatt Skrillex a pop és az elektronikus zene egyik legkápráztatóbb csillagává nőtte ki magát, több Grammy-díjjal, valamint teltházas koncertekkel és fesztiválokkal a háta mögött. Tovább

2025. április 16.

Új érát indít Ed Sheeran

A várva várt Ed Sheeran visszatért vadonatúj felvételével, melynek múzsája a perzsa nyelv és a keleti hangszerekből kinyert egzotikus hangzás. Ehhez illően egy nem szokványos dalcímet, az „Azizam”-ot választotta, mely magyarul annyit tesz „drágám”. Tovább

2025. március 5.

Ellenállhatatlan pop, filterezetlen érzelmek és Tate McRae

Megjelent a többszörös platinalemezes popszenzáció, a nemzetközi slágerlistákon és a TikTokon is taroló Tate McRae várva várt harmadik albuma, a "So Close To What". Tovább

2025. február 20.

Közös dallal indítja az évet Joy Orbison és Joe James

A brit elektronikus zenei titán, Joy Orbison az underground rap ikon, Joe James oldalán adta ki legújabb felvételét "bastard" címmel az XL Recordings égisze alatt. A trackben a két egymást rokonléleknek tartó alkotó sajátos zenei világai egyesülnek. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky