2009. december 25. | Jónás Tamás
Ezúttal egy domináns szeptim tapping-arpeggio van terítéken. Aki még nem próbált tapping-arpeggiót játszani, annak eleinte szokatlan lehet majd, hogy egyetlen pengetés sem szerepel majd benne (minden hang vagy "hammer-on a semmiből" vagy pedig tapping), de a mozdulatok viszonylag hamar begyakorolhatók.
Az A-húron egy hammer-on segítségével szólal meg az első hang, mégpedig az előállítandó H7 akkord hetedik foka, egy A-hang a 12. bundon. Ez az a bizonyos "hammer-on a semmiből", ahol arra kell figyelni, hogy nagy erővel és függőleges irányból történjen a hammer-on, hogy a többi húr ne szólalhasson meg. A hammer-ont a mutatóujj végzi. Ezután a 16. bund szólal meg tapping-gel.
D, H és vékony E-húrokon ugyanez az eljárás szerepel, de a D-húron a bal kéz középső ujja kezd, míg a vékony E-húron a gyűrűsujj.
Külön kell figyelni arra, hogy húrváltásnál ne zöröghessen az a húr, amellyel már "végeztünk". Ezt a mozdulatok szinkronizálásával lehet begyakorolni (pont akkor ütjük le a következő húron az első hangot, amikor az előző húrról felemeltük a tapping-et végző ujjat), természetesen eleinte csak lassú tempó mellett, és csak akkor érdemes gyorsítani, ha az adott tempón már húrzajok nélkül megy a dolog.
Jó gitározást, keep on rockin'
Jónás Tamás
http://jonastamas.com
gitároktatás - dessum@freemail.hu