2008. január 8.
A szebb napokat látott ipari-kísérleti Nine Inch Nails csillaga leáldozóban, a világvégét vizionáló Year Zero albumot szép csendesen eltemették a kritikusok, és még a Szigeten is felléptek, ami a hőskor elmúltának biztos jele. Nem csoda, hogy a frontember, Trent Reznor mostanában főleg producerkedéssel és mások lemezeinek eladásával próbálkozik. Ez utóbbi a jelek szerint nem egészen úgy alakul, ahogy várta.
A hiphop-rajongók kevesebb mint egyötöde volt hajlandó fizetni Saul Williams nemrég megjelent, letölthető albumáért. Reznor, aki a The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust című lemez producere volt, csalódott az új üzleti modellben, melynek lényege, hogy az egész anyag ingyen letölthető átlagos minőségű mp3-ban, és öt dollárért (tehát a boltban kapható cd-k körülbelül egyharmadáért) cd-minőségben.
A New York-i rapper-költő-színész-prédikátor Williams számait az év elejéig több mint százötvenezren töltötték le legálisan, azonban alig tizennyolc százalékuknak ért öt dollárt a jobb minőség és a művész támogatása. „Nem tudom, mire számítottam, de ez az arány – főleg a rajongóktól – elég csüggesztő” – mondta Reznor. A számok azonban nem is olyan lehangolóak, ha figyelembe vesszük, hogy a kultikus hiphop-művész Williams előző albumából harmincnégyezret adtak el. „Saul zenéjét többen hordozzák iPodon, mint valaha, és az emberek nagyon kíváncsiak rá” – ismerte el.
A választható fizetés üzleti modelljét legutóbb a Radiohead együttes alkalmazta, amikor letölthetővé tette legutóbbi, In Rainbows című albumát (amely egyébként január elsején jelent meg a boltok polcain is). A módszer sikere egyelőre kétséges, de az biztos, hogy a zeneipar jövőjének egyik lehetséges útja heves vitát szított.
Neményi Márton
Forrás: nme.com
Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.
Hozzászólások |
---|
szexuális zaklatás panda | 2008. jan.. 15. 01:52 | 1 |
márpedigén imádom! | ||