2018. október 19.
Ütős és összetett dalok a progresszív és stoner rock határmezsgyéjéről: megjelent a The Royal Freak Out első nagylemeze, az A Step Beyond the Fading Line!
A mostanra teljesen budapestivé vált The Royal Freak Out pályája lényegében 2015 márciusától, a Full Circle c. EP-jük megjelenésétől datálható, habár a zenekar magja 2012-ben Londonban kelt ki Farkas Balázs (ének, gitár) és Sipos Ábris (basszus) zenei konyhájában. Ahogy ez sok zenekarnál így van, az ő útjuk sem volt eddig zökkenőmentes, a 2012-es londoni Failure is an Option EP-től hosszú út és némi szünet vezetett Budapestre, majd egészen a most megjelent első, A Step Beyond the Fading Line c. nagylemezig, amiről két dalt már megmutattak az elmúlt hetekben, köztük a szexi klipes Miss Misery-t is.
A nagylemez anyaga három év termése, hosszan érlelték, csiszolták a dalokat, mire úgy érezték, eljött az idő, hogy rögzítsék őket. Ehhez egészen Egerszalókig utaztak Sohajda Peti (Shapat Terror, Kerekes Band) Standing Waves stúdiójába, ahol egy hónapot töltöttek a felvételekkel ormányos medvék és cserebogarak társaságában. A gitárszólókkal Sipos Andris segítette ki őket, akit a Nuke-ból és a Strong Deformityből is ismerhetünk, és lelkesen mesélt a stúdiózásról ebben a videóban.
Az EP óta eltelt három évben sok változáson ment keresztül a zenekar, először a dobok mögé érkezett Rob Jonas, majd a nyár folyamán gitáros fronton is történt egy csere, mostanra Rátkai Márton (Autopilot) személyében találták meg a megfelelő embert, aki szeptemberben a Fehérvár Feszten debütált élőben, őt láthatjátok majd a 19-i lemezbemutatón a Robotban és az azt követő turnén is.
A tíz dalt tartalmazó lemez nagyon kompakt anyag, érezhetően érett, komplex dalokról van szó, amik szinte azonnal az ember bőre alá másznak. Odafigyelős számszerkezetek, amiket sok hallgatás után is jól esik fejtegetni, avagy csak szimplán hátradőlni a kanapén és élvezni. Nagyon rájuk fért már egy ilyen minőségi anyag. A szövegvilág pedig rengeteg olyan gondolatot piszkál meg, ami generációnk sajátja, akár a Poison, ami a légvárakat ássa alá, a Miss Misery napos és árnyékos oldalakra mutat rá, a New Transmission a motivációkat húzza elő, de akadnak könnyedebb darabok is, mint a White Beetle, ami inkább csak egy atomszétcsapott este utáni helyzetjelentés. A lemezre záródalként felkerült a Comeback is, ami első körben az előző kislemezen jelent meg, ám most egy picit újragondolt verzióban rögzítették. Az A Step Beyond the Fading Line dalai olyan progresszív irányt mutatnak a dallamosabb rock és a stoneresebb vonal között, ami kifejezetten üde színfolttá teszi a zenekart a magyar rockszíntéren és rengeteg potenciált hordoz magában. Hallgassátok!