3429 zenekar 12450 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Hazai

2015. április 23.

A Zeneakadémia reklámfilmje nyert a Chicagói Filmfesztiválon

Copyright:

A rendkívül rangos Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyén a Zeneakadémia imázsfilmje Silver Hugo díjat nyert intézményi arculat (Institutional/Corporate Identity) kategóriában egyedüli díjazottként. A díjat 2015. április 22-én adták át Chicagóban. A Zeneakadémia imagespotját kifejezetten magas színvonalú hazai és nemzetközi TV-s produkciók közül választották ki.

Silver Hugo a Lisztériumnak

A Zeneakadémia Lisztérium – ahol él a zene című imázsklipje a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyében, reklámfilm kategóriában bizonyult a legjobbnak. A számos magyarországi televíziós csatornán, valamint a BBC-n, a Mezzón és a YouTube-on 2015 januárjában bemutatott spot elsődleges célközönsége az a fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben megmutatni. A kisfilm formabontó kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg és Géczy Dávid rendezte. A szpot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült, sorai közt több Junior Prima-díjas tehetséget tudó Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg, s a forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese lehetett. A szpotot a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál „televíziós reklámok–intézményi arculat” kategória legjobbjaként, Silver Hugo díjra tartotta érdemesnek a nemzetközi zsűri (a kategóriában más díjat nem adtak ki a 2015. április 22-ei gálán). Az az első alkalommal 1964-ben megrendezett amerikai seregszemlén nyert díj Martin Scorsese vagy John Carpenter pályafutásának is meghatározó állomása volt, s az elmúlt években olyan magyar alkotók érdemelték ki, mint Antal Nimród (Kontroll) vagy Pálfi György (Taxidermia). A 2003 óta értékelt televíziós kategóriákban a bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elismerés rangját jelzi, hogy a reklámfilmek között évről évre a nemzetközi élmezőny leginnovatívabb és legkiemelkedőbb alkotásai versengenek, s a korábbi években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT, vagy a Discovery Channel.

„Ekkora elismerésre nem is számítottam, úgy értelmezem, hogy a nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában. Ez egy negyven másodperces novella-sűrítmény, tehát célirányos, soha nem a mindenség megfogalmazása a célja. Mindazonáltal természetesen a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene. Ezt tartottam a központi üzenetnek, hiszen ebben vagyunk teljesen egyedülállók, hogy konkrétan itt születik a zene napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra. Két részre oszthatjuk ezt a filmet. Az első egy feszültségfokozó rész, hiszen az elején nem tudjuk, hogy hol vagyunk. Szándékoltan nemzetközi közönséget látunk, olyan figurákkal, akik nem tipikus Zeneakadémia-látogatók, és nem is a klasszikus koncerttermekben megszokott módon viselkednek.” – nyilatkozta Szabó Stein Imre a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója.

A Chicagoi Nemzetközi Filmfesztivál televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött és hangsúlyozza annak jelentőségét a kommunikációban. Minden évben neves médiaszakemberekből összeállított zsűri bírálja a különböző kategóriában jelölt produkciókat. A zsűri minden szempontból elemzi a produkciók technikai megoldásait, szakszerűség, kreativitás és hatékonyság szempontjából. A produkció költségvetésének jól átgondoltságát és a források találékony használatát is nagyra értékelik.

A Zenekadémia számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. Kiemelkedő elismerés a legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díj volt, melyet 2014-ben nyert el a Zeneakadémia. 2014-es Arany Penge versenyről kategóriagyőztesként Bronz Penge díjat hozott el az egyestés koncertismertető-sorozat, a 2013-as Media Design versenyen pedig második helyezést kaptak a Zeneakadémia műsorfüzetei. Szintén 2014-ben a Kreatív szaklap által meghirdetett Kreatív Craft Awardon nyert első díjat a Zeneakadémia.

 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2020. március 29.

Palackposta kihívás - új dalok írására buzdítja az otthon maradt zenészeket a Konyha

Szepesi Mátyás énekes-frontember felhívást tett ki a Konyha közösségi felületeire, amelyben arra kéri dalszerző kollégáit: ha már nincsenek koncertjeik, a felszabaduló időben írjanak új dalokat, amelyek kapaszkodót és néhány jó percet adnak közönségüknek. Tovább

2020. március 29.

Kárfelmérés: a válaszadók 95,8%-ánál volt programlemondás

Közel kilencszáz, a könnyűzenében valamilyen módon érintett kolléga töltötte ki az elmúlt tíz napban a Könnyűzenei Szolgáltató Iroda (KÖSZI) olasz mintára készült elektronikus kérdőívét, ami elsősorban a szférában már látható károkat igyekezett felmérni. Március 11-e után a válaszadók 95,8%-ának kellett előre leszervezett programokat lemondania, illetve ezek többségét (82,4%) megpróbálni egy későbbi időpontra áttenni. Tovább

2020. március 29.

Elindul a #mertkelladal kampány

A könnyűzenei szakma összefogására és a magyar könnyűzenét szeretők segítségére és támogatására számít a #mertkelladal kampány. Tudatos zenefogyasztással, több magyar dal hallgatásával és lejátszásával plusz költségek nélkül lehet támogatni és segíteni a magyar könnyűzenét ebben a nehéz helyzetben. Tovább

2020. március 29.

Kék és Narancssárga Produkció: Az új közösségben megújultam, de a hangzás - amit egy ország megszeretett - marad!

Tóth Zoltán, kivételes tehetségű zenész, zeneszerző, gitáros, énekes, hangmérnök, a Republic egykori alapító tagja új együttessel és vadonatúj saját dalokkal jelentkezik. Tovább

2020. március 28.

Koronavírus: rászoruló szerzőknek és előadóművészeknek segít az EJI és az Artisjus

Rendkívüli szociális támogatási keret létrehozásáról döntött az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) és az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület. Az összehangolt intézkedéssel azoknak az előadóművészeknek és könnyűzenei szerzőknek nyújtanak segítséget, akik a koronavírus miatt elmaradó előadásaik és más munkáik következtében vesztik el jövedelmüket.
  Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky