3422 trupă 12339 MP3 a descărca
Categorie
Hirdetés
Hazai

2015. április 23.

A Zeneakadémia reklámfilmje nyert a Chicagói Filmfesztiválon

Copyright:

A rendkívül rangos Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyén a Zeneakadémia imázsfilmje Silver Hugo díjat nyert intézményi arculat (Institutional/Corporate Identity) kategóriában egyedüli díjazottként. A díjat 2015. április 22-én adták át Chicagóban. A Zeneakadémia imagespotját kifejezetten magas színvonalú hazai és nemzetközi TV-s produkciók közül választották ki.

Silver Hugo a Lisztériumnak

A Zeneakadémia Lisztérium – ahol él a zene című imázsklipje a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyében, reklámfilm kategóriában bizonyult a legjobbnak. A számos magyarországi televíziós csatornán, valamint a BBC-n, a Mezzón és a YouTube-on 2015 januárjában bemutatott spot elsődleges célközönsége az a fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben megmutatni. A kisfilm formabontó kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg és Géczy Dávid rendezte. A szpot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült, sorai közt több Junior Prima-díjas tehetséget tudó Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg, s a forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese lehetett. A szpotot a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál „televíziós reklámok–intézményi arculat” kategória legjobbjaként, Silver Hugo díjra tartotta érdemesnek a nemzetközi zsűri (a kategóriában más díjat nem adtak ki a 2015. április 22-ei gálán). Az az első alkalommal 1964-ben megrendezett amerikai seregszemlén nyert díj Martin Scorsese vagy John Carpenter pályafutásának is meghatározó állomása volt, s az elmúlt években olyan magyar alkotók érdemelték ki, mint Antal Nimród (Kontroll) vagy Pálfi György (Taxidermia). A 2003 óta értékelt televíziós kategóriákban a bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elismerés rangját jelzi, hogy a reklámfilmek között évről évre a nemzetközi élmezőny leginnovatívabb és legkiemelkedőbb alkotásai versengenek, s a korábbi években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT, vagy a Discovery Channel.

„Ekkora elismerésre nem is számítottam, úgy értelmezem, hogy a nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában. Ez egy negyven másodperces novella-sűrítmény, tehát célirányos, soha nem a mindenség megfogalmazása a célja. Mindazonáltal természetesen a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene. Ezt tartottam a központi üzenetnek, hiszen ebben vagyunk teljesen egyedülállók, hogy konkrétan itt születik a zene napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra. Két részre oszthatjuk ezt a filmet. Az első egy feszültségfokozó rész, hiszen az elején nem tudjuk, hogy hol vagyunk. Szándékoltan nemzetközi közönséget látunk, olyan figurákkal, akik nem tipikus Zeneakadémia-látogatók, és nem is a klasszikus koncerttermekben megszokott módon viselkednek.” – nyilatkozta Szabó Stein Imre a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója.

A Chicagoi Nemzetközi Filmfesztivál televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött és hangsúlyozza annak jelentőségét a kommunikációban. Minden évben neves médiaszakemberekből összeállított zsűri bírálja a különböző kategóriában jelölt produkciókat. A zsűri minden szempontból elemzi a produkciók technikai megoldásait, szakszerűség, kreativitás és hatékonyság szempontjából. A produkció költségvetésének jól átgondoltságát és a források találékony használatát is nagyra értékelik.

A Zenekadémia számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. Kiemelkedő elismerés a legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díj volt, melyet 2014-ben nyert el a Zeneakadémia. 2014-es Arany Penge versenyről kategóriagyőztesként Bronz Penge díjat hozott el az egyestés koncertismertető-sorozat, a 2013-as Media Design versenyen pedig második helyezést kaptak a Zeneakadémia műsorfüzetei. Szintén 2014-ben a Kreatív szaklap által meghirdetett Kreatív Craft Awardon nyert első díjat a Zeneakadémia.

 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2024. november 20.

Így dolgozza fel a gyászt a Wellhello

Az idei utolsó, de annál fontosabb dalával jelentkezett Fluor és Diaz párosa, ami mindkettőjüknek nagyon sokat jelent. Ez a "Pályaudvar", ami ezúttal egy szívszorító utazás helyszínévé vált. A continua

2024. november 6.

Rapsztárparádé 6363 új trekkjében

Ha rosszabb lennék nálad, még akkor is jobb lennék - 6363 igazi, dalba csomagolt rap-parádéval robban!
6363 idén egy percre sem hagyta lankadni a figyelmünket, zenekaros produkcióvá fejlődve hatalmas menetbe kezdett és megállás nélkül dobálta ki a dalokat, június elején pedig befutott a KORD EP. Az ehhez szorosan kapcsolódó, nagyobb lélegzetvételű anyagra már nem kell sokat várni, a korábbi hírnökök után pedig most újabb előfutárral kopogtat… vagy sokkal inkább rúgja be az ajtót! A continua

2024. október 30.

Titokban repülni tanulunk – Kemény Zsófi és Dragomán György digitális szabadsága

Közismert alkotók mutatják meg, mit jelent számukra a korlátlanság. Ahogy a művészet során mindig, az alkotóknak folyamatosan szükségük van ihletforrásra. Már egészen az őskorban fontos szerepet töltött be a látvány, a vizualitás, valamint a szó az alkotás során. Nem beszélve azokról a jól ismert alkotókról, mint például Radnóti Miklós költő vagy Csontváry Kosztka Tivadar festő, akiket a természet gyakran inspirált. Ezúttal az irodalom, a slam poetry, a képzőművészet és a divat területéről mutatták meg kortárs alkotók, hogy miként tudják áthidalni az idő és a távolság kereteit, és hogyan teszik alkotássá inspirációjuk forrását a digitális szabadság segítségével. A continua

2024. október 7.

Mi vagyunk Azahriah

Amúgy izgi ez a sztori, de nem áll össze sajnos - felütéssel jelent meg tegnap este a közelgő Azahriah mozifilm trailere. A beharangozó videó a november 28-án debütáló, Mi vagyunk Azahriah című, egész estés hibrid (félig dokumentum, félig fikciós) filmhez készült, amelyet országszerte vetítenek majd a mozikban. A continua

2024. október 6.

A Rapülők újra megjelenik bakeliten

EGY NAGY KEDVENC ÚJRA VINYLEN! A Rapülők ikonikus albuma több, mint 30 év után újra kapható lesz bakeliten 2024. október 25-én. A continua

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky