Szeptember 17-én egy japán pop-punk legenda, a Shonen Knife vés az agyakba egy felejthetetlen estét. A több, mint 30 esztendős oszakai 3 fős lánycsapat zenéjében a Ramones nyomdokain haladó dallamos punk-rock találkozik a cukiság és furcsaság eltéveszthetetlenül japán kombinációjával. Az est további résztvevői két magyar csapat, a Bankrupt és a The Cathouse.
A zenekart az énekes Naoko alapította 1981-ben, Oszakában és alig telt bele pár év, máris nemzetközi hírnévre tettek szert: zenéjükkel, melyben a Ramones nyomdokain haladó dallamos punk-rock találkozik a cukiság és furcsaság eltéveszthetetlenül japán kombinációjával már a nyolcvanas években meghódították a nyugatot. A sikerszéria akkor kezdődött, amikor ’85-ben Amerikában is megjelent a Burning Farm című lemezük és ezek után mindössze négy évvel már ott tartottak, hogy a korszak indie színterének színe-java (többek közt a Sonic Youth, az L7 és a Babes In Toyland) dupla tribute albummal tisztelgett előttük, de elkötelezett rajongóik közé tartozott Kurt Cobain is, aki a Nirvana Nevermind turnéjára is beszervezte őket előzenekarnak. De a sikerek csúcsára ’92-ben értek a Riding On The Rocket című dalukkal, melynek dínós, űrhajós videóját Amerikában és Európában is agyonjátszották a zenetévék.
Azóta is folyamatosan, szinte minden évben turnéznak Amerikában és Európában is, sorra adják ki a jellegzetes témáikat (finom kaják, aranyos állatkák és hasonlók) körüljáró lemezeiket és habár megmaradtak az ellenállhatatlanul dallamos, pop-punknál, azért nem feledkeztek el a gyökerekről sem. Erre a legjobb bizonyíték, hogy időnként fellépnek Osaka Ramones név alatt is, a kedvenc bandájuk számait játszva, sőt, két éve, a 30. évfordulóra meg is jelentettek egy nagylemeznyi Ramones feldolgozást. A három évtized alatt átestek pár tagcserén, így az eredeti trióból mára csak Naoko maradt, azonban az új tagoknak mindig sikerült új energiát is hozni a csapatba, aminek köszönhetően a zenéjük semmit sem vesztett egykori frissességéből, de a koncertjeik is mind a mai napig legendásan energetikusak, amiről most végre Budapesten is meggyőződhetünk!
Az est további résztvevői két magyar csapat, a Bankrupt és a The Cathouse.
A zenekar immár 17 éve képviseli itthon a Ramones féle dallamos punk-rock irányvonalat, de, ahogy a Shonen Knife, úgy ők is előszeretettel kalandoznak el más műfajok felé és indie pop, punkabilly, garage rock és surf rock elemek hozzáadásával keverik ki a jellegzetes Bankrupt hangzást.
A Bankrupt külföldön is komoly sikereket ért el, mind kiadványaival, mind turnéival és fesztiválfellépéseivel, itthon pedig 2011 hozott számukra fordulópontot, amikor egyik dalukat felkapta a Petőfi Rádió és a hazai MTV is. Ezek után nem csoda, hogy az eddig elsősorban angolul éneklő csapat legújabb kiadványából, a punk rock és indie pop közt egyensúlyozó Goodbye Blue Monday EP-ből már magyar nyelvű verziót is készítettek, Nem maradsz egyedül címen, ami ráadásul ingyenesen letölthető / meghallgatható a zenekar oldalán.
THE CATHOUSE
Az old-school psychobilly stílust képviselő The Cathouse története 2011 májusában kezdődött, a mostani, végleges felállás pedig egy énekescsere után 2012 elejére alakult ki és bár fiatal csapatról van szó, a tagok egy része korábban már bizonyított más zenekarokban is (Skaballeros, Ködmön, stb...).
Annak ellenére, hogy a zenekar az első demóját csak június végén jelentette meg (online, ingyen letölthető verzióban), már egy sor sikeres koncerten vannak túl és eddig felléptek többek közt a Dürer Kert, a Roham Bár és a Vörös Yuk színpadán is, valamint a tavalyi Fekete Zaj fesztiválon.
SHONEN KNIFE (JP) + Bankrupt (H) + The Cathouse (H)
A DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el az Artisjus azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A rendezvénysorozat most őszi kiadással várja a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők novemberben és decemberben vehetnek részt az Artisjus székházban. Continuer
Legutóbbi, zsinórban harmadik teltház előtt bemutatott koncertjén Moriones bohóc karaktere meghalt, s ezzel egy új, titkokkal átszőtt epizód kezdődött el. Az őszi hosszúhétvégén, november 1-jén az Akvárium Klub nagytermében egy különleges este keretein belül végre megismerkedhetünk a TENEBRIS-történettel. A jegyértékesítés elindult és már most látszik: a TENEBRIS* című album megjelenését követően töretlen az óriási érdeklődés, rohamos tempóban fogynak a szabad férőhelyek. Continuer
Jubileumi évet ír a Mayhem, éppen 40 éve (!) indult útjára az a black metal gépezet, mely most múltidézésre hívja rajongóit és az olykor kaotikus, vagy éppen véres történetéből hoz korábban soha nem látott képeket és felvételeket. Continuer
A Glastonbury, a Wilderness és a Bestival fellépéseikről begyűjtött dicsérő kritikák, valamint az év elején lezajlott, pár fellépésből álló európai turnén debütált vadonatúj show fogadtatása után a dance műfaj úttörője, a Faithless bejelentette 21 állomásból álló egyesült királyságbeli és európai turnéját. Continuer
A tavalyi első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli Inotai Hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az ERSTE támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot hirdetett, a nyertes installációkat a Turbinacsarnokban mutatják majd be. Continuer