3430 zenekar 12456 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Külföldi

2013. július 9. | govinda

A Rolling Stones győzedelmes hangulatban tért vissza a Hyde Parkba

Copyright:

Mick, Keith, Charlie és Ronnie jó hangulatban, mosolyogva adták elő legnagyobb slágereiket a történelminek is nevezhető koncerten – a Hyde Parkban negyvennégy éve, azaz 1969-ben játszottak utoljára.

A brit Stones-kedvelők körében nagy optimizmusra adott okot, amikor a zenekar bejelentette, hogy a nyár folyamán nem is egy, hanem mindjárt három óriási fellépést adnak – a szimpatizánsok abban reménykedtek, hogy a legendák végre ismét foglalkoztatják és lekötik majd a nyilvánosságot. Hogy nemcsak a kőkemény rajongók figyelmét keltik fel, hanem minden tisztelőjükét, életkorra való tekintet nélkül. Tekintve, hogy a napokban megtartott koncerten akármerre nézett a látogató, csupa mosolygós arcot látott (időseket és fiatalokat), úgy tűnik, igencsak sikerült beváltaniuk ezeket a reményeket. 
 
Negyvennégy évvel a híres-neves, ugyanitt megrendezett, ingyenes fellépés után, amelyet csupán napokkal Brian Jones halála után tartottak, felesleges a múlt felé kacsintgatni. A közvetlen összehasonlításnak nincs értelme – arra viszont érdemes kitérni, hogy energiájuk és profizmusuk, amelyet most, nyugdíjas korukban tanúsítanak, túlszárnyalja mindazt, amit akkoriban fel tudtak mutatni. Lehetséges, hogy a nyitás a Stay Me Up-pal kicsit nehézkesnek, disszonánsnak volt mondható, de pillanatokon belül ellenállhatatlan izgalmat, hangulatot generáltak. 
 
Paul Sexton, a beszámoló írója megjegyzi, hogy bár negyedszázada figyeli a Stones pályáját, sosem látta őket ennyit mosolyogni a színpadon, és ekkora lendületet sem tapasztalt még tőlük a kétórányi slágerorkán közepette. Ezen a csodás nyári estén az egész Hyde Park ámulattal bámulta Mick Jaggert, a kortalan showmant a hatalmas kivetítőkön, a színpadot szegélyező, fákból álló díszlet közrefogásában, és valahogy mindenki úgy érezte: „Én is kérek abból, amit ő fogyaszt!” 
 
A játszott dalok listája eléggé különböző volt attól, amit néhány nappal ezelőtt a Glastonbury-n tettek a színpadra: a Beast of Burden helyett a Wild Horses szólt, a Can’t you hear me knocking-ot a Bitch váltotta, melyben Gary Clark Jr. zenélt az est vendégeként. Rajongói kérésre a csapat ezúttal az All Down the Line-t játszotta el.
 

 

Az ilyen hosszúságú koncerteknek az a titka, hogy minden dalt úgy adjanak elő, mintha még sohasem játszották volna, és soha többet nem is játszanák. Ezt az érzést még annak tudatában sem volt nehéz megidézniük, hogy még egy bulit fognak csapni a Hyde Parkban néhány nap múlva – Jagger úr is láthatóan élvezte az alkalom különlegességét. 
 
Az este során számos alkalommal öltözött át: az 1969-es koncerten új dalként felbukkanó Honky Tonk Women alatt például az akkori fellépésen viselt fehér szmokinghoz hasonló ruházatot öltött. Egyszerűen így kommentálta a dolgot: „Ezt a szekrény hátuljában találtam.” Mick Taylor bemutatásakor, aki szinte már tradicionális módon a 11 perces Midnight Ramble erejéig csatlakozott a zenekarhoz a színpadon, a frontember felhívta a közönség figyelmét, hogy a Hyde Park-béli, négy és fél évtizeddel ezelőtti koncert volt Taylor első fellépése a Stones-szal. „Rátaláltunk a kocsmában és felraktuk a színpadra, 200 000 ember elé. Azóta ezt párszor már megcsinálta” – csillantotta meg humorát Mick. 
 
Charlie Watts a banda motorjaként különleges pontossággal dolgozott a rock’n’roll történetének legkisebb, ugyanakkor a legerőteljesebb dobszerkója mögött, Ronnie Wood pedig jobban összpontosított és pontosabban játszott, mint valaha. more Kétségtelen, hogy sokkal több szóló jutott neki, Keith Richards mostmár többször kerül a ritmusgitáros szerepébe. Róla ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy sokkal oldottabbnak tűnt, mint a Glastonbury-n, és a You Got the Silver and Before They Make Me Run-t remekül énekelte el. „Áldottak legyetek mindannyian” – mondta az elköszönéskor.
 
Az utolsó dallal, a Brown Sugarral rendesen belecsaptak a húrokba, majd visszatértek a nem akármilyen ráadásra a You Can’t Always Get What You Want-tal és a Satisfactionnel. Csillámpor ragyogott a naplementében, a tűzijáték ünnepélyesen durrogott és sistergett. Ilyen magas színvonal és pontosság mellett ez a hihetetlen rocktörténeti legenda, ami a Stones, minden bizonnyal tartogat még számunkra kalandokat.
 
Forrás: billboard.com
 
govinda
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2020. március 28.

Megjelent az After Hours, The Weeknd eddigi legsötétebb albuma

Már a korábban megjelent kislemezek – és főleg a hozzájuk tartozó klipek – alapján sejthető volt, hogy Abel Tesfaye nem a soron következő LP-jére fog vidám dalokat pakolni. A Heartless, a Blinding Lights és a címadó dal, az After Hours klipjeinek összefüggő története a hedonista, már-már apokalipszisre készülő The Weekndet mutatja meg, akinek minden mindegy, csak a szívét akarja kiönteni. Tovább

2020. március 27.

Tones And I újdonság

Valószínűleg nincs is olyan ember a világon, aki ne hallotta volna legalább egyszer 2019 legfülbemászóbb megahitjét, a „Dance Monkey” című felvételt Tones And I-tól. Nos, 2020 is hozott pár új dalt az ausztrál előadótól... Tovább

2020. március 27.

Az új Foals klip a koronavírusra figyelmeztet

Új videóklippel jelentkezett a Foals, mely ezúttal a világszerte egyre nagyobb területen fertőző COVID-19 koronavírusra kívánja felhívni a figyelmet! Tovább

2020. március 27.

Wiz Khalifa új ügye

Új trackkel jelentkezett Wiz Khalifa - itt a „Bammer”! A fúvósokkal megpakolt zenei alap és Wiz Khalifa rosszfiús rapje olyan különleges elegyet alkot, hogy a „Bammer” mindenkinek bekúszik az emlékezetébe. A közkedvelt rapper Mustarddal dolgozott együtt, az alkotói kémia pedig igencsak jól működik köztük. Tovább

2020. március 5.

A Car Seat Headrest fülbemászó indie-MIDI-hibrid slágerrel költözik vissza a hallójáratainkba
lightmedia news

Május elsején új albummal jelentkezik a Car Seat Headrest, melyről a "Can't Cool Me Down" című, szerdán megjelent beharangozó dal máris jelentős lelkesedésnek örvend a hallgatóság körében. A dinamikus trackhez készült frappáns lyric videó egy nap alatt átlépte a 38 ezres megtekintést, ez pedig egy "családi autó hátsó ülésének magányából", lo-fi projektként induló indie rock zenekarhoz képest nem semmi teljesítmény. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky