„Bela Lugosi’s dead, undead undead undead!” – énekelte a Bauhaus ikonikus slágerében, de szerencsére a post-punkot nem kell a vámpírherceggel együtt temetni. A Savages nyersebb és ösztönösebb post-punkja mellett idén a műfajt a coldwave és a szintetizátortenger felöl megközelítő Xeno & Oaklander duó új lemezének is örülhetünk.
Sean McBride és Liz Wendelbo duója az úgynevezett synthwave hullám egyik legmegbecsültebb csapata, akik a stílus legfontosabb kiadójánál, a Wierd Recordsnál (Led Er Est, Staccato Du Mal) jegyzik eddigi három albumukat. A banda és elsősorban Sean McBride filozófiája egyszerű: az ember és a szintetizátor között szoros kapcsolatnak kell lennie. Ennek az ideológiának része a lemezkészítés folyamata is: élőben, egyhuzamban kell felvenni a lemezeket. (Ez áll a szólóprojectjére, a Martial Canterelre is.) A lemezről lemezre fejlődő banda 2009-es lemeze (Sets & Lights) nem csak egyfajta ars poeticát és stílust sugall, de egyben a banda eddigi legjobb (és eddig utolsó) kiadványa. A két tag végre magabiztosabb ének terén, nagyobb hangsúlyt fektettek a(z egyébként) zseniális melódiákra, és a karrierjük talán legjobb dalait írták meg az albumra.
A borítón a Hurts öltönyös, távolságtartó neoromantikus esztétikáját is megidéző, vagy akár meg is előző páros őszre ígéri új, Par Avion című EP-jét. Az EP csak digitálisan és bakeliten lesz elérhető, és az első kislemez, Sheen címmel érkezik majd, május tizenötödikén. A borítóról és a dalról Liz Wendelbo azt nyilatkozta: „…forró, analóg és lemeztelenített, ettől olyan érzéki”. Mi pedig alig várjuk, hogy beleragadjunk!
A kislemez kiadásának napján a banda Európa-turnéra is indul, amely Magyarországot egyelőre nem, de többek közt Franciaországot, Olaszországot és Németországot érinti.
Megjelent Oliver Sim, az újra aktív The xx bársonyos hangú énekes-basszerosának legújabb szólóanyaga, a "Telephone Games". A kecses elektropop vallomás az "Obsession" című tracket követi, és mindkét dal producere Bullion (Carly Rae Jepsen, Ben Howard, Nilüfer Yanya) volt. Továbbá mindkettő felvételhez a neves fotóművész és filmrendező, Sharna Osborne készített stílusos videóklipeket, melyek akárcsak a szerzemények, egyszerre játékosak, sikkesek és pimaszok. Tovább
Megjelent Kevin Parker koncerteken zenekarrá dúsuló zenei projektje, a Tame Impala ötödik nagylemeze, a "Deadbeat". A korongot a "Loser", az "End of Summer" és a Spotify Globális Top100-ban megjelenése óta szereplő "Dracula" című dalok vezették fel, melyek villámgyorsan betörtek a Billboard Hot 100 és alternatív zenei listáira, az eddigi legsikeresebb Tame Impala daldebütálásokat eredményezve. Tovább
A hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - megjelentette Music in the EU (Zene az EU-ban) című regionális jelentése második felvonását. Tovább
Az afrikai gitárzene úttörő kvartettjének számító, és korábban a hazai Bánkitó fesztiválon is fellépő Mdou Moctar vadonatúj session videóval jelentkezett: a "Live at Smokey's Wedding, Agadez" című 14 perces kisfilm egy barátjuk tradicionális tuareg esküvői ünnepségébe enged betekintést, ahol ők voltak a díszvendégek. Az autentikus lagzis produkciót mindössze egy Zoom diktafon és egy iPhone segítségével örökítették meg utókornak. Ez az utolsó a 2023-ban, Nigerben rögzített anyagaik közül. Tovább
Szeptember elején megjelent a Big Thief nevű amerikai indie folk banda hatodik albuma, a "Double Infinity", melynek elvarázsolt és gondolatébresztő "Words" című dalához egy különleges hangulatú videóklipet is forgattak. Ez nagy dolognak számít a zenekar háza táján, hiszen a 2017-es "Mythological Beauty" kisfilmje óta nem készítettek klasszikus klipet, melyben hangszer nélkül láthatóak lennének. Tovább