2013. április 9.
Bár idén úgy tűnik, sokat kell várni a jobb időre, az Akvárium brigádja gondoskodik róla, hogy tavaszi hangulatba kerüljünk. Áprilisban hatalmas bulikkal készülnek a depresszióba hajló közönség felvidítására – magyar és külföldi neves előadók egyaránt tiszteletüket teszik majd az Erzsébet téren. Lássuk, a külföldi kedvencek közül kikkel találkozhattok jövő héttől!
Április 17. Shai Maestro Trio (IZR)
Shai Maestro elképesztően tehetséges fiatal izraeli zongoraművész. 2006-tól Avishai Cohen zenekarának volt meghatározó tagja, Cohen jobbkeze, ahonnan jól felismerhető, intenzív, néhol romantikus zongora dallamait sokan már ismerhetik. 2010-ben hozta létre trióját, ahol a gyakran ábrándozó, meditatív ütemeit a perui bőgős Jorge Roedera basszus szólói és Ziv Ravitz leginkább fröccsenésre emlékeztető cintányér elemei törik meg.
Karrierje során olyan jól ismert zenészekkel játszott már, mint Jimmy Green, Jorge Rossy, Myron Walden, Donny McCaslin, Matt Penman, Scott Colley, Clarence Penn, Ari Hoenig, Gilad Hekselman, Nate Smith, Harish Rhagavan, Mark Guiliana, Anthony Hart és Diego Urcola - hogy a már így is hosszú listából csak néhányat említsünk. Az elmúlt években New Yorkba költözött, és a helyi jazz szcéna meghatározó alakjává vált. A most hozzánk látogató formációjával megfordult már a legtöbb kiemelkedő Jazz fesztiválon is. Maestro Avishai Cohentól független karrierjére érdemes lesz odafigyelnünk. A koncertet az Izraeli Kulturális Intézet támogatja.
Április 18. Low Leaf (US)
A The Divine sodró véráramába is becsatlakozó Low Leaf volt a Flying Lotus Cosmogramma albumának billentyűse. Zenéje nem más, mint fraktál hanghullámokkal való kísérletezésben gyökerező vegytiszta szeretet, amely az organikus hangszeres kíséretet ütemekkel ötvözve alkot korlátok nélküli kompozíciót.
Április 24. Rebekka Karijord (NOR)
Amikor a kortárs skandináv cirkuszművészet leghíresebb társulata, a Cirkus Cirkör 2011 decemberében Budapestre érkezett, hogy Wear It Like A Crown című előadásával lenyűgözze a zsúfolásig tömött Trafó közönségét, mintegy mellékesen egy rendkívül különleges dalszerző-énekesnőt is megismerhettünk. A produkció alapjául szolgáló dal szerzője, a norvég származású, de Stockholmban élő Rebekka Karijord addigra már túl volt a művészi áttörést hozó The Noble Art Of Letting Go című harmadik nagylemezén, de itthon egyelőre szinte senki nem ismerte.
A Wear It Like A Crown viszont nálunk is hatalmas sikerrel futott, ráadásul a zenéjét is imádta a közönség, így tulajdonképpen régi adósság kerül most törlesztésre: áprilisban az Akvárium színpadán élőben láthatjuk a tavalyi albumával minden eddigi kiadványának színvonalát felülmúló énekesnőt. A We Become Ourselves dalaiban a törzsi doboktól a templomi orgonán keresztül a sejtelmes folkig és a filmzenés elemekig Karijord zenei eszköztárának minden eleméből ízelítőt kapunk, miközben a szexualitást, a párkapcsolatokat és a belőlük fakadó érzelmi hullámvölgyeket körüljáró dalszövegek, valamint a PJ Harvey-, Cat Power- és Sinead O’Connor meghökkentően őszinte és erőteljes előadásmódját idéző énekstílus gondoskodik a belső feszültségről.
A bemelegítésről a jazz, trip-hop, downtempo, r'n'b, rock és nagyzenekari elemekkel kísérletező magyar, a mïus gondoskodik.