3422 artistes 12339 MP3 á télécharger
Catégories
Hirdetés
Hazai

2012. december 6.

Az év legjobb angol nyelvű magyar lemeze? The Poster Boy

Copyright:

Az alig egy éve alakult The Poster Boy együttes tagjai 2012-es bemutatkozó lemezükkel máris besoroltak a nemzetközi szinten is jól fogadott magyar produkciók közé, külföldről is lelkes kritikák méltatják Melody című albumukat, német és észak-amerikai rádiók is műsorukra tűzik számaikat. Jogosan merül fel, hogy a blogoszférában is - az Egyesült Államoktól, Spanyolországon keresztül Japánig - méltatott, német-spanyol kiadású lemez talán a legjobb angol nyelvű magyar anyag idén.

A hazai indie rock mezőnyben rendhagyó formációnak számító The Poster Boy együttest két gitáros-énekes-frontember, Poniklo Imre (Amber Smith) és Mayer R. Noel (The Walrus) alapította egy amerikai zenésszel, az R.E.M. fémjelezte georgiai alternatív színtérről indult, de a kilencvenes évek óta Magyarországon élő Michael Zweckerrel, akit a nagyközönség a Kispál és a Borz utolsó két stúdióalbumának dobosaként ismert meg.
 
A Poster Boy zenéje nemzetközi kiadói hétterének révén külföldi rádiókba is eljutott, sőt az a különleges helyzet állt elő, hogy a zenekar számait többet játsszák külföldön, mint hazai terepén: az album címadó dala, a Melody bekerült a Deutschlandradio (DRadio) német közszolgálati adó műsorába, a legrégebbi kanadai egyetemi rádiónak számító ottawai CKCU-FM az Only A Test című másik új számot választotta, míg az Egyesült Államokban a Saint Louis-i 88.1 KDHX nevű díjnyertes független adó az említett két dal mellé még további hármat is beválogatott playlistjére (Diffraction, Once, Traction), a New York állambeli Binghamton egyetemén működő WHRW (90.5 FM) rádiósainak pedig egy hatodik szerzemény, a Portland Head Light nyerte el a tetszését. 
 
Ezzel egy időben a lemez az amerikai kritikusoknál is kedvező fogadtatásra lelt. „A Poster Boy pop-rockja ellenállhatatlannak bizonyul. A klasszikus rockzenéhez nyúl vissza, a Merseybeattől a prog-rockig és még azon is túl. A Badfinger, The Nazz, Lemonheads és Big Star együttesekre emlékeztet, de hozzáadja sajátos modern érzékenységét… A zenéje egész végig csodálatosan dallamos” – írja a kaliforniai Pop Culture Classics zenei oldalon Paul Freeman, míg a szintén kaliforniai The International Review of Music (iRoM) kritikusa, Brian Arsenault így véleményezi az együttes produkcióját: „Ha a Poster Boy a kontinentális Európa rockzenéjének poszterfiúja, akkor talán még van remény... Mintha néhány haver magával vitt volna egy magnót egy régi raktárépületbe, hogy ott jóféle pop-rock dalokat vegyenek fel. Lecsupaszított hangzás, tágas térrel, mintha kis erősítők hangja verődne vissza a betonfalakról. Egy európai kritikus azt írta az albumról, hogy időtlen popzene, de vajon tényleg időtlen-e vagy inkább egy másik időből való? A címadó dal például 1968-ban sláger lehetett volna egy olyan zenekartól, mint a Badfinger, de vajon a mai világban is sláger lehetne-e? Európa fura hely a rockzene felől nézve”
 
„Nem akarom megbántani Magyarország derék lakóit, de általában nem úgy tekintek Budapestre, mintha az indie rock melegágya lenne. Az élvezetes popzenét játszó Poster Boy hatására azonban talán felül kellene vizsgálnunk előítéleteinket. A zenekar első lemeze, a Melody fülbemászó és igen szórakoztató gyűjtemény kilenc dallal, amelyek stabil rotációban pörögnek az iPodomon már vagy egy hónapja. A CD-t akár véletlenszerű lejátszásra is állíthatjuk, és bárhová ugrik, a hangszórókból nagy valószínűséggel olyan egy dal kezd szólni, amit később is szívesen meghallgatunk majd” – írja a pittsburghi Daily News négycsillagos kritikájának szerzője, míg a korábban a Skope, a Billboard és a Trouser Press hasábjain nevet szerzett szakíró, Bill Kopp így ír az albumról Musoscribe nevű saját blogján: „A Melody a klasszikus amerikai-brit popzenei formátumba illeszkedő poplemez. Míg a szövegíró-dobos amerikai, a két frontember magyar. Ők ketten énekelnek, de a Melody albumot hallgatva az embernek eszébe sem jutna, hogy nem valahonnan Amerika szívéből valók. Vagy Angliából… A Melody azonnal bekerült itt a Musoscribe blogon a 2012 legjobb albumai lista élbolyába.”
 

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2025. november 11.

Budapesten mutatja be hetedik albumát a The Trousers

Az idén húszéves The Trousers története új fejezethez érkezett: a Music Fashion kiadó az elmúlt napoknan adta ki a zenekar hetedik nagylemezét, a „Necessary Evil”-t. Az album megjelenését természetesen élőben is megünnepli a banda, hiszen november 15-én a Három Hollóban lépnek fel. Continuer

2025. október 29.

Hősök: Csak gyűlik a harag, több lesz a soknál

A Lomtár a mai közhangulat, a társadalmi feszültségek és az elfojtott düh lenyomata. A Hősök legújabb megjelenése minden tekintetben rezonál arra, amit talán mind érzünk a levegőben: sok évnyi csalódás, elmérgesedett közbeszéd, egyre fogyó türelem. Continuer

2025. október 28.

Lil Frakk szerint nem minden happy end 

Lil Frakk megérkezett az Átbasztál című új felvezetőjével, amely egyszerre őszinte, nyers és meglepően felszabadító. A dalhoz készült videóklip egy magányos báltermi jelenetben bontja ki a csalódás és beletörődés kettősségét, előrevetítve az érkező Harmadnap című LP hangulatát. Continuer

2025. október 21.

Megjelent Dé:Nash első nagylemeze: itt a Még Négy Év

A társadalomkritikus előadó, Dé:Nash debüt nagylemeze továbbra is a magyar valóság görbe tükrét tartja a hallgatók elé, de a politikai szatíra mellé egy váratlan, könnyedebb hangvételű dal is került az albumra: a Parkside (Polgári Bónusztrekk), amelyhez videóklip is készült. Continuer

2025. október 13.

A Szar az élet után itt a Stressz - megjelent Mehringer új klipje

A SZAR AZ ÉLET után újra politikai és társadalmi kérdéseket boncolgató témát dolgozott fel az október 9-én megjelent dalában Mehringer. Continuer

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky