A Trafó sorozatának harmadik része megtartja és továbbviszi a két előző est tematikáját. Földrajzilag észak, hangzásban szép, de mindeközben tartalmazza a zajongást, van helye a nyers energiának és az érzelmeknek is. A minőségből és a naprakészségből semmit sem engedve ez az est a végletekig egyszerűsödik: két szólókoncert, két erős és érzékeny egyéniség, egyenes zene.
Stian Westerhus a fiatal norvég zenészgeneráció csodája, fenegyereke. A tisztán improvizatív zenét játszó Puma zenekarban tűnt fel, a szakma és a nemzetközi sajtó pedig pillanatok alatt az egekig emelte. Továbbra is a Puma tagja, rengeteg szólókoncertet és workshopot tart világszerte, rendszeres vendége az Ulvernek, Arve Henriksen Supersilent nevű zenekarának, átvette Eivind Aarset posztját Nils Petter Molvaer triójában, a Monolithic-ben Kenneth Kapstad partnere, duóban koncertezik Sidsel Endresennel, Helge Stennel, Terje Isungsettel és Zach Hill-el (Hella).
Trixie Whitley, akit legtöbben a Black Dub énekesnőjeként ismernek, három évesen állt először színpadra, mégpedig énekes-dalszerző apja, Chris Whitley koncertjén. Trixie Belgiumban született 1987-ben, gyermekéveit New Yorkban töltötte, de 11 évesen Európába költözött, egy évre rá pedig már tánc és színház társulatok (Kopergieterij, Victoria, Les Ballets C de la B) tagjaként turnézott dobos / énekes / színész / táncosként, egészen 15 éves koráig, amikor is elhatározta hogy a továbbiakban csak a zenével fog foglalkozni. 17 éves korában költözött vissza New Yorkba, ahol miközben pincérnőként dolgozott, elkezdett zongorázni, dalokat szerezni és koncertezni. Dolgozott Meshell Ndgeocelloval, Marc Ribottal, Robert Planttel, megismerkedik a Grammy díjas producerrel Daniel Lanoissal (U2, Bob Dylan, Neil Young), aki elhívja énekelni a Black Dub nevű alakuló együttesébe. Bár széles körű ismertsége ennek a zenekarnak köszönhető, tovább folytatja szóló karrierjét, első saját lemeze 2012-ben jelenik meg.
Támogató: a Norvég Királyság Magyarországi Nagykövetsége
A DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el az Artisjus azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A rendezvénysorozat most őszi kiadással várja a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők novemberben és decemberben vehetnek részt az Artisjus székházban. Tovább
Legutóbbi, zsinórban harmadik teltház előtt bemutatott koncertjén Moriones bohóc karaktere meghalt, s ezzel egy új, titkokkal átszőtt epizód kezdődött el. Az őszi hosszúhétvégén, november 1-jén az Akvárium Klub nagytermében egy különleges este keretein belül végre megismerkedhetünk a TENEBRIS-történettel. A jegyértékesítés elindult és már most látszik: a TENEBRIS* című album megjelenését követően töretlen az óriási érdeklődés, rohamos tempóban fogynak a szabad férőhelyek. Tovább
Jubileumi évet ír a Mayhem, éppen 40 éve (!) indult útjára az a black metal gépezet, mely most múltidézésre hívja rajongóit és az olykor kaotikus, vagy éppen véres történetéből hoz korábban soha nem látott képeket és felvételeket. Tovább
A Glastonbury, a Wilderness és a Bestival fellépéseikről begyűjtött dicsérő kritikák, valamint az év elején lezajlott, pár fellépésből álló európai turnén debütált vadonatúj show fogadtatása után a dance műfaj úttörője, a Faithless bejelentette 21 állomásból álló egyesült királyságbeli és európai turnéját. Tovább
A tavalyi első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli Inotai Hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az ERSTE támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot hirdetett, a nyertes installációkat a Turbinacsarnokban mutatják majd be. Tovább