3422 zenekar 12339 letölthető zene
Rovatok
Hirdetés
Külföldi

2011. szeptember 10.

Michael Jackson és a nagy Thriller biznisz

Copyright:

 

JACKSON ÉS A MUSIC TELEVISION

 
Már a kezdetektől Jackson víziója a „Thriller”-el az volt, hogy egy következő hatalmas szintre vigye,” mondja Weisner. „Arról volt itt szó, hogy is fogjuk párosítani az albumot a vizuális kiterjesztéssel.”
 
Így nagy reményekkel Weisner besétált a 16 hónapja létező MTV csatorna irodájába, a Steve Barron által rendezett „Billie Jean” videóval.” Ezalatt, az MTV játszott ugyan már videoklipeket néhány fekete előadótól, ideértve Garland Jeffries-t és Joan Armatradingot, de közismerten elutasította, hogy leadja Rick James "Super Freak," videóját, ami oda vezetett, hogy az R&B énekes rasszistának bélyegezte a csatornát.
 
„Emlékszem milyen vörös szemekkel mentem New Yorkba és MTV-hez a durván megvágott ’Billie Jean’ anyaggal és az MTV elutasította a videót,” mondja Weisner. Innen Weisner visszament az Epic központjába. - „Leültem a (CBS Record fejével) Walter Yetnikoffal” mondja. „ Aztán együtt elmentünk (CBS fejéhez) Bill Paley hez, és ő és Walter (megmondták MTV nek), ’Ez a video vagy leadásba kerül a napvégére, vagy a (CBS Records) nem fog üzletelni az MTV vel soha többé az életben. A lemezkiadó keményen játszott, de az volt az a nap mikor megváltoztatta a történelmet. Ez a videó volt ami megtörte a faji korlátokat.”
 
Erre az eseményre nem így emlékszik vissza Les Garland, program felelős, Igazgató helyettes az MTV-nél. „Billie Jean” felállította a sztenderdet aznap ami a mércét jelenti a zenei videókban” állítja. „Soha nem volt kérdéses, hogy leadjuk.” „Az egyetlen csúszást az okozta, mondja, hogy szerette volna megmutatni a klipet a főnökének, Bob Pittmannak.” Soha nem volt megfélemlítés Walter Yetnikofftól -- ez mondavilág,” állítja. „Jobban nyugtalanította őt, hogy nem játszottuk Willie Nelson vagy Barbra Streisand t.” (Yetnikoff nem volt hajlandó eleget tenni az interjú felkérésnek ezzel kapcsolatban)
 
Akárhogy is a „Billie Jean” azonnal nagy pörgésbe került a naponta nyolcszori leadással, katapultálva Jacksont és MTV-t a siker egy teljesen más szintjére, és Jackson győzelme eltörölte a korlátokat Prince, Billy Ocean és Eddy Grant előtt.
 

 
„Billi Jean” ajtót nyitott több R&B videó készítésének, és ez odavezetett, hogy több helyet hagyjunk a sokfajta zenei változatosságnak, ami meghaladta ezt a kezdő AOR formátumot,” állítja Garland.
 
Az MTV nem az egyetlen TV csatorna volt, ami megváltoztatta Jackson karrierjének menetét. 1983 május 16-án az NBC leadta a "Motown 25: Yesterday, Today, Forever," és Jackson a „Billie Jean” előadásával, és az arany flitteres kesztyű és Jame Brown inspirálta holdjárásával azonnal ikonná vált mindenki számára. Másnap Fred Astaire felhívta Jacksont, hogy gratuláljon neki.
 
„Ez megdöbbentő volt,” állítja Weisner. „Mindenki elfelejti, hogy mind azok a Motown óriások és legendák ott voltak a show-n. A következő nap mindenki Michaelről beszélt”
 
És ez még a „Thriller” video előtt volt. Habár a „Billie Jean” és „Beat It” videók megnövelték Jackson sztár erejét, a 14 perces „Thriller” klip, popkulturális szenzáció lett.
 
Az 1 millió dolláros költségvetés - 1983-ban - a „Thriller” volt az első videó, amit egy filmrendező, John Landis készített el. „A legtöbb videót ez idő tájt 30-40 ezer dollárért készítettük” állítja McCarell. „Emlékszem a székemről is leestem, mikor megláttam a költségvetést”.
 
Olyan hevesen nőtt az érdeklődés a videó körül, hogy az Epic készített egy óra hosszúságú dokumentumfilmet "Making Michael Jackson's Thriller," címmel, amit leadtak az MTV n és kereskedelembe is küldték. Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen csomagot készítettek egy szimpla videó körül „és elindított egy kereskedelmi piacot a videók iránt” állítja korábbi Hilary Rosen, mostani CNN kommentátor/Brunswick Group vezérigazgató.
 
Jackson és az MTV sorsa annyira kézenfogva járt, hogy Garland aki most konzultáns, el sem tudja képzelni, hogyan fejlődhetett volna az MTV idáig Jackson nélkül. „Mindaz, amit elmondhatok az annyi, hogy a múlt merőben más lett volna, és nem gondolom, hogy jó értelemben.”
 
Végső soron a „Thriller” 122 hetet töltött el a Billboard 200-as listáján, ezzel eljuttatva az Epic-et az egyik legvirágzóbb időszakába. Adva a mai album eladások hanyatlását, a digitális letöltések felemelkedését és a hiányát egy Jacksonhoz hasonló örökös feltűnésének, nem valószínű, hogy valaha is még egy album dominálni fogja a radiót, videót vagy kollektív tudatot, úgy ahogy ezt a „Thriller” tette.
 
Ahogy Garland fogalmaz, „Láttuk a hegy csúcsát a ’Thriller’-el.”
 

 
(Sheri Linden - Reuters)
 
1 2 3 4 5

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2025. április 16.

Új érát indít Ed Sheeran

A várva várt Ed Sheeran visszatért vadonatúj felvételével, melynek múzsája a perzsa nyelv és a keleti hangszerekből kinyert egzotikus hangzás. Ehhez illően egy nem szokványos dalcímet, az „Azizam”-ot választotta, mely magyarul annyit tesz „drágám”. Tovább

2025. március 5.

Ellenállhatatlan pop, filterezetlen érzelmek és Tate McRae

Megjelent a többszörös platinalemezes popszenzáció, a nemzetközi slágerlistákon és a TikTokon is taroló Tate McRae várva várt harmadik albuma, a "So Close To What". Tovább

2025. február 20.

Közös dallal indítja az évet Joy Orbison és Joe James

A brit elektronikus zenei titán, Joy Orbison az underground rap ikon, Joe James oldalán adta ki legújabb felvételét "bastard" címmel az XL Recordings égisze alatt. A trackben a két egymást rokonléleknek tartó alkotó sajátos zenei világai egyesülnek. Tovább

2025. február 18.

A felkapott Charli XCX

Charli XCX tavaly indította el a BRAT-mozgalmat, mely teljességgel megragadta a kulturális korszellemet, és a nyár egyik legfelkapottabb elektronikus zenei kiadványa lett. Tovább

2025. február 17.

Kóstolj bele a megújult DARKSIDE közelgő lemezébe

2025. február 28-án érkezik a DARKSIDE harmadik, "Nothing" című lemeze, melyet a "Graucha Max" és a frissen megjelent "S.N.C" című dalokkal vezetnek fel a srácok. Nicolas Jaar és Dave Harrington kísérletező elektronikus zenei duójához immár csatlakozott régi barátjuk és visszatérő közreműködőjük, Tlacael Esparza dobos és hangszertervező is. A megújult felállású formáció márciusban 11 év után ismét turnézni fog Észak-Amerikában - többek között Brooklyn, Seattle, Toronto és a Coachella fesztivál színpadait ejtik majd útba. Tovább

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky