Every Teardrop Is a Waterfall címmel jelent meg a Coldplay első digitális kislemeze arról az albumról, amit majd talán ősszel fog kiadni a banda. Bár könnycseppeket említ a dal refrénje, ha nem figyelünk a szövegre, szerencsére ez most végre egy életvidámabb, lelkesebb hangulatú szám, amelynek terjesztését jól időzítették: tikkasztó júniusunkban kellemes a vízeséses zenét hallgatni, már csak egy medence kéne hozzá mellékletnek.
Semmi baj a Coldplay-számokkal, de jó, ha néha felvidító dalokkal is előrukkol a banda. Szinte fesztiválos feelingre emlékeztető intróval kezdődik az Every Teardrop Is a Waterfall, a szintetizátoros elemeket pedig pörgős, ütemes dobszó is hamar egészíti ki. Chris Martin is üdítően énekel és váóóó-zik, és a basszus-, valamint akusztikus gitárok hangjai is tovább erősítik a friss stílust, amely végig sugárzik a dalból.
Szegényeket plágiummal vádolták e zenéjük kapcsán, mivel többen is észrevenni vélték a hasonlóságot az Every Teardrop Is a Waterfall és az 1990-es dance sláger, a Ritmo de la Noche között. A banda azonban rendelkezik engedéllyel, hogy felhasználják az 1976-os I Go To Rio című számot a legújabb kislemezükhöz. A Coldplay szóvivője nyilatkozta, hogy Peter Allen és Adrienne Anderson, az I Go To Rio szerzőinek nevét tartalmazza a korong, ugyanis a később megjelent Ritmo de la Noche is ebből táplálkozott.
Németországban a Rock am Ring Festival keretein belül már hallották is élőben ezt a számot az ottani fesztiválozók, és a nyáron más európai országokban is fellép az együttes. Ki tudja, talán nálunk is koncerteznek egyszer Coldplay-ék, addig is várjuk a leendő albumról a többi kislemezt!
Megjelent Oliver Sim, az újra aktív The xx bársonyos hangú énekes-basszerosának legújabb szólóanyaga, a "Telephone Games". A kecses elektropop vallomás az "Obsession" című tracket követi, és mindkét dal producere Bullion (Carly Rae Jepsen, Ben Howard, Nilüfer Yanya) volt. Továbbá mindkettő felvételhez a neves fotóművész és filmrendező, Sharna Osborne készített stílusos videóklipeket, melyek akárcsak a szerzemények, egyszerre játékosak, sikkesek és pimaszok. Seguir
Megjelent Kevin Parker koncerteken zenekarrá dúsuló zenei projektje, a Tame Impala ötödik nagylemeze, a "Deadbeat". A korongot a "Loser", az "End of Summer" és a Spotify Globális Top100-ban megjelenése óta szereplő "Dracula" című dalok vezették fel, melyek villámgyorsan betörtek a Billboard Hot 100 és alternatív zenei listáira, az eddigi legsikeresebb Tame Impala daldebütálásokat eredményezve. Seguir
A hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - megjelentette Music in the EU (Zene az EU-ban) című regionális jelentése második felvonását. Seguir
Az afrikai gitárzene úttörő kvartettjének számító, és korábban a hazai Bánkitó fesztiválon is fellépő Mdou Moctar vadonatúj session videóval jelentkezett: a "Live at Smokey's Wedding, Agadez" című 14 perces kisfilm egy barátjuk tradicionális tuareg esküvői ünnepségébe enged betekintést, ahol ők voltak a díszvendégek. Az autentikus lagzis produkciót mindössze egy Zoom diktafon és egy iPhone segítségével örökítették meg utókornak. Ez az utolsó a 2023-ban, Nigerben rögzített anyagaik közül. Seguir
Szeptember elején megjelent a Big Thief nevű amerikai indie folk banda hatodik albuma, a "Double Infinity", melynek elvarázsolt és gondolatébresztő "Words" című dalához egy különleges hangulatú videóklipet is forgattak. Ez nagy dolognak számít a zenekar háza táján, hiszen a 2017-es "Mythological Beauty" kisfilmje óta nem készítettek klasszikus klipet, melyben hangszer nélkül láthatóak lennének. Seguir