2008. május 6. | Baranyi Ágnes
...és hasonló jelentős események sorát kapjuk vagy legalábbis tömény két órát belőle, amiben a Musical Company lelkes társulata gyorstalpalót tart nekünk a műfaj neves darabjaiból. Grease, Hair, Padlás, West Side Story, Chicago és a többiek, szűk de kellemes 120 percbe sűrítve. Olyan ez, mint kisiskolás éveinkben a Kötelező olvasmányok röviden!
A 2006-ban alakult társulat ifjú művészekből verbuválódott, és fő lelőhelyükön kívül - ami a Ferencvárosi Művelődési Központ –, vidéki városokban is gyakran tapsoltatják a nagyérdeműt. Kétszer egy órás műsorukban világhírű és hazai musicalekből szemezgetnek az ’50-es évektől napjainkig. De hogyan is kell ezt elképzelnünk? Nagyjából úgy, hogy a Chicago nagydarab korrupt anyatigrise még le sem kergette börtönmacáit a színpadról, a következő pillanatban már a kis Maugli siratja a dzsungel közepén kiterült Balut.
Bár a művház technikai felszereltsége hagy némi kívánnivalót maga után, füstgép azért van, erről a közönség már 10 perccel az előadás előtt megbizonyosodhatott, mikor valószínűleg azt próbálgatták, hogy működik-e. Kis csúszással indult a tömbösített musical-kurzus, közvetlenül egy néhány perces támogatókban gazdag diavetítés után, amiből többek között azt is megtudtuk, hogy a Paksi Atomerőmű elkötelezett pártolója a művészetnek. Elsőként a Fame Fény című száma kapott szárnyra egy táncos show műsor keretében, majd a New York, New York andalító dallamaiból a Hair-féle hippi invázió ébresztette a közönséget. Az első felvonásban hallhattuk még a Padlás legszebb opuszát, a West Side Storyt, a Grease zselékirályait (akik nem esnének szét, ha még egy csöppet lazábbra vennék a figurát), és bár a felsorolás a teljesség igénye nélkül marad, mégsem hagyható ki a bő egy óra egyik legmegkapóbb látványa, amikor is az egykori XL Sisters nagytestű Demeter Gyurija egy Hello Kitty gitáron zengte értünk a rock and rollt. A második rész a Szombat esti láz erőteljes táncfiguráival indított, majd Jekyll és Hyde, Macskafogó, Chicago, Jungel könyve…
Az este „közönségdíjasa” egyértelműen Garda Zsuzsa, a legjobban megkomponált produkció pedig a Valahol Európában, ami egyrészt remek koreográfiájának, másrészt Bozsik Patrik istenadta orgánumának köszönheti, hogy annak ellenére is tökéletes drámai hatást ért el, hogy kiragadták történetéből. Musicalrajongóknak mindenképpen kötelező, aki viszont nincs otthon a műfajban, az jobb ha felkészül, mert a kevésbé közismert dalok eredetéhez sem kap közvetlen segítséget, maximum a szomszéd székből.
Baranyi Ágnes