2019. augusztus 27.
Két évvel ezelőtti, Reputation című albumán Taylor Swift rituálisan eltemette korábbi, érzelmes önmagát, és hadat üzent mindenkinek, aki valaha is kritizálta őt. Most aztán jól szabadnak is lrzi magát...
A Loverrel viszont visszatér korábbi énjéhez: dalai minden eddiginél személyesebbek. Sőt, a CD-ből többféle deluxe-verzió is készült, minden változat tokjában különböző személyes történetekkel önmagáról.
Az albumot egyébként alig egy hónappal a megjelenés előtt jelentette be, de még így is négy dalt kiadott előfutárként, gyors egymásutánban: a Panic! At The Disco énekesével közös ME!-t , a You Need To Calm Down-t, a The Archer-t és a címadó Lover-t.
Taylor Swift azok közé az énekesnők közé tartozik, akik nem akarnak mindig görcsösen megújulni; albumain sokkal inkább a folyamatos változás érezhető, éles váltások nélkül. A Lover 18 dala (ez az eddigi leghosszabb lemeze) is tökéletesen beleillik a képbe: minden ráerőltetett koncepciót mellőz és sugározza, hogy ez a változás mennyire felszabadító.
Jack Antonoff, Swift állandó szerzőtársa ezen a ’80-as évek pop-rock éráját megidéző albumon is közreműködött, de a Cruel Summer című számot például Annie Clark (St. Vincent) is jegyzi.