2015. május 13.
Jazz-, blues- és spoken word-fűtötte poszt-hardcore. Jól hangzik, ugye? A bő évtizede alakult michigani La Dispute pontosan ebben utazik, korhű csomagolásban tálalva fel azt, ami a Fugazinak és a Refused-nak köszönhetően a modern, urbánus elidegenedés egyik legerőteljesebb kifejezőeszköze lett. Budapesten 2015. június 11-én lesznek az A38 Állóhajón...
A Grand Rapids-ből startoló kvartett nevenincs független jelöltből lett a közeg egyik szorgalmas iparosa, ami három nagylemezzel és egy utazótáskányi EP-vel a háta mögött érkezik Budapestre - és mivel GMK-ba hirdetett koncertre már ki kellett akasztani a SOLD OUT táblát, a csapat az A38-on fogja várni az érzelmekkel tarkított, agyas gitárzene gyermekeit.
Hardcore-közegben talán kicsit modoros lehet egy 18. századi francia komédiáról elnevezni a zenekarod, a La Dispute azonban könnyedén kiküszöbölte ezt a problémát, sőt: a művészetről alkotott átfogó gondolatait pont, hogy sikerült koncepciója részévé tenni – Jordan Dreyer énekes ugyanis költő-novellistából lett szuggesztív erejű énekese a Vonnegut-, Poe- és Nabokov- inspirálta bandának. Persze nem kell kiolvasni a könyvtárat ahhoz, hogy élvezzük a négyes zenéjét. A poszt-HC-t korhű keretek közé szorító, érces, mégsem riasztó hangzású csapat ugyanis a mindennapi nyomasztás kitűnő interpretálója, amivel minden olyan ember tud egy kicsit azonosulni, aki egyszer is érezte már magát nyomorultul reggel munkába menet. Variált és komplex ütemek; szürkésre csiszolt gitárriffek és morfondírozó, hol érzelemmentesen maga elé mormogó, hol pedig indulatossá lobbanó énekek. A La Dispute minden összetevője a belső feszültségoldásra koncentrál, ezzel pedig nem pusztán saját, de követői lelkén is könnyít – akárcsak turnépartnere, a Two Inch Astronaut, aki a 90-es évek indie rockjának elbaltázott dallamosságával vegyíti gimihangulatú kompozícióit, egy szétszórtabb The Dismemberment Planre juttatva eszünkbe.
A turné holland, svéd és brit állomásain már kifosztották a jegypénztárakat, a sorba pedig Budapest is beállt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a későn kelők lemaradnak. A buli ugyanis a GMK helyett az A38-on kerül megrendezésre, ahol még vérpezsdítőbb hangulatra számíthatunk, mint amit eredetileg remélni lehetett.
A Grand Rapids-ből startoló kvartett nevenincs független jelöltből lett a közeg egyik szorgalmas iparosa, ami három nagylemezzel és egy utazótáskányi EP-vel a háta mögött érkezik Budapestre - és mivel GMK-ba hirdetett koncertre már ki kellett akasztani a SOLD OUT táblát, a csapat az A38-on fogja várni az érzelmekkel tarkított, agyas gitárzene gyermekeit.
Hardcore-közegben talán kicsit modoros lehet egy 18. századi francia komédiáról elnevezni a zenekarod, a La Dispute azonban könnyedén kiküszöbölte ezt a problémát, sőt: a művészetről alkotott átfogó gondolatait pont, hogy sikerült koncepciója részévé tenni – Jordan Dreyer énekes ugyanis költő-novellistából lett szuggesztív erejű énekese a Vonnegut-, Poe- és Nabokov- inspirálta bandának. Persze nem kell kiolvasni a könyvtárat ahhoz, hogy élvezzük a négyes zenéjét. A poszt-HC-t korhű keretek közé szorító, érces, mégsem riasztó hangzású csapat ugyanis a mindennapi nyomasztás kitűnő interpretálója, amivel minden olyan ember tud egy kicsit azonosulni, aki egyszer is érezte már magát nyomorultul reggel munkába menet. Variált és komplex ütemek; szürkésre csiszolt gitárriffek és morfondírozó, hol érzelemmentesen maga elé mormogó, hol pedig indulatossá lobbanó énekek. A La Dispute minden összetevője a belső feszültségoldásra koncentrál, ezzel pedig nem pusztán saját, de követői lelkén is könnyít – akárcsak turnépartnere, a Two Inch Astronaut, aki a 90-es évek indie rockjának elbaltázott dallamosságával vegyíti gimihangulatú kompozícióit, egy szétszórtabb The Dismemberment Planre juttatva eszünkbe.
A turné holland, svéd és brit állomásain már kifosztották a jegypénztárakat, a sorba pedig Budapest is beállt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a későn kelők lemaradnak. A buli ugyanis a GMK helyett az A38-on kerül megrendezésre, ahol még vérpezsdítőbb hangulatra számíthatunk, mint amit eredetileg remélni lehetett.
Jegyek ITT!