2013. november 28.
A Magashegyi Underground egyedi hangulatú zenei világával folyamatos lendületet biztosít magának az egyre szélesebb rajongói tábor további gyarapítására. A szöveg és a zene hangulata néha abszurd ellentmondást sugall. A vidám dallamok és a keserédes mondanivaló disszonanciája izgalmas élmény elé állítja a hallgatót és biztos, hogy első hallásra ott marad valami a fejekben.
Az idén megjelent albumuk egy kapcsolatról szól, női szemszögből. „Sokan értik úgy, hogy a Tegnapután lemezünk nőiesebb lett, mint az Ezer Erdő” - mesélte Bocskor Bíborka. „Mi nem gondolkodtunk szétválasztóan, az érzéseket, érzeteket szerettük volna kibontani egy-egy dal formájában. Mint énekes-tolmács, ha a nagyon alapértelmezett dimenzióból nézzük, akkor mondhatjuk, hogy a mérleg oldalát a nőiség oldalára húztam. Annyira azért nem konceptuális a lemez, hogy a dalok egy dramaturgiai ívet kövessenek, a legtöbb dal ugyanazt a vég előtti pillanatot próbálja kibontani, értelmezni, megtalálni. Az Eső című dalban is ez történik, az utolsó előtti pillanatról szól, ennek az immanens tragédiájáról, arról a pillanatról, amikor az ember rádöbben, hogy valami nagyon nagy értéket veszít el végérvényesen, és tudja, hogy ez az ő felelőssége. Ezt a kemény érzetet szerintem még erőteljesebbé teszi az általunk választott könnyedebb hangulatú dallamvilág. Összefüggés annyi van benne, mint az életben a dolgok közt.”
Az idén megjelent lemez egy DVD-t is tartalmaz, amelyen a februári, MÜPA-ban adott koncert látható. A nagyzenekarral közösen létrejött koncert láttatni engedi azt a rezgést, ami a Magashegyi Underground művészi erejét működteti.
„A Magashegyire az a jellemző alkotási forma, legyen ez videoklip, lemez, dal, fotó, koncert, vagy bármi, hogy hosszú előzetes megbeszélés, egyeztetés, együttgondolkodás után mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért, közben folyamatosan egyeztetünk, ezért lett három év alatt kész ez a lemez. Vannak szövegírók, akikkel dolgozunk, szeretjük is őket, ők értették meg eddig legjobban, hogy miről is akarunk, akarok énekelni, a végső formát persze ők adják, a legtöbb dalszövegünket Tariska Szabolcs írta, de írt még Závada Péter, Beck Zoli, Hujber Szabolcs, és néha én is.”
Az Esőnap című dal a közelmúltban került a rádiók játszási listájára, és szinte ezzel egy időben ennek a dalnak a remix verziója is debütált. A Compact Discoból Lotfi Begi mostanában szinte ontja magából a sikeres áthangszereléseket, így nem meglepő, hogy ebből a Magashegyi dalból is készült egy ilyen zenei átirat. „Ez egy nagyon jó dal. Olyan komplex az a pillanat, amiről szól, hogy mindenki találhat benne tükröt” – fejtette ki Bíborka.
Az Esőnapot azonban nemcsak a rádiókban lehet hallani. Hosszú idő után újra nagykoncertet ad a zenekar Budapesten November 30-án a Barba Negra Music Club-ban, ahol az Esőnap mellett számos régi dal is előkerül, egy kicsit újragondolva, valamint Tariska Szabolccsal egy közös zenei blokkot is bemutatnak. Az est különleges vendége pedig a Budapest Voices lesz.