2013. február 19.
A Parlophone Label Group nagy örömmel jelenti be az Aladdin Sane 40. évfordulós ünnepi kiadását. Először 1973. április 13-án az RCA Victor kiadásában, David Bowie sorlemezei közül a hatodikként jelent meg a lemez, mely Bowie és Ken Scott közös munkájának eredménye.
A dalok egy rendkívül sűrű időszakban születtek, legtöbbjük az 1972-es áttörést és hírnevet hozó The Rise and Fall of Ziggy Stardust and The Spiders From Mars konceptalbum megjelenését követő amerikai koncertturné során. A felvételek a londoni Trident Studios-ban, valamint a New York-i és Nashville-i RCA Studios-ban készültek 1972. október 6. és 1973. január 24. között. Ez lett volna az utolsó lemez, ahol a Spiders csapat zenél, azaz Mick Ronson (gitár, zongora, háttérvokál), Trevor Bolder (basszusgitár) és Mick ‘Woody’ Woodmansey (dobok). És ezen a lemezen kezdődött meg Bowie és Mike Garson avant-jazz zongorista közös munkája. Az éneklés mellett Bowie gitáron, harmonikán, billentyűzeten és saxofonon is játszik az albumon.
„Ziggy Amerikába megy” – így jellemezte Bowie az albumot. Az Aladdin Sane születésével a korábbiakhoz képest egy dögösebb, őrültebb anyag állt össze; a nyitó dalra, a Watch That Man túlzó átiratára a The Rolling Stones volt hatással (míg a Let’s Spend The Night Together a The Rolling Stones szerzemény feldolgozása). A második kislemezen, a The Jean Genie-n Muddy Waters lénye érződik, míg a „futurisztikusan nosztalgikus” ‘Drive-In Saturday’ dalt, amely az angol listák 3. helyéig kúszott, az ‘50-es évek doo-wop stílusa inspirálta. David legdekadensebb szerzeménye, a Cracked Actor a Hollywood Boulevard-on tett utazását mutatja be, azaz a nyers rock’n’roll-ba ültett képeket és környezetet.