Az a sportesemények alatt is nyilvánvalóvá vált, hogy London komolyan gondolja, hogy a Paralimpia ugyanolyan fontos esemény, mint az Olimpia. Soha ennyi néző és ilyen színvonalú rendezés nem várta még a para sportolókat. És hogy ez mennyire így van, azt a záróünnepség is bebizonyította.
Az Olimpia megnyitó és záró ünnepségéghez képest a Paralimpia zárásánál a szervezők nem a mennyiségére, sokkal inkább a minőségre mentek rá. Mert amíg az augusztus végi gigashow-n fellépett a brit pop-rock élet jelentős része (de legalább a fele biztosan), addig a múlt hét végi Paralimpia zárásaként egy több mint egy órás Coldplay koncertet kapott az olimpiai stadion közönsége, és persze világszerte tévénézők milliói.
És habár a körítés nekem túl giccsesnek, túl soknak hatott, de megértem, hogy itt a látványra is erős hangsúlyt kellett fektetni elsősorban a stadion méretei, másodsorban az élő tv közvetítés miatt.
A produkció ugyanolyan vérprofi volt, mint bármelyik Coldplay koncert, ráadásul fellépett velük – és egy szám erejéig önállóan is – Rihanna, valamint a Paradise-ba beszállt Jay-Z is.
Az szinte teljesen természetes volt, hogy egy sérült emberekből álló londoni szimfonikus zenekar is szerepet kapott: vak, félkarú és értelmi fogyatékos zenészek adták a Strawberry swing alapjait.
Nem kell túlbonyolítani egy-egy ilyen nagyszabású rendezvény forgatókönyvét: végy egy világsztár zenekart pár világsztár énekest, látványos tánc- és fényelemeket, és hagyd kibontakozni mindezt egy órán át! Szinte garantált a siker.
A The xx-ből is ismerős londoni dance-pop csillag, Romy új dallal jelentkezett: megjelent a "Love Who You Love". A track egyfajta szimbolikus zárófejezetként szolgál 2023-as "Mid Air" című merész debütáló szólóalbumához, amely a queer szerelem és az önfelfedezés intimitását tárta fel. Ez a felvétel egy igaz szerelemprojekt, melyet Romy 2020 óta formált, a produceri munkálatokat pedig BloodPop és Jamie xx oldalán végezte. A felszabadultság fontosságát hirdető szerzeményhez egy videóklip is készült, amelyet az énekes-dalszerző alkotó- és élettársa, Vic Lentaigne rendezett. A continua
Megjelent Oliver Sim, az újra aktív The xx bársonyos hangú énekes-basszerosának legújabb szólóanyaga, a "Telephone Games". A kecses elektropop vallomás az "Obsession" című tracket követi, és mindkét dal producere Bullion (Carly Rae Jepsen, Ben Howard, Nilüfer Yanya) volt. Továbbá mindkettő felvételhez a neves fotóművész és filmrendező, Sharna Osborne készített stílusos videóklipeket, melyek akárcsak a szerzemények, egyszerre játékosak, sikkesek és pimaszok. A continua
Megjelent Kevin Parker koncerteken zenekarrá dúsuló zenei projektje, a Tame Impala ötödik nagylemeze, a "Deadbeat". A korongot a "Loser", az "End of Summer" és a Spotify Globális Top100-ban megjelenése óta szereplő "Dracula" című dalok vezették fel, melyek villámgyorsan betörtek a Billboard Hot 100 és alternatív zenei listáira, az eddigi legsikeresebb Tame Impala daldebütálásokat eredményezve. A continua
A hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - megjelentette Music in the EU (Zene az EU-ban) című regionális jelentése második felvonását. A continua
Az afrikai gitárzene úttörő kvartettjének számító, és korábban a hazai Bánkitó fesztiválon is fellépő Mdou Moctar vadonatúj session videóval jelentkezett: a "Live at Smokey's Wedding, Agadez" című 14 perces kisfilm egy barátjuk tradicionális tuareg esküvői ünnepségébe enged betekintést, ahol ők voltak a díszvendégek. Az autentikus lagzis produkciót mindössze egy Zoom diktafon és egy iPhone segítségével örökítették meg utókornak. Ez az utolsó a 2023-ban, Nigerben rögzített anyagaik közül. A continua