Május 12-én egy legendás angol indie-kamarapop együttes lép fel Budapesten, amely az alter, a jazz és a soul elemek mellett, zenéjében ötvözi Leonard Cohen, Ian Curtis, Bryan Ferry és Nick Cave világát is. A Tindersticks kitűnő új lemezének turnéján Európa legkiválóbb koncerthelyszíneit útba ejtve érkezik szombaton az A38 Hajóra.
A nottinghami Tindersticks a kilencvenes évek egyik legjellegzetesebb hangú brit zenekara volt – még ha ez a hang némiképp halk is volt a grunge és a britpop nagy zajongásában. Az együttes gazdagon és változatosan hangszerelt, melankolikus kamarapopja nem volt harsány, viszont annál elegánsabb: nem véletlen, hogy az első három lemezt a mai napig hatalmas kritikai és közönségkultusz övezi. Sokan hasonlítják Nick Cave-hez (amiben nagy szerepe volt a zenekarvezető-frontember, Stuart Staples összetéveszthetetlen orgánumának), de a Tindersticks mindig is visszafogottabb, kevésbé tragikus irányt képviselt. Bár az együttessel kapcsolatban lépten-nyomon használt „melankolikus kamarapop” kifejezés amolyan akusztikusgitáros-naivdalos asszociációkat kelt, a nottinghami együttes ennél sokkal-sokkal változatosabb és több volt.
Stabil, szélsőségektől mentes működésére mi sem volt jellemzőbb, mint az, hogy megbízhatóan, kétévente szállította az új nagylemezeket (tíz év alatt ötöt), és finom hangsúlyeltolódások mellett biztosan őrizte markáns megszólalását. Emellett a tagok rengeteg filmzenét is komponáltak, főleg a francia rendezőnő Claire Denis munkáihoz (de például a korai lemezek zseniális hangszerelője, Dickon Hinchliffe az Oscarra jelölt A hallgatás törvényéhez is).
Aztán a 2003-as Waiting for the Moon után váratlan törés állt be a zenekar karrierjében: Staples szólókarrierbe kezdett, Hinchliffe távozott, és úgy tűnt, a Tindersticksnek örökre vége. Egyetlen koncertre állt össze az együttes, 2006 szeptemberében a Barbicanben, amikor második lemezének anyagát adta elő az ironikus „Don't Look Back” címen, de ekkorra már végleg elváltak az utak.
Staples azonban nem bírta sokáig: 2007-ben David Boulterrel és Neil Fraserrel újjáalapította a zenekart, és bár sokan hiányolták Hinchliffe utolérhetetlen hangszerelési megoldásait, az együttes, új tagokkal kiegészülve újra régi fényében ragyogott. Különösen igaz ez a legutolsó, idén februárban megjelent nagylemezre, ami a legszebb Tindersticks-hagyományokat eleveníti fel. Finom dalstruktúrák, Staples utánozhatatlan éneke, elegáns, mindent belengő melankólia: egy igazán érett és tudatos zenekar nagyszerű produkciója, amit az alapítása óta Magyarországon először járó együttes bemutat az A38 Hajón.
A DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el az Artisjus azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A rendezvénysorozat most őszi kiadással várja a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők novemberben és decemberben vehetnek részt az Artisjus székházban. A continua
Legutóbbi, zsinórban harmadik teltház előtt bemutatott koncertjén Moriones bohóc karaktere meghalt, s ezzel egy új, titkokkal átszőtt epizód kezdődött el. Az őszi hosszúhétvégén, november 1-jén az Akvárium Klub nagytermében egy különleges este keretein belül végre megismerkedhetünk a TENEBRIS-történettel. A jegyértékesítés elindult és már most látszik: a TENEBRIS* című album megjelenését követően töretlen az óriási érdeklődés, rohamos tempóban fogynak a szabad férőhelyek. A continua
Jubileumi évet ír a Mayhem, éppen 40 éve (!) indult útjára az a black metal gépezet, mely most múltidézésre hívja rajongóit és az olykor kaotikus, vagy éppen véres történetéből hoz korábban soha nem látott képeket és felvételeket. A continua
A Glastonbury, a Wilderness és a Bestival fellépéseikről begyűjtött dicsérő kritikák, valamint az év elején lezajlott, pár fellépésből álló európai turnén debütált vadonatúj show fogadtatása után a dance műfaj úttörője, a Faithless bejelentette 21 állomásból álló egyesült királyságbeli és európai turnéját. A continua
A tavalyi első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli Inotai Hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az ERSTE támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot hirdetett, a nyertes installációkat a Turbinacsarnokban mutatják majd be. A continua