Már a kezdetektől Jackson víziója a „Thriller”-el az volt, hogy egy következő hatalmas szintre vigye,” mondja Weisner. „Arról volt itt szó, hogy is fogjuk párosítani az albumot a vizuális kiterjesztéssel.”
Így nagy reményekkel Weisner besétált a 16 hónapja létező MTV csatorna irodájába, a Steve Barron által rendezett „Billie Jean” videóval.” Ezalatt, az MTV játszott ugyan már videoklipeket néhány fekete előadótól, ideértve Garland Jeffries-t és Joan Armatradingot, de közismerten elutasította, hogy leadja Rick James "Super Freak," videóját, ami oda vezetett, hogy az R&B énekes rasszistának bélyegezte a csatornát.
„Emlékszem milyen vörös szemekkel mentem New Yorkba és MTV-hez a durván megvágott ’Billie Jean’ anyaggal és az MTV elutasította a videót,” mondja Weisner. Innen Weisner visszament az Epic központjába. - „Leültem a (CBS Record fejével) Walter Yetnikoffal” mondja. „ Aztán együtt elmentünk (CBS fejéhez) Bill Paley hez, és ő és Walter (megmondták MTV nek), ’Ez a video vagy leadásba kerül a napvégére, vagy a (CBS Records) nem fog üzletelni az MTV vel soha többé az életben. A lemezkiadó keményen játszott, de az volt az a nap mikor megváltoztatta a történelmet. Ez a videó volt ami megtörte a faji korlátokat.”
Erre az eseményre nem így emlékszik vissza Les Garland, program felelős, Igazgató helyettes az MTV-nél. „Billie Jean” felállította a sztenderdet aznap ami a mércét jelenti a zenei videókban” állítja. „Soha nem volt kérdéses, hogy leadjuk.” „Az egyetlen csúszást az okozta, mondja, hogy szerette volna megmutatni a klipet a főnökének, Bob Pittmannak.” Soha nem volt megfélemlítés Walter Yetnikofftól -- ez mondavilág,” állítja. „Jobban nyugtalanította őt, hogy nem játszottuk Willie Nelson vagy Barbra Streisand t.” (Yetnikoff nem volt hajlandó eleget tenni az interjú felkérésnek ezzel kapcsolatban)
Akárhogy is a „Billie Jean” azonnal nagy pörgésbe került a naponta nyolcszori leadással, katapultálva Jacksont és MTV-t a siker egy teljesen más szintjére, és Jackson győzelme eltörölte a korlátokat Prince, Billy Ocean és Eddy Grant előtt.
„Billi Jean” ajtót nyitott több R&B videó készítésének, és ez odavezetett, hogy több helyet hagyjunk a sokfajta zenei változatosságnak, ami meghaladta ezt a kezdő AOR formátumot,” állítja Garland.
Az MTV nem az egyetlen TV csatorna volt, ami megváltoztatta Jackson karrierjének menetét. 1983 május 16-án az NBC leadta a "Motown 25: Yesterday, Today, Forever," és Jackson a „Billie Jean” előadásával, és az arany flitteres kesztyű és Jame Brown inspirálta holdjárásával azonnal ikonná vált mindenki számára. Másnap Fred Astaire felhívta Jacksont, hogy gratuláljon neki.
„Ez megdöbbentő volt,” állítja Weisner. „Mindenki elfelejti, hogy mind azok a Motown óriások és legendák ott voltak a show-n. A következő nap mindenki Michaelről beszélt”
És ez még a „Thriller” video előtt volt. Habár a „Billie Jean” és „Beat It” videók megnövelték Jackson sztár erejét, a 14 perces „Thriller” klip, popkulturális szenzáció lett.
Az 1 millió dolláros költségvetés - 1983-ban - a „Thriller” volt az első videó, amit egy filmrendező, John Landis készített el. „A legtöbb videót ez idő tájt 30-40 ezer dollárért készítettük” állítja McCarell. „Emlékszem a székemről is leestem, mikor megláttam a költségvetést”.
Olyan hevesen nőtt az érdeklődés a videó körül, hogy az Epic készített egy óra hosszúságú dokumentumfilmet "Making Michael Jackson's Thriller," címmel, amit leadtak az MTV n és kereskedelembe is küldték. Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen csomagot készítettek egy szimpla videó körül „és elindított egy kereskedelmi piacot a videók iránt” állítja korábbi Hilary Rosen, mostani CNN kommentátor/Brunswick Group vezérigazgató.
Jackson és az MTV sorsa annyira kézenfogva járt, hogy Garland aki most konzultáns, el sem tudja képzelni, hogyan fejlődhetett volna az MTV idáig Jackson nélkül. „Mindaz, amit elmondhatok az annyi, hogy a múlt merőben más lett volna, és nem gondolom, hogy jó értelemben.”
Végső soron a „Thriller” 122 hetet töltött el a Billboard 200-as listáján, ezzel eljuttatva az Epic-et az egyik legvirágzóbb időszakába. Adva a mai album eladások hanyatlását, a digitális letöltések felemelkedését és a hiányát egy Jacksonhoz hasonló örökös feltűnésének, nem valószínű, hogy valaha is még egy album dominálni fogja a radiót, videót vagy kollektív tudatot, úgy ahogy ezt a „Thriller” tette.
Ahogy Garland fogalmaz, „Láttuk a hegy csúcsát a ’Thriller’-el.”
A BADBADNOTGOOD "Found A Light (Beale Street)" című vadonatúj dalában a háromszoros Grammy-jelölt énekes-dalszerző Veronica Camille Ratliff, vagyis V.C.R. működik közre. A trackben a Memphisben nevelkedett, de Los Angelesben élő énekesnő soulos vokálja és a trió lenyűgöző hangszerelése egyaránt kidomborodik. A szerzemény a Tim Bernardes oldalán készített "Poeira Cosmica" és a reggie vokáljával színezett "Take What's Given" című felvételeket, illetve a "Mid Spiral" című albumot követi. Weiter
2025. június 27-én jelenik meg Barbra Streisand "The Secret Of Life: Partners, Volume Two" című vadonatúj albuma a Sony Music Entertainment alá tartozó Columbia Records gondozásában. A lemez a szupersztár 2014-es, platina minősítésű "Partners" című duettalbumának folytatása. Barbra Streisand ezúttal 11 dalon keresztül osztja meg a mikrofont a legnagyobb kortárs művészekkel. Weiter
Ed Sheeran bejelentette, hogy új ’Play’ című lemezzel érkezik, mely 2025. szeptember 12-én jelenik meg. Az alkalom megünneplésére egy mély időszakot megörökítő pop balladával, az „Old Phone” cíművel debütált, mely szerint megtalálja régi telefonját és emlékek armadája tör általa felszínre. Weiter
2025. június 6-án érkezik a "Common People", a "Disco 2000" és a "Babies" című klasszikusokról is ismert Pulp új, "More" című lemeze frissen igazolt kiadójuk, a Rough Trade Records gondozásában. A korong a digitális mellett többféle fizikai formában is előrendelhető a sheffieldi banda webshopján. Weiter
Az idén ősszel hazánkban a Budapest Arénában koncertező japán világsztáro(c)k, a One Ok Rock kiadta 11. stúdióalbumát, a DETOX egyik legfűtöttebb szerzeményét. Weiter