Queen és klasszikus balett egy színpadon? Hogy kerül a csizma az asztalra, azaz hogy kerülhet klasszikus balett a glam rockba? Első hallásra talán bizarul hangzik, hogy egy és ugyanazon előadásban elevenedik meg a Queen együttes legendás zenéje és a klasszikus balett világa, de be kell vallanunk, hogy az eredmény túl ütős lett ahhoz, hogy sokáig kételkedjünk.
A produkció megálmodója a belga koreográfus, Ben van Cauwenbergh, aki már 2004 óta szerette volna színpadra vinni ezt a merész koncepciót, de csak 2009-re sikerült megszereznie az előadás jogát. Örülhetünk, hogy végül sikerrel járt. Persze nem elég megálmodni egy produkciót, el is kell táncolni: ezt a nem mindennapi feladatot a Győri Balett társulata kapta.
De hát mi is ez valójában? Egy Queen dalokból összefűzött, (ezúttal) táncolható történet a Mamma Mia és a Jézus Krisztus Szupersztár mintájára? Csak amennyiben történetmesélésnek számít egy életmű megjelenítése. A Queen-balett ugyanis nem más, mint egy szépen megkomponált, egész estés főhajtás Freddie Mercury előtt. Megelevenedik a Queen zenéjének szinte minden arca: a lázadó (We Will Rock You), a szexuálisan túlfűtött (Don’t Stop Me Now, Fat Bottomed Girls), a humoros-játékos (I Want To Break Free), a lírai (Love Of My Life, Bohemian Rhapsody), a dögös (Queen Killer,) és nem utolsó sorban a búcsúzó-filozofikus (Who Wants To Live Forever). A koncertfelvételek és Mercury karizmatikus alakjának megidézése mellett egyes dalok sajátos értelmezést kapnak, így a Radio Ga Ga egy futurisztikus össztáncban, az Another One Bites The Dust pedig egy Mátrixot idéző bűnügyi történetben elevenedik meg. A zene itt szervezőerőként működik, nem csupán kíséretként funkcionál. Ez is mutatja, hogy a Queen zenéje mára részben elszakadt eredeti előadóitól, és megkezdte sajátos utóéletét.
Bár az előadás elsősorban Győrben látható, a szemfülesek könnyen rábukkanhatnak budapesti vendégelőadásokra is. Legutóbb június 7-én láthattuk Budapesten a Queen-balettet a Művészetek Palotájában.
Megjelent Oliver Sim, az újra aktív The xx bársonyos hangú énekes-basszerosának legújabb szólóanyaga, a "Telephone Games". A kecses elektropop vallomás az "Obsession" című tracket követi, és mindkét dal producere Bullion (Carly Rae Jepsen, Ben Howard, Nilüfer Yanya) volt. Továbbá mindkettő felvételhez a neves fotóművész és filmrendező, Sharna Osborne készített stílusos videóklipeket, melyek akárcsak a szerzemények, egyszerre játékosak, sikkesek és pimaszok. Seguir
Megjelent Kevin Parker koncerteken zenekarrá dúsuló zenei projektje, a Tame Impala ötödik nagylemeze, a "Deadbeat". A korongot a "Loser", az "End of Summer" és a Spotify Globális Top100-ban megjelenése óta szereplő "Dracula" című dalok vezették fel, melyek villámgyorsan betörtek a Billboard Hot 100 és alternatív zenei listáira, az eddigi legsikeresebb Tame Impala daldebütálásokat eredményezve. Seguir
A hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - megjelentette Music in the EU (Zene az EU-ban) című regionális jelentése második felvonását. Seguir
Az afrikai gitárzene úttörő kvartettjének számító, és korábban a hazai Bánkitó fesztiválon is fellépő Mdou Moctar vadonatúj session videóval jelentkezett: a "Live at Smokey's Wedding, Agadez" című 14 perces kisfilm egy barátjuk tradicionális tuareg esküvői ünnepségébe enged betekintést, ahol ők voltak a díszvendégek. Az autentikus lagzis produkciót mindössze egy Zoom diktafon és egy iPhone segítségével örökítették meg utókornak. Ez az utolsó a 2023-ban, Nigerben rögzített anyagaik közül. Seguir
Szeptember elején megjelent a Big Thief nevű amerikai indie folk banda hatodik albuma, a "Double Infinity", melynek elvarázsolt és gondolatébresztő "Words" című dalához egy különleges hangulatú videóklipet is forgattak. Ez nagy dolognak számít a zenekar háza táján, hiszen a 2017-es "Mythological Beauty" kisfilmje óta nem készítettek klasszikus klipet, melyben hangszer nélkül láthatóak lennének. Seguir