Mivel pár hét múlva érkezik az új The Boy Least Likely To album, ideje lenne összeszedni, mi fán terem a twee-pop, ugyanis sokak számára nem mond semmit a kifejezés, pedig nem elhanyagolható stílusról van szó.
Kezdjük a szó jelentésével: az urbandictionary.com megfogalmazása szerint a ’twee’ szó aranyos dolgok leírására használatos, viszont nem holmi átlagos, cicás aranyosságra: fogrohasztóan cukormázas dolgokról beszélünk. Elsősorban a zenében található aranyos téma, szerelem, gyerekkori emlékek, vagy plim-plim zene jellemzésére használják.
Mint szinte minden ma ismeretes zene, ez is visszavezethető (részben) a punkra. A punkból átvették a „bárkinek lehet zenekara” mentalitást, viszont nem lázadoztak, hanem „hepi-zenét” írtak és játszottak, a legtöbb banda ráadásul lányokból állt. A Tiger Trap, Belle and Sebastian és a Tullycraft a leghíresebb korai zenekarok közé tartoznak. Zenéjük egyszerű, nem jellemző a gitárszóló, nincs túlbonyolítva a dob.
Az alapvetően vidám zenének köszönhetően a twee stílus a ’90-es évek legvégére teljesen beleolvadt a nyugati világban egyre nagyobb teret hódító posztinfantilizmusba. Aki nem ismerné a terminust, annak csak annyit mondok magyarázatképp: Varró Dániel. Ettől a ponttól a twee pop zenei behatárolhatósága nehezebbé vált, és már nem is inkább zenéről, hanem érzésről és világnézetről van szó. Ezért fordulhat elő az, hogy Kimya Dawson szándékosan rossz minőségű (lo-fi) zenéje belecsúszik a twee-pop kategóriába az aranyos, infantilis szövegei miatt, holott zenéjét tekintve anti-folk. (Igen, valóban van ilyen, amolyan country/folk-paródia. Mindenesetre vicces kategória).
A stílus határai nem szigorúak, már nincs klasszikus twee-pop zene, jellemzőbb az, hogy amiben van egy kis twee , az akár twee-pop is lehet. Viszont az elmúlt években a twee-popban sorban jelennek meg olyan hangszerek, amik valamilyen módon gyermekkort idéznek. Lásd: Kate Micucci és az ukuleléje,
a The Boy Least Likely To metalofonja (xilofon, fémből...oviból...emlékszel?),
vagy Bishop Allen mindkettője.
Mi sem maradtunk le, talán csak 10-15 évvel a nyugattól, nálunk, ami a legközelebb van a twee-pophoz: az Alma zenekar lenne, ha rájönnének, hogy nem 4 éves, hanem 20 éves gyerekeknek akarnak koncertezni. Bár a twee-popnak olyan az Alma zenekar, mint a Tom és Jerry-nek a Nu Pagai.; kicsit gagyibb, és érezni rajta a keleti blokk utóhatását, na meg a kötelező népi hangszerek. De hála istennek ők maradnak a gyerekek szórakoztatásánál, mi meg addig is hallgatjuk a külföldieket, mert az egyszer biztos, hogy egy ilyen búval b@szott mentalitású nemzetnek nem lesz saját „hepi” zenekara.
A The xx-ből is ismerős londoni dance-pop csillag, Romy új dallal jelentkezett: megjelent a "Love Who You Love". A track egyfajta szimbolikus zárófejezetként szolgál 2023-as "Mid Air" című merész debütáló szólóalbumához, amely a queer szerelem és az önfelfedezés intimitását tárta fel. Ez a felvétel egy igaz szerelemprojekt, melyet Romy 2020 óta formált, a produceri munkálatokat pedig BloodPop és Jamie xx oldalán végezte. A felszabadultság fontosságát hirdető szerzeményhez egy videóklip is készült, amelyet az énekes-dalszerző alkotó- és élettársa, Vic Lentaigne rendezett. Weiter
Megjelent Oliver Sim, az újra aktív The xx bársonyos hangú énekes-basszerosának legújabb szólóanyaga, a "Telephone Games". A kecses elektropop vallomás az "Obsession" című tracket követi, és mindkét dal producere Bullion (Carly Rae Jepsen, Ben Howard, Nilüfer Yanya) volt. Továbbá mindkettő felvételhez a neves fotóművész és filmrendező, Sharna Osborne készített stílusos videóklipeket, melyek akárcsak a szerzemények, egyszerre játékosak, sikkesek és pimaszok. Weiter
Megjelent Kevin Parker koncerteken zenekarrá dúsuló zenei projektje, a Tame Impala ötödik nagylemeze, a "Deadbeat". A korongot a "Loser", az "End of Summer" és a Spotify Globális Top100-ban megjelenése óta szereplő "Dracula" című dalok vezették fel, melyek villámgyorsan betörtek a Billboard Hot 100 és alternatív zenei listáira, az eddigi legsikeresebb Tame Impala daldebütálásokat eredményezve. Weiter
A hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - megjelentette Music in the EU (Zene az EU-ban) című regionális jelentése második felvonását. Weiter
Az afrikai gitárzene úttörő kvartettjének számító, és korábban a hazai Bánkitó fesztiválon is fellépő Mdou Moctar vadonatúj session videóval jelentkezett: a "Live at Smokey's Wedding, Agadez" című 14 perces kisfilm egy barátjuk tradicionális tuareg esküvői ünnepségébe enged betekintést, ahol ők voltak a díszvendégek. Az autentikus lagzis produkciót mindössze egy Zoom diktafon és egy iPhone segítségével örökítették meg utókornak. Ez az utolsó a 2023-ban, Nigerben rögzített anyagaik közül. Weiter