2010. március 3.
Az énekes, dalszerző, táncos, és színész Jason Derulo a polihisztor művészeknek egy olyan új alfajához tartozik, amely a kreativitásban nem ismer határokat. A Warner Bros. Records és a producer zseni J.R. Rotem kiadója, a Beluga Heights együttműködésének első számú művészeként Derulo magasra tette a lécet. “Nem szeretném, ha beskatulyáznának, az összes szeretetre szükségem van!” - mondja a fiatal művész.
Ezt a szeretetet Derulo már érezheti is. Debütáló kislemeze, a Watcha Say gyorsan felmászott a Billboard Hot 100, és számos r’n’b és pop lista élére, valamint a Billboard Pop slágerlistájának az első helyét is birtokolta négy héten át, ezzel Derulo egyike lett annak a két 2009-ben felfedezett új művésznek, aki debütáló kislemezével az első helyet birtokolta mind a három formátummal. A Watcha Say kislemez az iTunes listáján a 2. helyig jutott, világszerte négy millió példány fogyott belőle, ebből három millió az Egyesült Államokban, ezáltal pedig a RIAA által dupla-platina lemezzé avanzsált. Derulo új dala, az In My Head pedig még gyorsabban kúszik felfelé a rádiókban, mint ahogy azt elődje tette.
Ez a két kislemez csak része annak, ami Derulo azonos elnevezésű bemutatkozó albumán a közönségre vár – egy beskatulyázhatatlan keveréke a pop, rock, elektronikus és r’n’b elemeknek, amely hűen tükrözi az újonc rengeteg oldalát, hihetetlen tehetségét. „Ez a korong egy olyan előadóról szól, aki valóban a zene szerelmese.“ - mondja a húszéves művész. - „Tükrözi a különböző hatásokat, amik eddigi életem során értek, de mégis a pop műfajban gyökerezik. Az álmom az volt, hogy olyan albumot készíthessek, amelynek hatása lesz a világra. És itt arra célzok, hogy a zenének gyógyító ereje van. Amikor a kedvenc dalodat hallgatod, az elfeledteti veled az összes gondodat három percre. Én is ilyen kibúvó pillanatokat szeretnék adni az embereknek.” Ezzel a céllal Derulo felvett több, mint háromszáz dalt, majd a listát leszűkítette, kiválasztva kilenc számot a bemutatkozó albumára. “Biztos akartam lenni abban, hogy valami olyan különlegeset hozok létre, ami hangzásban is időtlen lesz.” - mondja Derulo.
Minden dal szerzője, illetve társszerzője Derulo, a produceri munka pedig Rotemre hárult, aki korábban dolgozott már együtt Rihannával, Leona Lewisszal, Rick Rosszal és még rengeteg kiemelkedő előadóval. “J.R. egy hozzám hasonló zenész, akinek megvan a tehetsége arra, hogy különböző műfajokban dolgozzon. A stúdióban azt tesszük, amihez csak kedvünk van, kísérletezünk, ami számomra nagyon fontos, mivel szeretném ledönteni a korlátokat, és olyan dolgokat alkotni, amilyeneket eddig még senki nem csinált.” - meséli Derulo.
Az albumon szerzőként olyan keresett sláger-csinálók működtek közre, mint Claude Kelly (Kelly Clarkson: My Life Would Such Without You, Britney Spears: Circus, Miley Cyrus: Party in the USA), Evan Bogart (Beyoncé: Halo, Rihanna: S.O.S.) és Alex James (Adam Lamber: Sure Fire Winners, Tata Young: My Bloody Valentine).
Az, hogy Derulo zeneileg magasra tör, nem meglepetés, ha megvizsgáljuk a hátterét. Miamiban született és nevelkedett, első dalát, a Crush On You –t nyolc évesen írta meg a zongorán. “Gyerekkoromtól hatalmas Michael Jackson rajongó vagyok.” - emlékszik vissza Derulo. - “Újra és újra megnéztem a videóit, és kigyakoroltam a mozdulatait. Énekeltem otthon Usher és Justin Timberlake dalokat is, miközben megtanultam a koreográfiáikat.” Tinédzser korában Derulo New Yorkba költözött, és a kiemelkedő hírnevű Amerikai Musical és Színész Akadémiára járt, miközben az Apollo Színházban versenyzett, ahol 2006-ban megnyerte az éves Apollo bajnokságot.
Derulo továbbra is komponált, és tizenhét évesen megírta, és felénekelte a Bossy című dal refrénjét – ez a szám a déli rapper, Baby Five*Stunna című albumán szerepelt. Attól kezdve megnyiltak a gátak Derulo számára, és keresett dallamszabóvá vált. Megmutathatta sokoldalúságát, mialatt Lil Wayne (hip-hop sztár), Cassie (r’n’b énekesnő) és a Danity Kane (lánycsapat) számára írt dalokat, csak hogy néhányat említsünk. Ebben az időszakban J.R. Rotem testvére, Tommy olyan művészeket keresett, akiket leszerződtethet Rotem új kiadójához, a Beluga Heightshoz, ami Sean Kingston Beautiful Girls dalával futott be. Tommy Deruloval a MySpace oldalán keresztül vette fel a kapcsolatot, és meghívta, hogy Los Angelesben írjon dalokat Kingston második albumára.
“Jason szerzeményei lenyűgöztek” - mondja J.R. Deruloról, aki társszerzőként közreműködött Iyaz Replay című dalán, amely öt héten át listavezető volt. - “Tudtuk, hogy vannak szólóelőadói ambíciói, de szerzőként volt rá szükségünk. Az első este a stúdióban azonban sorsfordító volt. A ritmusaim inspirálták, engem pedig magával ragadott az energikussága és a dallamai. Felvettünk egy csomó dalt, és elindult a munka.”
Derulo Rotemben a zenei lelkitársára talált. “Nyolc hónapon át bezárkóztunk a stúdióba, írtunk és felvételeket készítettünk. Az volt a célunk, hogy ne befolyásoljanak a trendek, hanem olyan művészi alkotásokat hozzunk létre, amelyek belőlünk fakadnak.”- meséli Derulo, és arra is rámutat, hogy a Ridin’ Solo című dal hűen tükrözi ezt a művészi együttműködést. - “Arról a keserédes felismerésről szól, hogy nem gond, ha valaki egyedülálló.”
“Jason egy olyan fickó, aki tud mások számára dalokat írni, mégis megvan a saját karriere. Pop dalokat szerez női énekeseknek, r’n’b számokat férfiaknak, balladákat is komponál, egyszóval eklektikus. Igazán inspiráló hatása volt ránk.” - meséli Rotem.
Derulo 2010-ben lassításnak semmi jelét nem mutatja. Január végén zárult a hat héten át tartó Észak-Amerikában zajló Lady Gaga turné, a teltházas “Monster Ball” koncertsorozat, melynek Derulo volt az előzenekara. A helyszínek között szerepelt a new yorki Radio City Music Hall négy előadása is. Februárban színészként is debütált, az MTV Films Turn the Beat Around című alkotásában. A következő lépés bemutatkozó lemezének megjelenése. “Nem érzem, hogy más művészekkel kellene versenyeznem.” - meséli Derulo. - “Azon leszek, hogy a maximumot hozzam ki magamból. És ha ez sikerül, akkor ki fogom találni, hogy hogy lehetek még annál is jobb.”