Amelyek majdnem James Bond főcímdalok lettek... – Videók!
Íme a lista olyan dalokról, amelyeket James Bond filmekhez írtak, ám végül mégsem találták méltónak arra őket, hogy főcímzene legyen belőlük.
Goldfinger
Anthony Newley (1964)
Az 1964-es Goldfinger című Bond-filmhez Leslie Bricusse és Anthony Newley írták a szöveget, de végül az utóbbi volt az, aki eredetileg rögzítette a számot. A baljós hangulatú, jazz alapú dalt csak az 1992-ben megjelent válogatás cd-n hallgathatta meg a nagyközönség, mely a legjobb Bond filmzenéket tartalmazta, ugyanis az eredeti filmben végül John Barry szerzeménye lett a befutó.
Thunderball
Johnny Cash (1965)
Talán nem mindenki tudja, de a nagyszerű Johnny Cash-t is megihlette az 1965-ös Thunderball (Tűzgolyó). A dalban Bondot egy dühös, bosszúra éhes férfinak ismerjük meg – mindezt jól érzékeltetik a hangszerek, illetve ahogy azok megszólalnak: a trombita, vagy a dobok, melyek mintha sürgetnének valamit. A dalszöveg pedig utal azokra a nukleáris bombákra, melyekre Bond vadászik a filmben. Végül (sajnos vagy nem sajnos, ezt mindenki döntse el magában) az alkotók lecserélték Johhny Cash-t Dionne Warwick Mr. Kiss Kiss Bang Bang című számára.
You only live twice
Lorraine Chandler (1967)
A detroit-i születésű soul énekesnő a Csak kétszer élsz című filmhez énekelte fel a számát, de végül a befutó a sokkal ismertebb Nancy Sinatra lett.
The Man With the Golden Gun
Alice Cooper (1974)
Alice Cooper agyából azután pattant ki az ötlet Az aranypisztolyos férfi főcímzenéjének eléneklésére, hogy az egy évvel korábbi Live And Let Die-ban (Élni és élni hagyni) Paul McCartney hatalmas nemzetközi sikert ért el. A zene glam-metál elemeket idéz fel, és a dalszövegben található képek erősen a film címére hajaznak. Végül egy Lulu nevű hölgy énekelte fel a kilencedik James Bond film címadó dalát, az Alice Cooper által megírt számot pedig a Muscle of Love című albumán hallhattuk viszont.
For Your Eyes Only
Blondie (1981)
Az első felkérés Bill Conti-nak szólt, aki a Rocky-ba szerzett zenéket, ám az alkotók elég hamar meggondolták magukat. Blondie-t, azaz Deborah Harry-t nem kellett sokáig győzködni, hogy írja meg a Szigorúan bizalmas címzenéjét. Az énekesnő abba a nagy hibába esett, hogy figyelmen kívül hagyta az alkotók minden kérését, ezért az általa írt dal csak a saját lemezén, a The Hunter-en jelenhetett meg.
Never Say Never Again
Phyllis Hyman (1983)
A Soha ne mondd, hogy soha érdekessége, hogy hivatalosan nem tartozik a James Bond szériákhoz. Stephen Forsyth írta a dalt az afro-amerikai soul énekesnőnek, Phyllis Hyman-nak, ám a film zenei producere, Michael Legrand nem tartott igényt a szerzeményre. A filmben a brazil Lani Hall hangját hallhatta a nagyközönség.
The Living Daylights
The Pet Shop Boys (1987)
Bár az 1985-ös A View To A Kill (Halálvágta) után arra gondoltak az alkotók, hogy a Duran Duran sikerét felülmúlja majd a Pet Shop Boys, végül egy másik fiúbanda mellett tették le a voksukat: az A-ha együttesé lett a megtiszteltetés, hogy elkészíthették a Halálos rémületben főcímzenéjét. A Pet Shop Boys-féle változat az 1990-es Behaviour című lemezükön jelent meg.
The Goldeneye
Ace of Base (1995)
Az Ace of Base még az All That She Wants sikereiben fürdött, amikor övék lett volna a nagy lehetőség: maradandót alkotni az Aranyszemben. Ám a kiadójuk végül nem engedte meg, hogy a számot használhassák a készítők, mivel szentül meg voltak arról győződve, hogy a film totális bukás lesz. Végül, mint tudjuk, ennek pont az ellenkezője történt: a film nemzetközi sikert aratott, és a kevésbé félős Tina Turner karrierjét is újra beindította. Hét évvel később az Ace of Base újra elővette a számot, átdolgozta, és The Juvenile címmel a 2002-es Da Capo című albumukon jelentette meg azt.
Tomorrow Never Dies
Saint Etienne (1997)
Az A holnap markában című filmhez több együttest is megkértek, hogy írjanak számot. Az egyik legesélyesebb a Saint Etienne volt. A dalban Sarah Cracknell fantasztikusan énekelt, ám az utolsó pillanatban lecsúsztak a lehetőségről – a „nyertes” a The Cardigans lett.
The World Is Not Enough
Straw (1999)
A világ nem elég-ez volt Pierce Brosnan utolsó előtti szerepe, mint James Bond. A bristoli Straw-t Mattie Bennett és Roger Power alkotják, az ő látásmódjuk kicsit emlékeztet a Radiohead-re, ám a film készítőit nem győzték meg: a Garbage verzióját találták jobbnak.
Quantum of Solace
Amy Winehouse (2008)
A legújabb film a Quantum csendje címet kapta, és nem más csúszott le a betétdal elénekléséről, mint a híres-hírhedt Amy Winehouse. A dal az Another Way To Die címet kapta, az előadók pedig Jack White és Alicia Keys.
Bakos Dalma
Forrás: guardian.co.uk
Szólj hozzá!
Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.
Ed Sheeran bejelentette, hogy új ’Play’ című lemezzel érkezik, mely 2025. szeptember 12-én jelenik meg. Az alkalom megünneplésére egy mély időszakot megörökítő pop balladával, az „Old Phone” cíművel debütált, mely szerint megtalálja régi telefonját és emlékek armadája tör általa felszínre. More
2025. június 6-án érkezik a "Common People", a "Disco 2000" és a "Babies" című klasszikusokról is ismert Pulp új, "More" című lemeze frissen igazolt kiadójuk, a Rough Trade Records gondozásában. A korong a digitális mellett többféle fizikai formában is előrendelhető a sheffieldi banda webshopján. More
Az idén ősszel hazánkban a Budapest Arénában koncertező japán világsztáro(c)k, a One Ok Rock kiadta 11. stúdióalbumát, a DETOX egyik legfűtöttebb szerzeményét. More
Az új Mother Mother dal már korábban, 2009 során kiszivárgott a YouTube-on és azóta is része a világszerte ünnepelt rockbandát övező misztikumnak. Mint a rajongók egyik nagy kedvence, a nem hivatalos feltöltések több százezer lejátszást hoztak, és a hallgatók egész Reddit fórumokat és kommentszekciókat szenteltek ennek a track-nek, míg egyre várták a hivatalos megjelenést. More
Pár hete a Halestorm egy kis betekintést kaphattunk az érkező album hangulatába az első megjelenéssel, a „Darkness Always, Wins”-szel. A dal egy olyan lemez előfutára, melyet a Grammy-győztes Dave Cobb (Brandi Carlile, Chris Stapleton, Jason Isbell) alkotott és, amely mind szövegileg, mind hangzásában mélyre merül az együttes csúcs felé tartó kapaszkodásában. More