2008. október 23. | Sári Júlia
Úgy látszik, Jackónak sok félnivalója lehet, például hogy leesik az orra vagy véletlenül pedofil gerjedelmek homályosítják el az elméjét, de hogy egyszer majd nem tarthat számot az egész világ érdeklődésére, hát az ki van zárva. Most például ismét egyik pillanatról a másikra a brit lemezeladási rangsor élvonalába került mindössze annak köszönhetően, hogy néhány száma szerepelt az angol tévés tehetségkutató versenyben, az X Factorban.
Michael Jackson legutóbbi albuma, az ötvenedik születésnapja alkalmából, King of Pop címmel kiadott válogatáslemez ez év elején jelent meg, s most, hosszú hónapokkal később mégis hirtelen az eladási listák élvonalába küzdötte fel magát. Úgy látszik, nincs az a botrány vagy plasztikai műtét, amely Michael Jackson népszerűségén ronthatna – legalábbis ami a zenéjét és nem a személyére vonatkozó megítélést illeti. A pop-legenda hirtelen megugró eladásai az X Factor című angol tehetségkutató tévéműsornak köszönhetőek a szigetországban, az egyik adásban ugyanis a versenyzőknek Michael Jackson slágereket kellett énekelniük a továbbjutásért. Ennyi pedig elég is volt hozzá, hogy néhány nap alatt megsokszorozódjon az eladott lemezpéldányok száma.
Genaro Castaldo, a HMV lemezkiadó vállalat szóvivője a Jacko album kapcsán azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy ez is alátámasztja, mennyire fontos szerepet tölt be az X Factor a zene népszerűsítésében, és milyen erős reklámértéke van annak, hogy ki mivel lép fel benne. „Arról van szó, hogy halljuk a tévében az örök életű Jacko slágereket marhajó előadásban, az eszünkbe jut, milyen is volt ez eredetiben hajdanán, és már rohanunk is a lemezboltba megvenni az albumot. Nincs az a tévéreklám, ami ennyire hatásos lenne!” – nyilatkozta Castaldo, majd elmondta, hogy Michael Jackson albuma a műsor előtt a negyvenhetedik volt az eladási listán, most pedig már az első tízben van. Jacko igazán fizethetne részesedést az X Factor sztárjainak.
Sári Júlia
Forrás: gigwise.com