2008. október 22. | déka
A magyarok számára főleg csak a Forrest Gumpból ismert italforgalmazó cég, a Dr Pepper üdítő gyártója márciusban minden tökös amerikai számára felajánlott egy-két flaskával a klasszikus italból, ha végre tényleg megjelenik az Axl Rose által dedikált új Guns N Roses lemez, a Chinese Democracy. Mivel a jelek egyre inkább erre mutatnak - a MyMusic.hu-n pár napja már a leendő tracklistát is láthattátok ugye -, Dr Peppernek igencsak fel kell kötnie a gatyáját.
A tizenhét éve húzódó album problémáján már rengetegen élcelődtek, többnyire tét nélkül, egyedül Dr Pepper (pontosabban a forgalmazó Cadbury-Schweppes cégcsoport) mert nagyot álmodni - és ezzel egy időben kőkeményen beszólni.
Mit nyer a cég a sok karton elosztogatott ital árán? A néhány elhízott amerikain túl valószínűleg semmit, bár a Dr Pepper kulturtörténeti hátteréből ítélve még az is elképzelhető, hogy valami jól szabott közös kampány van alakulóban a hereszorítós farmeros, belevaló amerikai idol bandája és a klasszikus termék managementje között.
A kólához külcsínre igen hasonló, belbecs tekintetében azonban sokban különöző, több mint száz éves nedű forgalmazói eddig Anastaciával, Cyndi Lauper-rel és többek között a Run D.M.C-vel is reklámoztak már. Miért ne fordulhatna elő, hogy most Axl lesz az emberük?
Talán most is igaz lehet a mondás; aki mer az nyer. Mivel november 25-én - elvileg - valóban kikerül a boltokba az ominózus lemez, a Dr Pepper Company website-járól egy kupont tölthet le és nyomtathat ki minden becsületes államokbéli honpolgár, aki az ingyenes üdítőhöz szeretne jutni.
Most már csak azt sajnálhatjuk, hogy hazánkban még csak néhány helyen lehet kapni a többféle gyümölcs ízéből összeállított Peppert. November végétől nálunk nem indul meg a kis nyomtatványokat lobogtató tömeg a helyi közértekbe, feltehetőleg az USA-ban sem történik majd semmi ehhez hasonló. Forrest mindenesetre biztos ott lesz.
déka
Forrás: undercover.com.au