2008. október 20. | Sári Júlia
Egyre nagyobb divat és valószínűleg igencsak hatásos reklámfogás, hogy a nagy sztárzenekarok mindenféle projektjükbe – elsősorban az internet segítségével – bevonják a közönséget, nyílt szavazások és brainstormingok indításával keltik fel még jobban az érdeklődést éppen zajló munkájuk iránt. Most a Coldplay hódol ennek az divathullámnak, és legújabb klipjük elkészítéséhez kérik a közönség segítségét.
Online ötletversenyt indított a honlapján a Coldplay, amelyre a zenekar Lost című számához készülendő mini-videoklip elképzelésekkel nevezhet bárki, akiben túlburjánzik a kreativitás. Bár a videoklipet nem az MTV-n fogják sugározni, mindössze a Youtube-ra kerül fel, bizonyára sokan szívesen büszkélkednének vele, hogy az ő elképzelésük nyomán készült a legújabb Coldplay kisfilm, így hát a rajongók figyelme most jó ideig a versenyre fog összpontosulni. A reklámfogás tehát minden kétséget kizáróan bejön, és nemcsak most, de a klip elkészülte után is jókora adag ingyen hírverést kap a zenekar legújabb száma.
Persze ne legyünk ilyen cinikusak, van abban valami szép is, hogy a világsztárok nemcsak hogy leereszkednek a pórnép közé, de egyenesen hozzájuk fordul segítségért. És ebből az összefogásból minden bizonnyal remekmű fog születni, főleg mivel Chris Martin a versenykiírásban szigorú kritériumokat fektetett le: „Ne használjátok fel mások ötleteit, vagyis ne vagdossátok össze a kedvenc jeleneteiteket a Pókember 3-ból és a Bajos Csajokból, illetve ne bajlódjatok Coldplay koncerteken készült amatőr felvételeitekkel, olyanból már van fönt bőven a Youtube-on. Próbáljatok meg kreatívak lenni!” A nyertes ötletet december 5-én választják ki a zenekar tagjai, és a nyertes ráadásul abban a szerencsében is részesülhet, hogy elmehet a Coldplay elő-karácsonyi koncertjére, illetve az azt követő backstage partyra.
Sári Júlia
Forrás: yahoo.news.com