2008. július 28. | burlesque
Idén új albummal rukkol elő a folkzene koronázatlan királynője, Joan Baez. Az énekesnő legutóbb öt évvel ezelőtt készített lemezt, ám úgy tűnik, ősszel megint elkápráztat bennünket összetéveszthetetlen hangjával és elmaradhatatlan gitárjával.
Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2003-as ’Dark Chords On A Big Guitar’-on Baez nála jó harminc évvel fiatalabb alkotókkal dolgozott együtt, akik tudásuk legjavát nyújtva megteremtették a legenda számára a lehetőséget, hogy egy jót pengessen és énekeljen.
Joan Baez az ötvenes évek vége óta igen nagy népszerűségnek örvend a folk-rajongók körében, így nem csoda, hogy számos követője (és utánzója) akadt közel fél évszázados karrierje során, mely még korántsem fejeződött be, sőt!
Baez huszonnegyedik stúdiómunkája szeptember 9-én kerül majd ki a boltok polcaira. A ’Day After Tomorrow’ névre keresztelt korong tíz számot rejt magában, melyek – nem túl meglepő módon – teljesen akusztikusak. Ennek ellenére egyáltalán nem valószínű, hogy egy lapos hangzóanyagot fogunk a lemezjátszónkba tenni ősszel. A sikergyanús címadó dal Tom Waits szerzeménye, de a ’Scarlet Tide’ például Elvis Costello és T-Bone Burnett közös kompozíciója. Nem lesz itt probléma a változatossággal, ráadásul Baez különleges hangja révén a zeneileg amúgy kevésbé érdekes momentumokba is képes életet lehelni. Ez nem is lehet kérdés: aki egy szál akusztikus gitárral megállja a helyét, az minden bizonnyal egy profi csapattal a háta mögött is csodákra képes!
Az albummal kapcsolatban a hatvanhét éves énekesnő nagyon bizakodó. Elmondása szerint sikerült tíz olyan dalt összeválogatni, melyek teljes mértékben megmutatják, hogy ki is az a Joan Baez valójában. Ha esetleg valaki még nem tudná.
burlesque
Forrás: top40-charts.com