2008. február 22. | Sári Júlia
Bár kétséges volt, hogy a Coldplay hű marad-e a legnagyobb brit lemezkiadó vállalathoz, az EMI-hez, amely ellen több neves zenész is tiltakozott az elmúlt hetekben, mint például Robbie Williams, a The Verve vagy éppen Paul McCartney, végre valahára elkészült a zenekar legújabb, sorban a negyedik stúdió nagylemeze. Az album címét azonban még mindig homály fedi.
Az egyik legnépszerűbb brit rockbanda, a Coldplay a napokban fejezte be a dalok felvételét, jelenleg pedig lázasan folynak az utólagos stúdiómunkák, hogy mielőbb a lemezboltba jusson a várva várt negyedik album. A rajongók a banda legutóbbi, X&Y című lemeze óta két teljes évet voltak kénytelenek kiéhezett várakozással tölteni, s várhatóan még egészen nyárig nem lesznek nyugodtak az éjszakáik, a kiadó körüli viták miatt ugyanis némi csúszással kell számítani. Megéri azonban kibírni azt a néhány hónapot, a zenekar menedzsere, Dave Holmes ugyanis nem győzi hangoztatni, hogy szerinte ez a legjobb Coldplay album, amely eddig napvilágot látott.
A lemez címét eddig nem fedték fel, bár feltehetőleg annál az egyszerű oknál fogva, hogy még a zenekar tagjai sem tudtak efelől megegyezni a kiadóval. Bár egyes források szerint több mint valószínű, hogy az album a Prospekt címet fogja viselni, a Coldplay egyenlőre tagadja, hogy így lenne. Mindenképpen biztató azonban, hogy a zenekar a lemez megjelenésével egy időre egy nagyobb turnét is tervez, amelynek a színpadi képéről nem más fog gondoskodni, mint a neves designer és világítástechnikai szakértő, Paul Normandale. Az eredmény garantáltan nagyszabású lesz, hiszen Normandale eddig olyan előadóművészek koncertjein működött közre, mint a Morissey, a Beastie Boys, Björk, Ryan Adams, a Depeche Mode, a White Stripes, a Placebo vagy az All Saints.
Forrás: nme.com