2008. január 8.
She Loves You, Hard Day´s Night, Let it Be – a világ talán leghíresebb pop slágerei, amelyeknek a dallamát bárki kapásból el tudja dúdolni. Nemsokára azonban még mélyebb gyökeret vetnek ezek a dallamok az emberek fejében, méghozzá akár olyan fogalmak kötődésében, mint az intelligens mosópor, az időtálló hajhab vagy a babapopsi-krém.
Bár húsz éve még hét és fél millió fontra perelte a Beatles a Nike-ot, amiért a cég engedély nélkül használta a Revolution című dalt egy reklámjában, nemrégen a zenekar teljes repertoárját megnyitották a tv-reklámok számára. Az márpedig biztos, hogy ezekre a zenei csemegékre, amelyekre bizony mindenki föl kapja a fejét, hamar lecsapnak a reklámcégek. A kétszázkilencvenöt John Lennon és Paul McCartney dal jogát a Sony kezeli, és a cég több millió fontos hasznot remél az eladásokból.
A vállalat vezérigazgatója, Martin Bandier morális kötelességének – és bizonyára a hőn áhított, több milliós biznisz feltételének – tartotta, hogy megtárgyalja a dolgot a zenekar még élő tagjaival, vagyis Ringo Starral és Sir Paullal, valamint az elhunyt zenészek családtagjaival, Yoko Onoval és Dhani Harrisonnal. A felek mindössze két megkötéshez ragaszkodtak, így a dalok eredeti változatát továbbra is tilos lesz fölhasználni, azokat más előadókkal újra föl kell venni. Ezen kívül minden egyes eladásba beavatják Ringot és Pault, valamint a családtagokat is, akik eldönthetik, hogy áldásukat adják-e a reklámkampányra, vagy sem. Így talán megakadályozható, hogy faenyv- vagy hüvelykúp-gyártók is a kultikus dalokkal igyekezzenek népszerüsíteni termékeiket.
Két megállapodás már meg is született a Beatles számokkal kapcsolatban. A Lyric Culture nevű divatcég legújabb reklámjaiban a Revolution és a Let it Be dallamát hallhatják majd a britek, míg a Procter & Gamble háztartási és kozmetikai termékeket, többek közt az Arielt, a Pamperst, illetve a Duracellt forgalmazó vállalat az egész 2008-as kampányát az All You Need is Love-ra építi majd. Hogy mennyire befolyásolja majd a pelenkareklám a Beatles történelmi megítélését, illetve hogy mit szólna mindehhez a fogyasztói társadalmat ellenzö Lennon, kétséges, ám annyi bizonyos, hogy a Sony és Sir Paul eddig sem sovány bankszámlája még az idén valódi burjánzásnak fog indulni.