3422 bands 12339 MP3 herunterladen
Nachrichten
Hirdetés
Külföldi

2015. január 30.

Fejetlenség a Blink-182 háza táján – lezárul a reúniós éra?

Copyright:

Napok óta folyik a nyilatkozat és tweet-háború az amerikai pop-punk trió, a Blink-182 tagjai között. A történet január 26-án kezdődött, amikor is a CBS Radio meglepő bejelentést tett: Az együttes énekes/gitárosa és alapító tagja, Tom DeLonge „határozatlan” időre elhagyja a zenekart, valamint a 8. Musink Music and Tattoo (2015. március 20-22.) minifesztiválon az Alkaline Trio énekese Matt Skiba veszi majd át a helyét.

Bár DeLonge távozását nem, Skiba szerepvállalását még aznap megerősítette a zenekar is hivatalos Facebook oldalán, valamint Twitteren is, nem kis megdöbbenést keltve a zenekar rajongói között. Ezt nem sokkal egy Radio.com-os hivatalos sajtóközlemény követte:

„Mindannyian szerettünk volna játszani ezen a fesztiválon, és felvenni egy új albumot, de Tom ok nélkül kilépett a dologból. Egy héttel azelőtt, hogy stúdióba vonultunk volna, kaptunk egy e-mail-t a menedzserétől, hogy határozatlan ideig nem akar részt venni semmilyen Blink-182-val kapcsolatos projektben, inkább dolgozna más, nem zenei ötleteinek megvalósításán. Nincs bennünk rossz érzés, de a rajongók miatt tovább kell csinálnunk” – állt a zenekar közleményében.

A sajtómegjelenések alapján tehát az énekes/basszusgitáros Mark Hoppus, és a dobos Travis Barker mindenképpen folytatni kívánják a projektet. A hír elterjedése után, azonban még aznap robbant a bomba, hiszen Tom DeLonge is a világháló segítségével (hivatalos Facebook oldalán) reagált a történtekre, kvázi megcáfolva az egészet:

„A rajongókhoz: Soha nem léptem ki a zenekarból. Éppen egy telefonhívást bonyolítottam le egy new york-i Blink-182 eseménnyel kapcsolatban, amikor ez a meghökkentő sajtóközlemény kikerült… Látszólag ezeket a közleményeket jóváhagyta a zenekar. Diszfunkcionálisak vagyunk – igen. De Jézusom...”

DeLonge reakcióját egy Alter The Presses beszámoló is leközölte, amit elvileg az énekes sajtósa küldött el nekik. Eszerint szó sincs arról, hogy DeLonge kiakarna lépni, az egyetlen probléma az csupán, hogy egyéb kötelezettségei miatt mostanság nehéz elérni őt. Ennek ellenére „szereti a Blink-182-t és nem hagyja el.”
Az elkövetkező napokban a történet igazi szappanoperává alakult és nem meglepő módon az összes nagyobb zenei portál lehozta valamilyen formában a híreket. Ez alól természetesen a Rolling Stone stábja sem lehet kivétel, akik interjút is készítettek Hoppusszal és Barkerrel. Az interjúban mindketten megerősítették, hogy DeLonge már nem tagja az együttesnek, sőt többször a „tiszteletlen” és „hálátlan” jelzőkkel illették egykori társukat. Ezt azzal magyarázták, hogy gitáros több ízben is kihátrált a Blinkhez köthető különböző kötelezettségvállalások alól, legyen szó koncertekről, vagy az új album munkálatairól. Sőt, a banda visszatérő albumának, 2011-es Neighborhoods-nak állítólag még csak meg sem hallgatta a végső keverését. Hoppus állítása szerint a 2014-es stúdióba vonulás előtti időszakban váratlanul e-mailt kaptak DeLonge menedzserétől, amelyben az állt, hogy „Tom kiszállt”. Ez már csak azért is érdekes, mert pont tíz évvel ezt megelőzően egy ugyanilyen e-mailt kaptak Tom sajtósától, amit a már jól ismert, 2009-ig elhúzódó szünet követett. Az e-mail után állítólag napokig nem lehetett elérni a gitárost, szintén ugyanúgy, ahogy tíz éve. A banda dobosa, Travis Barker szerint már egyértelműen kijelenthető, hogy csak és kizárólag az ő majdnem halálos kimenetelű repülőgép szerencsétlensége miatt álltak újra össze és nem azért, mert valóban komolyan folytatni szerették volna. Hoppus szavai sokat elárulnak a tagok közötti feszültségről: „Ahogy Tom rámutatott, ténylegesen nem lépett ki a zenekarból. Ezt a hivatalos részt majd a jogászok meg a menedzserek lerendezik egymás között. Én csak menni akarok és játszani a dalokat, ahogy azt az elmúlt 20 évben is tettem. Ez az, amit Travis és én akarunk. Ha Tom nem akarja ezt csinálni – amit nyilvánvalóan nem akar – az is rendben van. Nem kell úgy tenni, mintha ő titokban tényleg dolgozna a Blinken. Az emberek tudják, mi a helyzet. Ugyan már...”

DeLonge twitter oldalán eközben megjelent egy bejegyzés, azonban váratlanul és gyanúsan hamar le is került onnan. Ebben a bejegyzésben arról ír, hogy bő egy évvel korábban rengeteget vitatkoztak Hoppusszal karöltve a kiadóval és különböző menedzsmenthez köthető emberekkel, hogy kitegyék-e a dobos, Travis Barker szűrét. Ezt Barker és Hoppus is cáfolta, illetve egy korábbi, apró nézeteltérés szándékos felnagyításának titulálta.
A magazin azzal kapcsolatos kérdésére, hogy visszatérhet-e valaha DeLonge az együttesbe, Hoppus a következőt válaszolta: “Én mindent megtettem, amit lehetett, amire csak Tomnak szüksége volt. Már évek óta ez történik, megalázó egy olyan zenekarban lenni, ahol folyamatosan bocsánatot kell kérni egy ember miatt. Így érzek már régóta.”

Az dráma jelenlegi utolsó fejezete egy rendkívül hosszú, nyílt levélre hajazó Facebook-post Tom DeLonge hivatalos oldalán: „Szeretem a Blink-et és hihetetlenül hálás vagyok, amiért ez az életem része. Ez adott meg nekem mindent. Mindent...”
Kifejti, hogy az újrakezdés (2009) után hosszú ideig minden rendben volt köztük, ám a 2012-es Dogs Eating Dogs EP készítése alatt egyre több nézeteltérés ütötte fel a fejét a bandán belül. DeLonge véleménye szerint társai közel sem hozták ki a maximumot magukból a stúdiómunkálatok alatt, nem jártak be időre a stúdióba és így az egész folyamatot neki kellett egyedül kontrollálnia. Váltig állítja, hogy Hoppus és Barker a kiadó segítségével késleltetni próbálta másik projektje, az Angels & Airwaves új lemezének elkészülését, míg a Blink anyagét különböző szerződések aláíratásával igyekeztek sürgetni.
A két fél állításai tehát tökéletesen ellentmondásosak, hiszen Hoppusék szerint pont a Blink-anyag késett DeLonge miatt. Tom leírta levelében továbbá, hogy már az újraalakulásnál jelezte a zenésztársaknak, valamint a kiadónak is, hogy csak addig szándékozik a Blinkben zenélni, amíg az jó neki és működik a többi projektje (Angels & Airwaves, vagy a Macbeth Shoes) és a családja mellett.
Levele lezárásában Delonge éretlennek titulálja Hoppusék viselkedését, valamint megjegyzi, nem ilyennek ismerte meg őket, és a viszonyuk talán örökre elmérgesedett.
“Soha nem terveztem a kilépést, csak pokolian nehéz volt elköteleződni.”

Hogy mi sül ki ebből, még nem tudni. Az egészen biztos, hogy a Hoppus-Barker front kész tényként közli, hogy DeLonge már nem tagja a formációnak, illetve a különböző, hivatalos Musink Musicos flyereken is Skiba neve szerepel, mint beugrós.

Kíváncsian várjuk a folytatást!

Szólj hozzá!

Csak regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Kattints ide a belépéshez! Regisztráció itt.

2025. június 23.

Coldplay újrahasznosítja az összes albumát

Feltarthatatlan fenntarthatósági küldetésük jegyében a brit együttes mind a 10 nagylemezét megjelenteti környezetbarát, fröccsöntési technológiával készült 140 grammos EcoRecords-ként. Ezzel a gyártás alatti szénkibocsátás 85 százalékkal kevesebb a megszokott ipari mértékekhez képest. Augusztus 15-én érkeznek ezek az új változatok és Magyarországon is elérhetők lesznek. Weiter

2025. június 20.

John Williams rajongók figyelem!

A Harry Potter rajongók most igazán örülhetnek, hiszen 2025. június 6-ától dupla bakelitlemezen lesz hallgatható az első négy film zenei anyaga. Weiter

2025. június 16.

Eddigi legfülbemászóbb albumát adta ki a Tune-Yards párosa

A Tune-Yards, vagyis Merrill Garbus és Nate Brenner dinamikus duója nemrég megjelentette legújabb albumát, melynek címe "Better Dreaming". A vokálközpontú, táncoltató ütemekkel aláfestett korong kiadójuk, a 4AD szerint az "apokalipszis életigenlő art-popját"tartalmazza, melyben egyenlő arányban érezhető a mostani őrült világ fájdalma és a boldogság ereje is. A lemezt a "How Big Is The Rainbow", a "Limelight"és a "Heartbreak"című dalokkal harangozták be. Weiter

2025. június 5.

A Maneskin frontembere, Damiano David új oldalát mutatja meg

Megérkezett a népszerű olasz énekes-dalszerző, Damiano David várva várt debütáló szólólemeze, a "FUNNY little FEARS", amely a Sony Music Italy/Arista gondozásában jelent meg. Az album digitális verzió mellett többféle fizikai formátumban is elérhető vinylen, CD-n és kazettán. Weiter

2025. június 3.

A Queens of the Stone Age zenéje a párizsi katakombákban kel új életre

Régóta dédelgetett álmát váltotta valóra a 2025. július 19-én Budapesten is fellépő Queens of the Stone Age: az amerikai zenekar a párizsi katakombák alagútjainak mélyén rögzítette "Alive in the Catacombs" című kisfilmjét, melynek június 5-én lesz a premierje. Weiter

magyar | english | deutsch | espanol | francais | romana | polski | slovensky